موضع گیری تند و غیر مسئولانه علی اف: حادثه سفارت آذربایجان در تهران تروریستی است!

​​​​​​​رییس جمهور جمهوری آذربایجان در بیانیه خود، پیش از انجام تحقیقات و روشن شدن ماهیت این حادثه، این اقدام را «تروریستی» خواند و خواستار مجازات افراد مسئول در آن شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد الهام علی‌اف رییس جمهور جمهوری آذربایجان خواستار تحقیقات درباره حادثه تیراندازی صبح امروز (جمعه) که وی آن را «حمله تروریستی» به سفارت این کشور در تهران خواند، شد و از ایران خواست تا افراد مسئول را مجازات کند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آذرتاج، صبح امروز (جمعه هفتم بهمن‌ماه) حمله مسلحانه‌ای به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران به وقوع پیوست.

رییس جمهور جمهوری آذربایجان در بیانیه خود، پیش از انجام تحقیقات و روشن شدن ماهیت این حادثه، این اقدام را «تروریستی» خواند و خواستار مجازات افراد مسئول در آن شد.

علی‌اف در صفحه خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: «من اقدام تروریستی امروز علیه سفارت ما در تهران را به شدت محکوم می‌کنم. من به خانواده و بستگان ستوان ارشد عسکروف اورخان رضوان اوغلو که در جریان این حمله و در حین اطمینان از امنیت سفارت و کارمندان آن کشته شد را تسلیت می‌گویم.»

وی افزود: «ما خواستار رسیدگی سریع به اقدام تروریستی و مجازات تروریست‌ها هستیم. حمله تروریستی به نمایندگانی‌های دیپلماتیک غیرقابل قبول است.»

وزارت امور خارجه این کشور در بیانیه‌ای نوشت: یک فرد مسلح به اسلحه کلاشینکف به پست امنیتی سفارت حمله کرد و مسئول نگهبانی سفارت در این حمله جان باخت. دو محافظ دیگر این سفارت هم در جریان این حمله زخمی شدند که وضعیت آن‌ها رضایتخش است.

این وزارتخانه در بیانیه خود آورده است: جزییات این حمله در حال حاضر در دست بررسی است و اطلاعات تکمیلی در این خصوص به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید.

موضع گیری سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان

آیهان حاجی زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در مصاحبه با شبکه خبری تی آر تی ترکیه، مدعی شد:معتقدیم که مسئولیت این حمله و حفاظت از سفارت، متوجه ایران است.

این سخنگو همچنین از تخلیه سفارت و انتقال کارکنان سفارت به جمهوری آذربایجان خبر داد.

این مقام وزارت خارجه جمهوری آذربایجان مدعی شد: درماه‌های اخیر، فضای ضد جمهوری آذربایجان در رسانه‌های ایران به راه افتاده و فکر می‌کنم همین فضا، باعث وقوع این حمله شده است. طرف ایرانی باید اقدامات لازم را در خصوص مهار چنین فضایی اتخاذ کند.

۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸
کد خبر: 38572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha