زمان برداشت یارانه بهمن ۱۴۰۱ اعلام شد + روشهای بازبینی دهک‌بندی

بر اساس اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها، یارانه کمک معیشتی ماه بهمن به حساب سرپرستان خانوار واریز شده و از ساعت ۲۴ شب پنج‌شنبه قابل برداشت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، یارانه کمک معیشتی بهمن ۱۴۰۱ به حساب کلیه سرپرستان خانوار مشمول دریافت یارانه در سراسر کشور واریز شده و از ساعت ۲۴ پنجشنبه‌شب قابل برداشت شده است.

آنطور که سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرده، یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۴۴ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مطابق معمول به حساب سرپرستان خانوار واریز گردید.

در صورتی که سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم باشند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتیکه جزو دهک‌های چهارم تا نهم قرار داشته باشند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز شده است.

جزئیات واریز یارانه در استان هرمزگان

چنانچه سرپرستان خانوار ساکن استان هرمزگان از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند، رقم کامل یارانه برای ایشان قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر گردیده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

کسر اقساط تسهیلات اربعین و وام کرونایی

طبق این اطلاعیه، در صورتیکه سرپرستان خانوار پیش از این نسبت به دریافت تسهیلات قرض الحسنه ۱۰ میلیون ریالی دوم کرونا اقدام کرده‌اند، باقی مانده اقساط این تسهیلات از این ماه از مبلغ واریزی به حساب آنان کسر خواهد شد.

همچنین سرپرستان خانواری که تسهیلات اعزام به عتبات عالیات (اربعین) را دریافت نموده‌اند از این ماه اقساط این تسهیلات به نسبت بعد خانوار از حساب ایشان کسر خواهد شد.

واریز یارانه به حساب سرپرستان متقاضیِ بازبینی

در این مرحله، سرپرستان خانواری که اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند، اگر در آزمون وسع انجام‌شده توسط وزارت رفاه جزو دهک‌های اول تا نهم قرار گرفته باشند، یارانه دی‌ماه را مطابق دهک‌بندی اعلام شده دریافت خواهند کرد.

سرپرستان خانواری که یارانه نقدی آنها در اردیبهشت قطع شده بود و درخواست بازبینی خود را در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت کرده بودند، چنانچه در بازبینی انجام شده توسط وزارت رفاه جزو دهک‌های اول تا نهم قرار گرفته باشند، یارانه دی‌ماه را مطابق دهک‌بندی اعلام شده دریافت خواهند کرد.

متقاضیان بازبینی دهک‌بندی اعلام‌شده، می‌توانند جهت ثبت یا پیگیری درخواست خود به سامانه اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه یا با تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس حاصل کنند.

برای ثبت‌نام در این سامانه، در اختیار داشتن شماره تلفن همراه به‌ نام سرپرست خانوار، کد ملی، کد پستی، تاریخ تولد و شماره شبای بانکی مربوط به سرپرست خانوار متقاضی جدید یا جامانده از یارانه، ضروری است. تمامی اشخاص می‌توانند جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت یارانه خانوار، کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* (ستاره ۴ ستاره ۴۳۸۵۷ ستاره کد ملی مربع) را با شماره تلفن همراه به‌نام خود شماره‌گیری کنند.

۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۴:۰۵
کد خبر: 39146
منبع: اکو ایران

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha