ببینید: یاران طارمی ۵ دقیقه‌ای از جهنم به بهشت بازگشتتند!

شاگردان سرجیو کونسیسائو موفق شدند با ارائه یک بازی هوشمندانه اسپورتینگ را در لیسبون با دو گل شکست دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از "ورزش سه"، پورتو در شرایطی در چارچوب هفته بیستم رقابت‌های لیگ پرتغال به دیدار کلاسیک برابر اسپورپینگ لیسبون در ورزشگاه آلوالاده رسیده بود که در سه مسابقه قبلی برابر این تیم گلی دریافت نکرده بود، اما شاگردان کونسیسائو که در این هفته‌ها با آمار گلزنی نگران کننده‌ای به مصاف شاگردان آموریم رفته بودند، در صورت شکست و پیروزی براگا رتبه دوم را به براگا می‌دادند.
نیمه اول این مسابقه کلاسیک فوتبال پرتغال با آمار بسیار نزدیکی برای هر دو تیم با تساوی بدون گل به پایان رسید. جدی ترین موقعیت نیمه اول را اما مهدی طارمی شکل داد که با فرار به پشت مدافعین تیم میزبان با ضربه خود تیرک افقی سبزپوشان را لرزاند. ریباند این ضربه مهدی طارمی فرصت بسیار خوبی برای گلزنی پورتو ایجاد کرد که با بی دقتی این شانس گلزنی از دست رفت.
در نیمه دوم اسپورتینگ که در خانه از حمایت هواداران خود سود می‌برد، زهردارتر ظاهر شد و موقعیت‌های بیشتری روی دروازه دیگو کاستا ایجاد کرد، اما این اوریبه بود که توانست در دقیقه ۶۰ روی اشتباه مدافع اسپورتینگ در حالی که قصد یک دو با مهاجم ایرانی تیمش را داشت، در موقعیت تک به تک با آدان سنگربان لیسبونی‌ها قرار بگیرد و با یک بغل پای فنی گل اول مسابقه را ثبت کند.
پس از این گل شاگردان روبن آموریم تمام تلاششان را برای زدن گل تساوی به کار گرفتند و در حالی که مالکیت و آمار بازی به سود آنها تغییر کرده بود، سرانجام در دقیقه ۹۰ با ضربه چرمینی که روی ریباند شوت هم‌تیمی‌اش از پشت محوطه جریمه به تور دروازه دیگو کاستا رسید، گل تساوی را ثبت کرد.

1801153
در حالی که کونسیسائو بهترین مهاجم خود یعنی مهدی طارمی را در دقیقه ۸۴ تعویض کرده بود، این گل به شدت او را به هم ریخت، ولی داور به کمک آبی و راه راه پوشان بندر پورتو آمد و با نظر کمک داور ویدئویی گل تیم میزبان به دلیل سد کردن دید دیگو کاستا توسط یکی دو بازیکن اسپورتینگ مردود اعلام شد.
پس از این گل بار دیگر کونسیسائو و شاگردانش روحیه فروپاشیده خود را بازیافتند و اینبار په‌په برزیلی بود که در دقیقه ۹۵ گل دوم تیمش را روی یک غفلت دیگر از لیسبونی‌ها با یک ضربه چیپ در موقعیت تک به تک با آدان ثبت کرد.
شاگردان آموریم که تمام تلاششان را برای کسب امتیاز از این مسابقه به کار گرفته بودند، سرانجام در دقیقه ۷+۹۰ با ضربه سر چرمیتی به گل تساوی اول روی یک ارسال به تیرک دوم و ضربه سر این مهاجم بلندقامت پرتغالی دست یافتند، اما دیگر زمانی برای جبران نبود و داور پس از کرنری که با ضربه آدان پیش کشیده به اوت رفت، سوت پایان را به صدا درآورد.
با این سه امتیاز ارزشمند شاگردان کونسیسائو اجازه ندادند، اختلاف آنها با بنفیکا صدرنشین مسابقات بیشتر از ۵ امتیاز شود و البته شانسی هم برای براگا نگذاشتند تا رتبه دوم را از آنها بگیرد. در سوی دیگر اسپورتینگ با قبول پنجمین شکست فصل ۳۸ امتیازی باقی ماند و فاصله‌اش با پورتو ۱۰ امتیاز و با صدرنشین ۱۵ امتیاز شد.

خلاصه بازی اسپورتینگ ۱ - پورتو ۲ را اینجا ببینید.

۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۶
کد خبر: 39254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha