جنگ دانمارک و فرانسه در فینال مسابقات هندبال قهرمانی جهان؛ امشب ساعت ۲۳:۰۰ + لینک پخش زنده

امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در تله۲ آرنای استکهلم سوئد، فینال بیست‌وهشتمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان جهان در سال ۲۰۲۳ بین دو غول دنیا یعنی فرانسه و دانمارک برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بیست‌وهشتمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی مردان ۲۰۲۳ جهان امشب _یک‌شنبه نهم بهمن‌ماه_ رسماً به پایان می‌رسد؛ فینال این تورنمنت میان فرانسه و دانمارک از ساعت ۲۳:۳۰ در سالن تله۲ آرنای استکهلم سوئد برگزار می‌شود و قهرمان هندبال جهان مشخص خواهد شد.

لینک پخش زنده فینال هندبال قهرمانی جهان

نتیجه بازی در پایان:  دانمارک ۳۴ - ۲۹ فرانسه 



خروس‌ها در فکر انتقام گرفتن از دانمارک و کسب قهرمانی هفتم

از سال ۱۹۹۳، زمانی که فرانسه اولین مدال خود را در مسابقات قهرمانی مردان جهان کسب کرد، آن‌ها تنها چهار بار نتوانسته‌اند به سکو برسد و در این راه ۱۱ مدال به‌دست آوردند؛ خروس‌ها با ۶ عنوان قهرمانی، یک مدال نقره و چهار مدال برنز پرافتخارترین تیم تاریخ مسابقات هندبال قهرمانی جهان هستند. نسل‌ها می‌آیند و می‌روند، اما فرانسه همیشه ثابت‌قدم بوده و پیوسته استعدادهای جدید را کشف و بازیکنان جدیدی را برای پر کردن شکاف‌ها به دنیای هندبال معرفی می‌کند.

حتی زمانی که ستارگان برتر بازنشسته شده‌اند، فرانسه همیشه به‌عنوان یکی از بهترین‌های این رقابت‌ها باقی مانده است. سال ۲۰۲۱ در بیست‌وهفتمین دوره قهرمانی جهان که در مصر برگزار شد فرانسه علی‌رغم شروع بسیار قوی از رسیدن به مدال بازماند و چهارم شد. فرانسه توانست در المپیک ۲۰۲۰ توکیو مدال طلا را به‌دست بیاورد و یک افتخار دیگر به تاریخچه خود اضافه کرد. این آخرین تورنمنت مهم برای افراد مستحکمی مانند لوک آبالو، وینگر راست یا مایکل گیگو وینگر چپ بود که پس از بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو بازنشسته شدند.

با این حال یکی دیگر از اعضای خروس‌ها در نسل طلایی که بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ چهار عنوان قهرمانی را کسب کرد هنوز باقی‌مانده است. نیکولا کاراباتیچ ۳۳۶ بار برای فرانسه بازی کرده و ۱۲۵۷ گل به ثمر رسانده است که از این حیث دومین تعداد گل بیشتر در تاریخ برای فرانسه را دارد و می‌تواند پس از تیری اومیر به دومین بازیکن تاریخ تبدیل شود که پنج عنوان قهرمانی جهان را کسب می‌کند. گیوم ژیل سرمربی خروس‌ها که خودش قهرمان سابق جهان است، یک‌بار دیگر یک تیم عالی در اختیار دارد و با یکی از بهترین بازیکنان حال حاضر جهان ازجمله دیکامم، در والنتین پورت، هوگو دسکات، نیکولا کاراباتیچ، لودویک فابرگاس و کارل کونان سودای قهرمانی در سر دارد.

تماشاگر جنگ تن به تن دانمارک و فرانسه در فینال مسابقات هندبال قهرمانی جهان باشید / امشب ساعت ۲۳:۰۰ + لینک پخش زنده

مسابقات جهانی مردان ۲۰۲۳ همچنین به‌عنوان مقدماتی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به‌شمار می‌رود، جایی که فرانسه به‌عنوان میزبان حضور خواهد داشت و بسیاری از تیم‌های دیگر چشم‌انتظار حضور در آن مسابقات هستند. برای فرانسه، قهرمانی جهان فرصتی خواهد بود تا توانایی خود را بین تیم‌های برتر جهان به‌معرض نمایش بگذارد. خروس‌ها در نیمه‌نهایی یورو ۲۰۲۲ مقابل سوئد با نتیجه ۳۳ بر ۳۴ شکست خوردند و در برابر دانمارکی‌که امشب رقیب‌شان در فینال است در بازی رده‌بندی ۳۵ بر ۳۳ نتیجه را واگذار کرد و باوجود اینکه به مسابقات جهانی راه یافت، دستش به مدال برنز هم نرسید و حالا در پی جبران آن شکست است.

عملکرد فرانسه در تاریخ مسابقات هندبال قهرمانی جهان به‌شرح زیر است:

۱۹۵۴: مقام ششم، ۱۹۵۸: مقام نهم، ۱۹۶۱: مقام هشتم، ۱۹۶۴: مقام چهاردهم، ۱۹۶۷: مقام دهم‌، ۱۹۷۰: مقام یازدهم، ۱۹۷۸: مقام شانزدهم، ۱۹۹۰: مقام ششم، ۱۹۹۳: نایب‌قهرمان، ۱۹۹۵: قهرمان، ۱۹۹۷: مقام سوم، ۱۹۹۹: مقام ششم، ۲۰۰۱: قهرمان، ۲۰۰۳: مقام سوم، ۲۰۰۵: مقام سوم، ۲۰۰۷: مقام چهارم، ۲۰۰۹: قهرمان، ۲۰۱۱: قهرمان، ۲۰۱۳: مقام ششم، ۲۰۱۵: قهرمان، ۲۰۱۷: قهرمان، ۲۰۱۹: مقام سوم و ۲۰۲۱: مقام چهارم.

دانمارکی‌ها آماده تاریخ‌سازی و سومین قهرمانی پیاپی

هیچ تیمی در تاریخ سه‌بار متوالی قهرمان مسابقات جهانی مردان نشده است، سوئد، رومانی، فرانسه و دانمارک نزدیک‌ترین تیم‌ها هستند و هر کدام دو بار متوالی عنوان قهرمانی را به دست آورده‌اند. از بین چهار تیم این دانمارک است که می‌تواند در تورنمنت امسال تاریخ را بنویسد. در دو دوره قبلی مسابقات قهرمانی مردان، دانمارک بدون حتی یک شکست فاتح جهان شد.

در واقع، قهرمان فعلی جهان از مرحله یک‌هشتم نهایی فرانسه ۲۰۱۷ در مسابقات قهرمانی جهان تا این لحظه شکست نخورده است. آن‌ها ۱۸ بازی را بردند و یک تساوی کسب کردند (مرحله یک‌چهارم نهایی ۲۰۲۱ مقابل مصر انجام شد که دانمارک آن بازی را در ضربات پنالتی پیروز شد) با این حال، از آن لحظه تا امروز، دانمارک کمی روند نزولی داشته است، دانمارک در بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ پس از باخت در فینال مقابل فرانسه، دوم شد و در یورو ۲۰۲۲ مردان، با شکست مقابل اسپانیا در نیمه‌نهایی، فرانسه را برد و در رده سوم رقابت‌ها قرار گرفت.

ستاره‌های زیادی در اختیار نیکولای یاکوبسن هستند و تنها تغییرات جزئی در ترکیب این تیم به‌وجود آمده، مانند بازنشستگی لاسه‌سوان هانسن، وینگر راست و چهارمین بازیکن با بیشترین بازی در تاریخ دانمارک با ۲۴۵ بازی که دیگر در کنار این تیم نیست. دانمارک هنوز هم قدرت زیادی دارد و هرچند تیمی کهنسال است، اما ستاره‌هایش می‌توانند برای یک‌بار دیگر در کنار هم بدرخشند، پس از کسب تقریباً همه‌چیز، ازجمله مدال طلا در بازی‌های المپیک ریو ۲۰۱۶ و انتخاب میکل هانسن به‌عنوان بازیکن مرد سال جهان در سال‌های ۲۰۱۱، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ و تنها بازیکنی که در مسابقات جهانی مردان در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ عناوین بازیکن ارزشمند را کسب کرده است با ۳۵ سال سن همچنان این بازیکن ستاره تیمش به‌شمار می‌رود.

تماشاگر جنگ تن به تن دانمارک و فرانسه در فینال مسابقات هندبال قهرمانی جهان باشید / امشب ساعت ۲۳:۰۰ + لینک پخش زنده

دفاع قوی به رهبری دروازه‌بان این تیم یعنی نیکلاس لندین قابل تمجید است در حالی که استعدادهای جوان‌تری مانند امیل یاکوبسن در جناح چپ، مگنوس ساگستروپ و یاکاب هولم در خط دفاع میانی که در فینال قهرمانی ۲۰۲۱ جهان مقابل سوئد فوق‌العاده بود در حال ظهور هستند. با این حال، درخشان‌ترین استعدادی که برای دانمارک به نمایش گذاشته شده، ماتیاس گیدسل است که تاکنون تنها در ۲۷ بازی برای این تیم ۱۲۲ گل به ثمر رسانده است. مدافع راست عالی حتی به‌عنوان بازیکن ارزشمند المپیک توکیو ۲۰۲۰ نام گرفت.

عملکرد دانمارک در تاریخ مسابقات هندبال قهرمانی جهان به‌شرح زیر است:

۱۹۳۸: مقام چهارم، ۱۹۵۴: مقام پنجم، ۱۹۵۸: مقام چهارم، ۱۹۶۱: مقام پنجم، ۱۹۶۴: مقام هفتم، ۱۹۶۷: مقام دوم، ۱۹۷۰: مقام چهارم، ۱۹۷۴: مقام هشتم، ۱۹۷۸: مقام چهارم، ۱۹۸۲: مقام چهارم، ۱۹۸۶: مقام هشتم، ۱۹۹۳: مقام نهم، ۱۹۹۵: مقام هفدهم، ۱۹۹۹: مقام نهم، ۲۰۰۳: مقام نهم، ۲۰۰۵: مقام سیزدهم، ۲۰۰۷: مقام سوم، ۲۰۰۹: مقام چهارم، ۲۰۱۱: نایب‌قهرمان، ۲۰۱۳: نایب‌قهرمان، ۲۰۱۵: مقام پنجم، ۲۰۱۷: مقام دهم، ۲۰۱۹: قهرمان و ۲۰۲۱: قهرمان.

۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
کد خبر: 38660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha