حرکت جنجالی طارمی بعد از پیروزی برابر اسپورتینگ

پس از گل دوم پورتو برابر اسپورتینگ لیسبون، مهدی طارمی حرکت جنجالی را رو به هواداران میزبان انجام داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، دیدار پورتو و اسپورتینگ لیسبون، همواره پرتنش و جنجالی بوده است. مسابقه ای که به دیدار کلاسیک لیگ پرتغال معروف است که در آن، دو رقیب سنتی و دشمنان قسم خورده، به مصاف هم می‌روند. این دیدار پس از اتفاقات فصل گذشته و بیانیه عجیب تیم پایتخت نشین علیه مهدی طارمی، برای علاقه مندان به فوتبال در ایران نیز حساس تر از قبل دنبال می شود.

اسپورتینگ که رقابت قدیمی با پورتو دارد، خاطرات خوشی از مهاجم ایرانی اژدها در ذهن ندارد. در اولین تقابل طارمی و لیسبونی‌ها که در ورزشگاه خانگی اسپورتینگ برگزار شد، او با پیراهن ریو آوه سه خطای پنالتی از میزبان گرفت و موجبات شکست ۳ بر ۲ آنها را فراهم کرد. همین مسئله باعث شد تا پس از پیوستن طارمی به پورتو، حساسیت‌ها روی او افزایش یابد.

1801267

هواداران اسپورتینگ و البته بنفیکا، همواره طارمی را به شبیه سازی در محوطه جریمه و تلاش برای گرفتن خطای پنالتی متهم کرده اند. انواع و اقسام میم‌ها و ترول‌هایی از شیرجه زدن مهاجم ایرانی در استخر یا حوضچه های آب توسط طرفداران این ۲ تیم در فضای مجازی منتشر شده است. به شکل رسمی تر، باشگاه اسپورتینگ فصل قبل بیانیه عجیب و توهین آمیزی را خطاب به طارمی منتشر کرد که واکنش‌های گسترده ای در این کشور به دنبال داشت.

تمام این اتفاقات دست به دست هم داد تا جدال میان طارمی و اسپورتینگ، به یک دوئل شخصی تبدیل شود. هر چند مهاجم ایرانی پس از آن بیانیه عجیب باشگاه رقیب، در اولین بازی برای پورتو موفق به گلزنی شد و با علامت هیس، پاسخ لیسبونی ها را داد، اما واقعیت این است که حساسیت های هواداران تیم سابق کریستیانو رونالدو روی طارمی تمام نشدنی است.

1801268

1801269

شب گذشته نیز و در جدال میان پورتو و اسپورتینگ که در استادیوم خوزه آلوالده لیسبون برگزار شد، طارمی هدف هواداران لیسبونی قرار گرفته بود. از شعارهایی که علیه بازیکن ایرانی سر داده می شد تا برخی اتفاقات دیگر، سبب شده بود که بازیکن بوشهری اژدها به دنبال باز کردن دروازه این تیم و ساکت کردن هواداران میزبان باشد.

طارمی در نیمه اول این دیدار ۲ فرصت بسیار خوب گلزنی داشت که یکی از آنها به تیرک دروازه برخورد کرد و فرصت دوم نیز با بدشانسی از کنار دروازه به بیرون رفت. در نهایت، سرجیو کونسیسائو تصمیم گرفت تا در دقایقی که با یک گل از حریف پیش بود، مهاجم ایرانی خود را در دقیقه ۸۳ تعویض کند.

1801272

دقایقی پس از این تغییر، اسپورتینگ به گل تساوی دست یافت و استادیوم خوزه آلوالده منفجر شد. کونسیسائو نیز بابت گل دریافتی به شدت عصبانی بود و نیمکت نشینان پورتو غرق در سکوت بودند. طارمی نیز تنها نظاره گر شادی تماشاگران لیسبونی بود که VAR به کمک آنها آمد و گل اسپورتینگ را به دلیل آفساید مردود اعلام کرد تا این بار آبی های بندرنشین نفس راحتی بکشند.

در شرایطی که داور مسابقه هفت دقیقه زمان تلف شده اعلام کرده بود، په‌په در دقیقه ۹۰+۴ گل دوم پورتو را به ثمر رساند تا خیال اژدها از کسب پیروزی راحت شود. این گل جرقه ای بود برای مهدی طارمی تا با هواداران اسپورتینگ تسویه حساب کند. او در حالیکه رو به جایگاه طرفداران میزبان کرده بود، با علامت دست از آنها درخواست می‌کرد تا ساکت ننشینند و مشغول شادی باشند.

1801273

1801274

1801275

کنایه طارمی به خوشحالی زودگذر آنها پس از گل تساوی بود. مهاجم ایرانی در ادامه با علامت دست، نتیجه ۲ بر صفر را به هواداران اسپورتینگ نشان داد و اینگونه توسط دوربین های تلویزیونی شکار شد. ویدیویی که به سرعت در فضای مجازی پرتغال وایرال شد و هواداران پورتو بابت حرکت طارمی به وجد آمده و البته در سوی مقابل، باعث عصبانیت طرفداران اسپورتینگ شد.

در نهایت، تیم میزبان در ثانیه های پایانی یکی از گل ها را جبران کرد و پورتو با نتیجه ۲ بر یک از سد اسپورتینگ گذشت تا همچنان به رقابت خود با بنفیکا ادامه دهد.

۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
کد خبر: 39290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha