۶ خبر مهم برای سهامداران / از سیگنال‌های جهانی تا رشد تولید خودروسازان

سبزپوش شدن بورس‌های جهانی، هشدار تند ایران به آذربایجان و ارمنستان، پیش‌بینی ثبات قیمت طلا در آستانه انتخابات آمریکا، کاهش قیمت نفت در سایه شیوع کرونا، نزولی شدن دلار در بازار جهانی و رشد تولید خودروسازان خصوصی شش خبر مهم ۲۴ ساعت اخیر برای بازار سهام است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت‌نیوز، سبزپوش شدن بورس‌های جهانی، هشدار تند ایران به آذربایجان و ارمنستان، پیش‌بینی ثبات قیمت طلا در آستانه انتخابات آمریکا، کاهش قیمت نفت در سایه شیوع کرونا، نزولی شدن دلار در بازار جهانی و رشد تولید خودروسازان خصوصی شش خبر مهم ۲۴ ساعت اخیر برای بازار سهام است.

ـ بیشتر شاخص های مهم بورسی جهانی سبزپوش شدند. در وال استریت، بیشتر شاخص‌ها صعودی بودند تا جایی که دو شاخص از سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالا تری از روز قبل خود بسته شدند. در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص “فوتسی ۱۰۰” بورس لندن با ۱.۲۹ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۵۸۶۰.۲۸ واحد بسته شد. در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد خوبی داشتند؛ تا جایی که شاخص “نیک کی ۲۲۵” بورس توکیو ژاپن با صعود ۰.۱۸ درصدی تا سطح ۲۳ هزار و ۵۱۶.۵۹ واحدی بالا رفت. شاخص “هانگ سنگ” بورس هنگ کنگ ۰.۵۴ درصد بالا رفت و در سطح ۲۴ هزار و ۹۱۸.۷۸ واحد بسته شد. در چین شاخص “شانگهای کامپوزیت” ریزش ۱.۲۵ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۴۷۱۸.۴۹ واحد بسته شد. (ایسنا)

ـ در ادامه هشدارهای مقامات ایران به جمهوری آذربایجان و ارمنستان، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح تاکید کرد هرگونه خطا و تهدید در مرزهای مشترک جمهوری‌اسلامی ایران با ارمنستان و آذربایجان را تحمل نخواهیم کرد. همزمان سفیر ایران در مسکو نیز خطاب به دو کشور درگیر در جنگ قره‌باغ تاکید کرد که ایران تجاوز به مرزهای خود را به هیچ‌وجه تحمل نخواهد کرد و این مساله را به هر دو طرف به‌صورت جدی گوشزد کرده‌ است. (دنیای اقتصاد)

ـ طبق نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز، سرمایه گذاران نباید منتظر حرکت چشمگیری در بازار طلا باشند زیرا قیمتها فعلا در محدوده ۱۹۰۰ دلار در حال تحکیم هستند. (ایسنا)

ـ شاخص‌های قیمت بازار نفت در معاملات روز جمعه کاهش یافتند و تحت تاثیر افزایش عرضه لیبی و نگرانیها نسبت به تاثیر افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ بر تقاضا در آمریکا و اروپا، به کاهش هفتگی تن دادند. (ایسنا)

ـ شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در آخرین معاملات با ۰.۲۴ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۷۳۷ واحد بسته شد. (ایسنا)

ـ بر اساس آمارهای منتشر شده توسط وزارت صمت، خودروسازان خصوصی در نیمه اول سال‌جاری در مجموع ۱۷ هزار و ۲۳۵ دستگاه خودرو تولید کرده‌اند. تولید این تعداد دستگاه خودرو در قیاس با مدت مشابه سال گذشته از رشد حدودا ۲۳ درصدی حکایت دارد. (دنیای اقتصاد)

۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
کد خبر: 3876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha