ریزش وحشتناک ساختمان‌های بلند مرتبه / شمار قربانیان ترکیه-سوریه از مرز ۵۰۰۰ نفر گذشت + فیلم

زلزله هولناک بامداد دوشنبه درجنوب ترکیه و شمال سوریه تاکنون براساس آمار نهادهای رسمی دو کشور در مجموع بیش از ۵۰۰۰ کشته برجای گذاشته و کار امدادرسانی و خارج کردن زلزله زدگان از زیر آوار گسترده ساختمانها همچنان ادامه دارد. نهادهای بین المللی و کشورهای جهان نیز ارایه کمکها به ترکیه و سوریه را آغاز کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز در پی وقوع زلزله مرگبار بامداد دوشنبه، ساعاتی پیش در سراسر این کشور ۷ روز عزای عمومی اعلام کرد.

اخبار و تحولات لحظه به لحظه مربوط به زلزله ترکیه و سوریه را می‌توانید در زیر دنبال کنید.

شمار قربانیان ترکیه / سوریه به ۳۶۸۵ نفر رسید + فیلم

۰۹:۴۳ - تی.آر.تی.خبر: آتش سوزی کانتینرها که پس از زلزله روز گذشته در بندر اسکندرون ترکیه آغاز شده، همچنان ادامه دارد.

۰۹:۴۰- استانداری مالاتیای ترکیه اعلام کرد که آب موجود در مخزن سد "سلطان‌سویو" به منظور جلوگیری از تخریب احتمالی و تامین امنیت در پایین دست به تدریج تخلیه می شود

۰۹:۱۴- اسماعیل هینه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در پیامی به بشار اسد رئیس جمهوری سوریه ضمن عرض تسلیت جان باختن گروهی از مردم سوریه در زمین لرزه اخیر، بر آمادگی این جنبش و مردم فلسطین برای کمک به مردم سوریه تاکید کرد.

۰۹:۰۱- سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که آمار تلفات زلزله ترکیه ممکن است تا ۸ برابر افزایش یابد.

۰۸:۵۴- رسانه های ترکیه از ریزش ساختمانها بر اثر پس لرزه های زلزله خبر دادند. ۲۴۳ پس لرزه شدید بیشتر از ۶ ریشتری در ۲۴ ساعت گذشته ثبت شده است.

۰۸:۵۰ - جمهوری آذربایجان اعلام کرد که امروز ۲ هواپیمای دیگر حامل کمک های امدادی این کشور به مناطق زلزله زده ترکیه اعزام می کند.

۰۸:۲۷- وزارت خارجه مالزی از ارسال تیمی متخصص به ترکیه برای عملیات امداد و نجات خبر داد

۰۸:۰۹- رسانه های ترکیه به نقل از مرکز مدیریت حوادث اضطراری ترکیه (آفاد) اعلام کردند که با تلاش امدادگران، هفت هزار و ۳۴۰ نفر از زلزله زدگان از زیر آوار به صورت زنده نجات یافته‌اند.

۰۷:۳۱- شبکه الجزیره شمار قربانیان زمین لرزه در سراسر مناطق زلزله زده سوریه را ۱۵۰۴ کشته و ۳۵۴۸ زخمی گزارش کرد.

شمار قربانیان ترکیه / سوریه به ۳۶۸۵ نفر رسید + فیلم

۰۷:۲۶- یونان نیروهای امداد و نجات خود را به ترکیه اعزام کرد.

۰۷:۱۷- دولت مالزی دستور اعزام تیم امداد و نجات این کشور را برای مأموریت امدادرسانی در ترکیه و سوریه صادر کرد.

۰۷:۰۶- مرکز لرزه نگاری اروپا دقایقی پیش از وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۶ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در مرکز ترکیه خبر داد.

۰۶:۴۹- وزارت خارجه چین: به هلال احمر ترکیه و سوریه در حمایت از تلاش‌های امدادی، کمک‌های مالی بشردوستانه ارائه خواهیم کرد.

۰۶:۳۷- وزارت بهداشت سوریه اعلام کرد شمار قربانیان زلزله اخیر در استان‌های حلب، ادلب، لاذقیه، حومه حماه و طرطوس به ۷۶۴ کشته و ۱۴۴۸ زخمی رسیده است.

۰۵:۵۸: تیم‌های امداد و نجات ازبکستان به همراه خودروهای ویژه از فرودگاه تاشکند به ترکیه اعزم شدند.

۰۵:۴۳- آژانس مدیریت سوانح و حوادث غیر مترقبه ترکیه بامداد سه‌شنبه اعلام کرد، در پی زلزله اخیر در این کشور تاکنون ۲ هزار و ۹۲۱ نفر کشته شدند.

شمار قربانیان ترکیه / سوریه به ۳۶۸۵ نفر رسید + فیلم

۰۵:۰۸- کوزوو یک تیم جستجو و نجات ۳۰ نفره را به ترکیه اعزام کرد.

۰۴:۴۸- ند پرایس سخنگوی کاخ سفید: آمریکا دو تیم نجات و بازیابی به ترکیه اعزام می‌کند.

۰۴:۲۷- مجارستان یک تیم جستجو و نجات ۵۵ نفره را به ترکیه اعزام کرد.

۰۴:۰۹- یون سوک یول رئیس جمهور کره جنوبی دستور اعزام تیم‌های امداد و نجات به مناطق زلزله زده در ترکیه را داد.

۰۳:۴۸- عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزایر دستور اعزام تیم‌های امداد و نجات به سوریه برای کمک به هلال احمر این کشور را داد.

۰۳:۳۷: نایب بوکله رئیس جمهور السالوادور: السالوادور طی چند ساعت آینده یک هواپیمای کمکی به همراه تیم‌های جستجو و نجات، آتش نشانان و سگ‌های نجات را برای زلزله زدگان ترکیه ارسال خواهد کرد.

۰۳:۱۳- سانا: ۲ هواپیمای حامل کمک‌های بشر دوستانه عراق وارد فرودگاه دمشق شدند.

۰۳:۰۷- «بسام صباغ» نماینده سوریه در سازمان ملل متحد عصر دوشنبه به وقت محلی با آنتونیو گوترش دبیر کل این سازمان درباره زلزله در شمال این کشور و وضعیت زلزله‌زدگان دیدار و گفت وگو کرد.

۰۳:۰۲- گرجستان تیم امداد و نجات خود را به همراه تجهیزات لازم امدادی به ترکیه اعزام کرد.

۰۲:۴۹- «فؤاد اکتای» معاون رئیس جمهور ترکیه بامداد سه‌شنبه در گزارشی اعلام کرد که تاکنون ۷ هزار و ۸۴۰ نفر از زیر آوارهای زلزله جنوب این کشور نجات یافتند.

شمار قربانیان ترکیه / سوریه به ۳۶۸۵ نفر رسید + فیلم

۰۲:۱۸- هلال احمر عراق: ۱۵۰ داوطلب از تیم‌های امداد و نجات برای کمک به هلال احمر ترکیه برای انجام عملیات آواربرداری و نجات به این کشور اعزام شدند.

۰۲:۰۳- حسن شیخ محمود رئیس جمهور سومالی در تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه جان باختن شماری از شهروندان ترکیه بر اثر زلزله را به وی تسلیت گفت و برای مصدومان آرزوی بهبودی کرد.

۰۱:۵۴- اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در پیامی به بشار اسد رئیس جمهور سوریه با قربانیان زلزله در شمال این کشور ابراز همدردی و اعلام همبستگی کرد.

۰۱:۴۳- بلغارستان ۲ فروند هواپیمای ترابری نظامی اسپارتان را به همراه تیم‌های امداد و نجات به ترکیه می‌فرستد.

۰۱:۲۹- رئیس سازمان هواپیمایی سوریه گفت که امروز سه‌شنبه ۴ فروند هواپیما حامل کمک‌های بشردوستانه از روسیه، هند و امارات متحده عربی به فرودگاه دمشق و لاذقیه می‌رسند.

۰۱:۲۷- منابع خبری بامداد سه‌شنبه از وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در جنوب ترکیه خبر دادند.

۰۱:۰۹- ۶۵ امدادگر و ۸ سگ زنده‌یاب از هلند برای عملیات جستجو و نجات عازم ترکیه شد.

۰۰:۵۶- پاکستان امروز سه‌شنبه ۵۲ امدادگر مجهز به تجهیزات تخصصی را برای مشارکت در تلاش‌های امداد و نجات در ترکیه و سوریه به استانبول اعزام می‌کند.

۰۰:۴۷- نارندرا مودی نخست وزیر هند گفت که ما آماده ارائه تمام کمک‌های ممکن به زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه هستیم.

۰۰:۳۹- جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در پی زلزله ویرانگر و مرگبار در سوریه و ترکیه با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت وگو کرد.

۰۰:۳۹- آژانس مدیریت سوانح و حوادث غیر مترقبه ترکیه اعلام کرد، شمار قربانیان زلزله در جنوب این کشور به ۲ هزار و ۳۱۶ نفر کشته و ۱۳ هزار و ۲۹۳ نفر زخمی رسیده است.

شمار قربانیان ترکیه / سوریه به ۳۶۸۵ نفر رسید + فیلم

۰۰:۲۲- سخنگوی سازمان ملل در پی زلزله ویرانگر در سوریه و ترکیه گفت که امیدواریم بتوانیم به سراسر سوریه کمک کنیم و تلاش خواهیم کرد با هر ابزار ممکن کمک‌ها را ارائه کنیم.

۰۰:۱۸- آتش‌نشانان و تیم‌‎های امدادی جمهوری چک برای کمک به جستجوی بازماندگان، آماده پرواز به سمت ترکیه شدند.

۰۰:۱۳- روسیه ۲ فروند هواپیمای ترابری ایلوشین ۷۶ حامل ۱۰۰ متخصص جستجو و نجات را برای کمک به ترکیه و سوریه فرستاد.

۰۰:۰۹- تیم نجات آژانس بین‌المللی امداد ژاپن برای کمک به عملیات جستجو و نجات عازم ترکیه شد.

۰۰:۰۲- صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) با صدور ‌بیانیه‌ای هشدار داد که در پی وقوع زمین لرزه در ترکیه و سوریه هزاران کودک در معرض خطر هستند.

شمار قربانیان ترکیه / سوریه به ۳۶۸۵ نفر رسید + فیلم

۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
کد خبر: 39023
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha