آیا اروپا هم پشت اوکراین را خالی کرد؟

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که ارسال جنگنده به اوکراین برای نبرد با روسیه در دستورکار اروپا قرار ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از «ال پائیس»، در حالیکه غرب در تکاپو برای تشدید کمک‌های نظامی به اوکراین برای نبرد با روسیه است، بورل در یک کنفرانس خبری تصریح کرد: «موضوع عرضه هواپیماهای جنگی به اوکراین منجر به اختلافات جدی در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا شده است».

اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حالی مطرح شده است که روز گذشته (چهارشنبه)، «بن والاس»، وزیر دفاع انگلیس گفت که لندن برای عدم ارسال جنگنده برای اوکراین «تصمیم قطعی» ندارد اما درحال‌حاضر این رویکرد را درست نمی‌داند.

بن والاس که کشورش با وجود اعلام قصد ارسال تانک‌های پیشرفته «چلنجر ۲» برای اوکراین هنوز زمان‌بندی قطعی برای تحویل این تانک‌ها ارائه نداده، در گفت‌وگو در روز چهارشنبه با خبرنگاران با این سوال روبه‌رو شد که چرا انگلیس برای اوکراین جنگنده نمی‌فرستد.

وزیر دفاع انگلیس پاسخ داد: «من مدت نسبتا زیادی است که درگیر این موضوع بوده‌ام و دو چیز را یاد گرفته‌ام؛ هرگز به صورت قطعی چیزی را قبول یا رد نکنم.»

او گفت: «در این زمینه تصمیم قطعی وجود ندارد. فعلا فکر نمی‌کنم (ارسال جنگنده)‌ رویکرد درستی باشد...روندی که امسال در این جنگ رخ می‌دهد، توانمند شدن اوکراینی‌ها برای به کارگیری تجهیزات زرهی غربی علیه روسیه است.»

کشورهای غربی از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ماه فوریه با تشدید فشار تحریم‌ها علیه مسکو و عرضه تسلیحات سبک و سنگین به اوکراین، تنها به آتش ناآرامی‌ها در این کشور دامن زده‌اند.

۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۰
کد خبر: 38833
منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha