بارش برف و باران در بیشتر مناطق طی امروز و روزهای آینده

کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور به شکل برف و باران خبر داد و گفت: در برخی استان‌ها این بارش‌ها تشدید خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، کارشناس سازمان هواشناسی، آب‌و هوا و شرایط جوی امروز (پنجشنبه ۲۰ بهمن) را تشریح و اظهار کرد: امروز هم ادامه بارش‌ها را در شمال غرب کشور، بخش‌هایی از غرب، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل شمالی و شمال شرق کشور به شکل برف و باران همراه با وزش باد و کاهش نسبی دما خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در جنوب آذربایجان غربی، گیلان، مازندران و مناطق غربی گلستان نیز امروز بارش‌ها شدت خواهد یافت.

به گفته رفیعی به جز سواحل خزر در بقیه نقاط بارش‌ها به شکل برف خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور خاطر نشان کرد: امروز در مناطق شرق و جنوب شرقی پدیده غالب وزش باد همراه با گرد و خاک پیش‌بینی شده و آب‌های خلیج فارس و دریای خزر نیز امروز مواج و متلاطم است.

رفیعی گفت: فردا جمعه بارش‌ها در شمال غرب و غرب کشور کمی کاهش می‌بابد اما در شرق سواحل خزر و شمال شرق کشور از جمله استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شرق سمنان و اصفهان و ارتفاعات البرز شرقی فعالیت بارشی با کاهش دما همراه خواهد بود و اواخر وقت فردا این سامانه از کشور خارج می‌شود.

وی ادامه داد: روز شنبه سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود که غرب، شمال غرب، کردستان، آذربایجان غربی، همدان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، زنجان، البرز و قزوین بارش خواهند داشت.

به گفته رفیعی، آسمان پایتخت امروز در برخی ساعات با بارش باران و برف در ارتفاعات همراه می‌شود.

کارشناس هواشناسی گفت: بیشینه دمای تهران امروز به ۵ درجه بالای صفر می‌رسد، کمینه دما نیز امروز ۳ درجه شد و فردا هم به ۲ الی ۳ درجه بالای صفر خواهد رسید.

۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
کد خبر: 39121
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha