طارمی همه جام‌های پرتغال را گرفت/ مراسم اهدای جام + فیلم

ستاره ایرانی پورتو حالا به تمام جام‌های ممکن در فوتبال پرتغال رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ورزش سه، مهدی طارمی در شرایطی چهارمین سال حضورش در فوتبال پرتغال را سپری می‌کند که پیشتر به یک قهرمانی در لیگ برتر، دو قهرمانی در سوپر جام، یک قهرمانی در جام حذفی و یک نایب‌قهرمانی در لیگ رسیده بود، اما تجربه کسب جام در رقابت‌های لیگ‌کاپ را نداشت که توانست همراه پورتو به این مهم نیز دست پیدا کند.

مهدی طارمی که آقای گلی لیگ برتر پرتغال را در کارنامه دارد و فصل گذشته علی‌رغم قهرمانی در لیگ برتر، جام حذفی و سوپر کاپ، در لیگ‌کاپ صاحب جام نشده بود، توانست این طلسم را بشکند و با عبور از سد اسپورتینگ لیسبون به یک قهرمانی جدید در این کشور برسد.

1796138

تیم فوتبال پورتو در حالی که برخلاف مسابقه نیمه نهایی مهدی طارمی را در ترکیب ابتدایی داشت، از ساعت ۲۳:۱۵ شنبه شب در شهر لیبریا که یک مکان بی‌طرف برای برگزاری مسابقه بود، به مصاف تیم اسپورتینگ لیسبون رفت و در نهایت توانست به پیروزی دو بر صفر دست پیدا کند.

ورتو که بازی را بهتر آغاز کرده بود، در دقیقه ۱۰ روی اولین موقعیت جدی روی توپ ارسالی از سمت راست زمین به پشت محوطه جریمه و پاس به عقب وندل، با شوت محکم و استثنایی استفان اوستاکیو به کنج دروازه، به گل اول مقابل اسپورتینگ لیسبون دست یافت.

1796137

1796136

اسپورتینگ در دقیقه ۱۳ روی پاس در عمق گونکالوس و گلزنی مارکوس ادواردز در موقعیت تک به تک توانست به بازی برگردد، اما کمک داور ویدئویی این گل را مردود کرد تا برتری یاران طارمی پابرجا بماند.

در دقیقه ۳۲ روی موقعیت‌سازی طارمی در ضد حمله، پورتو صاحب یک ضربه ایستگاهی در میانه زمین شد که ارسال اوتاویو و ضربه سر ستاره ایرانی این تیم را آدان، دروازه‌بان اسپورتینگ مهار کرد و اجازه نداد او در این فینال گلزنی کند.

طارمی در لحظات پایانی نیمه اول یک شوت هم به سمت دروازه اسپورتینگ زد که گلر این تیم آن را مهار کرد و در ادامه نیز پورتو خوش‌شانس بود که دو حمله جدی و ضربات پیاپی بازیکنان حریف به تیرک دروازه اصابت کرد و تبدیل به گل نشد.

ستاره ایرانی پورتو که پیش از این دو گل در رقابت‌های لیگ‌کاپ پرتغال به ثمر رسانده و انگیزه زیادی برای تکرار گلزنی در بازی فینال داشت، در دقیقه ۶۴ هم روی توپ بلند قصد داشت با ضربه سر دروازه اسپورتینگ را باز کند که بازهم آدان به راحتی توپ را دراختیار گرفت.

اسپورتینگ که تلاش زیادی برای جبران نتیجه داشت و نمایش هجومی در این مسابقه ارائه کرده بود، در دقیقه ۸۶ روی یک ضدحمله سریع از سوی بازیکنان پورتو غافلگیر شد و ارسال په‌په از جناح راست را ایوان مارکانو با ضربه سر تبدیل به گل کرد تا قهرمانی تیمش را قطعی کند.

1796135

تیم فوتبال پورتو که از فصل ۰۸-۲۰۰۷ و تاسیس رقابت‌های لیگ‌کاپ پرتغال حتی یکبار هم موفق به کسب عنوان قهرمانی نشده بود، در حضور ۴+۹۰ دقیقه‌ای طارمی و پیروزی ۲ بر صفر مقابل اسپورتینگ لیسبون توانست برای نخستین بار در تاریخ خود به این مهم دست پیدا کند.

مهدی طارمی که طی پنج مسابقه اخیرشان در رقابت‌های لیگ برتر، جام حذفی و لیگ‌کاپ پرتغال فقط یکبار مقابل فامالیسائو گلزنی کرده بود، در دیدار فینال برابر اسپورتینگ هم نتوانست این کار را انجام دهد، اما با این وجود توانست به نخستین قهرمانی خود در لیگ‌کاپ برسد.

فیلم خلاصه بازی اسپورتینگ ۰ - پورتو ۲

فیلم مراسم اهدای جام لیگ کاپ به تیم پورتو در ۲۰۲۲/۲۳

۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۷
کد خبر: 38623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha