تحلیل رمز ارز / آیا بیت‌کوین به زودی ۳۰ هزار دلار می‌شود؟

بیت کوین در اولین روز ماه فوریه ۲۰۲۳ در حوالی قیمت ۲۳ هزار دلار معامله شد و اکنون که به نشست آتی فدرال رزرو نزدیک می‌شویم، وال‌استریت در حال و هوای خوش‌بینانه به سر می‌برد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بیت کوین سال جدید را با رشد قابل توجهی شروع کرد و توانست با حدودا ۵۰ درصد افزایش قیمت، از کف قیمتی خود فاصله بگیرد.

این رمزارز در اولین روز ماه فوریه ۲۰۲۳ در حوالی قیمت ۲۳ هزار دلار معامله شد.

اگر داوجونز روند صعودی خود را قبل از جلسه از سر بگیرد، اثر این موج می‌تواند خبر خوبی برای بازار ارزهای دیجیتال باشد.

نتیجه نشست فدرال رزرو می‌تواند جهت بیت کوین را در هفته‌های پیش رو مشخص کند. مارک گیبسون، دانشیار اقتصاد در دانشگاه ایالتی واشنگتن به یاهو گفته بود که اگر فدرال رزرو نرخ بهره را ۲۵ واحد افزایش دهد، بازارها می‌توانند رشد کنند. او گفته: ما شاهد پیشرفت‌هایی در زمینه کاهش تورم هستیم، بنابراین ممکن است فدرال رزرو شروع به کاهش سرعت افزایش نرخ بهره کند، پس به همین دلیل است که بازار فکر می‌کند ۲۵ واحد در این جلسه محتمل‌تر است.

بیت کوین به زودی ۳۰ هزار دلار را می‌بیند؟

تحلیلگر ارزهای دیجیتال با نام مستعار Altcoin Sherpa، با پیوستن به این دیدگاه، پیش‌بینی کرد که بیت کوین در هفته‌های آینده می‌تواند به ۳۰ هزار دلار برسد. این تحلیلگر معتقد است که افزایش ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره می‌تواند باعث شروع رالی صعودی دیگری در ماه فوریه شود.

او عقیده دارد که بیت کوین هر چه مدت طولانی‌تری در اطراف این منطقه باشد، خوش‌بینی بیشتری نسبت به صعود شکل می‌گیرد.

با این حال، پروفسور گیبسون هشدار داد که اگر فدرال رزرو نرخ بهره را بیشتر از ۰.۲۵ درصدی افزایش دهد، بازارها می‌توانند به شدت واکنش نشان دهند. او گفت افزایش ۰.۵ درصدی می‌تواند همه را غافلگیر کند و باعث واکنش منفی بازار شود.

به نظر می‌رسد رسیدن بیتکوین به مرز ۳۰ هزار دلار در حال حاضر تنها به نحوه واکنش بازارها به جلسه فدرال رزرو بستگی دارد.

لازم به ذکر است که بیت کوین در محدوده حدودا ۲۴ تا ۲۵ هزار دلار دارای مقاومت جدی است که برای رسیدن به عدد اشاره شده نیاز به شکستن آن دارد. در واقع ۲۵ هزار دلار مقاومت مهمی برای بیت کوین محسوب می‌شود که شکستن آن نیازمند یک نیروی جدید و ورود تقاضای موثر در بازار است.

در چند هفته اخیر با وجود افزایش قیمت، نشانه‌های مثبتی از بازار صادر شده، که باعث ایجاد خوش بینی شده است. نهنگ‌ها اغلب در جایگاه خریدار هستند و علاقه‌ای به فروش گسترده در بین بسیاری از هولدرها دیده نمی‌شود. اما همانطور که گفته شد اگر روند سیاست‌های فدرال رزرو تغییر کند و شدت سیاست‌های انقباضی ادامه یابد، شکست این مقاومت و رشد قیمت بیت کوین سخت‌تر و دور از ذهن خواهد بود.

همچنین در چند روز آینده نیز نرخ تورم ایالت متحده منتشر خواهد شد، مطلوب بودن روند کاهش تورم نیز می‌تواند به رشد قیمت بیت کوین کمک کند. اما اگر این فاکتور مهم اقتصادی نیز تغییر قابل توجهی نیابد نشانه مثبتی برای بازارها نخواهد بود.

۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
کد خبر: 38835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha