توضیح دانشگاه آزاد درباره اخراج برخی اساتید معروف

معاون امور مجلس و سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی اخراج برخی اعضای هیات علمی را به دلیل اعتراضات در پی وقایع اخیر را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، محمد قربانی معاون امور مجلس و سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به این سوال که طی روزهای اخیر برخی اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد از واحدهای علوم تحقیقات، تهران مرکز و.... از اخراج و یا بازنشستگی اجباری خود خبر داده اند و عنوان کرده اند که این اخراج در پی اعتراضات اخیر صورت گرفته است، آیا این خبر صحت دارد؟ گفت: نخیر به هیچ وجه، مساله کاملاً اداری است و براساس مقررات عضو هیأت علمی در مرتبه استادیاری با سن ۶۰ سالگی و یا ۳۰ سال خدمت، بازنشسته می‌شوند.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: بر اساس قوانین و مقررات دانشگاهی، تعدادی از اعضای هیأت علمی دانشگاه، مفتخر به کسوت بازنشستگی شدند و بازنشستگی لزوماً به معنای انفکاک از خدمت و رسالت استادی و معلمی نیست.

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: در صورت نیاز واحد دانشگاهی مربوطه از اعضا با نهایت ارادت و افتخار، به عنوان سرمایه‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در قالب «عضو هیئت علمی وابسته» بهره مند خواهیم شد.

قربانی در ادامه تصریح کرد: بنابراین بازنشستگی تعدادی از اعضای هیأت علمی که براساس فرآیند کاملاً اداری و حقوقی انجام می‌پذیرد به هیچ وجه به معنای اخراج نیست و ارتباط دادن آن به مسائل حاشیه‌ای، دون شأن اعضای هیأت علمی است که همه ما مفتخر به تلمذ در محضر این عزیزان هستیم.

۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱
کد خبر: 39192
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha