حمله مسلحانه مرگبار به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران + فیلم

​​​​​​​صبح امروز ۷ بهمن ۱۴۰۱ رسانه ها از حمله مسلحانه‌ای به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران خبر دادند. در پی این حمله یک نفر کشته و دو نفر مجروح شدند. فرد ضارب دستگیر شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد وزارت خارجه جمهوری آذربایجان از حمله مسلحانه به سفارت خود تهران خبر داد. به دنبال انتشار اخباری از حمله مسلحانه به سفارت باکو در تهران در صبح روز جمعه، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان این حمله را تایید کرد.

بنابر گفته وزارت خارجه این کشور، یک فرد مسلح صبح روز جمعه با سلاح کلاشینکف وارد سفارت شده است.

طبق بیانیه وزارت خارجه جمهوری آذربایجان، ساعت ۸:۳۰ به وقت باکو حمله مسلحانه‌ای به سفارت این کشور در تهران صورت گرفته است.

ضارب با اسلحه خودکار به اتاقک نگهبانی امنیتی مقابل سفارت حمله کرده است و رئیس نیروهای محافظ سفارت را کشته است. دو نفر از نگهبانان نیز حین تلاش برای جلوگیری از این حمله مجروح شده‌اند.

رئیس پلیس پایتخت گفت: یک فرد صبح امروز با ورود به سفارت آذربایجان با سلاح گرم اقدام به تیراندازی نموده که در این حادثه یک نفر کشته و دو نفر مجروح شدند. با سرعت عمل پلیس فرد مهاجم بلافاصله دستگیر و تحقیقات از وی ادامه دارد.

وی در ادامه افزود: این فرد به همراه دو فرزند خردسال خود وارد سفارت شده است. در تحقیقات اولیه فرد مهاجم انگیزه خود را مشکلات شخصی و خانوادگی اعلام کرده است.

انگیزه فرد مهاجم به سفارت آذربایجان در تهران از زبان «قاضی شهریاری»

در پی حمله مسلحانه به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران قاضی محمد شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران بلافاصله با حضور در صحنه نسبت به پیگیری حادثه رخ داده حاضر شد.

قاضی شهریاری در رابطه با این حادثه گفت: ساعت ۸ صبح امروز یک دستگاه خودروی پراید با توقف مقابل سفارت جمهوری آذربایجان در تهران و پس از به کار گیری سلاح موفق به ورود به داخل ساختمان سفارت می‌شود. پس از حمله این فرد به سفارت یک فرد از جمهوری آذربایجان کشته و ۲ نفر مجروح می‌شوند.

به گفته سرپرست دادسرای امور جنایی تهران تحقیقات اولیه نشان می‌دهد این فرد با انگیزه شخصی به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران حمله کرده است.

در تحقیقات اولیه متهم مدعی شده است: فروردین ماه امسال همسرم به سفارت آذربایجان در تهران مراجعه کرده و دیگر به منزل مراجعه نکرده است. وی انگیزه خود از حمله به سفارت جمهوری آذربایجان را اینگونه بیان می‌کند که در مراجعات مکرر به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران هیچ پاسخی از آنها دریافت نمی‌کردم و تصور می‌کردم همسرم در سفارت جمهوری آذربایجان در تهران حاضر است و حاضر به دیدار با من نیست. امروز صبح تصمیم گرفتم با اسلحه کلاشینکفی که از قبل تهیه کرده بودم به سفارت مراجعه کنم.

قاضی شهریاری گفت: فرد مهاجم در تحقیقات اولیه مدعی است انگیزه‌اش از حمله به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران کاملا شخصی بوده است.

سرپرست دادسرای جنایی تهران گفت: به محض اطلاع از این حادثه به همراه اکیپ‌های تشخیص هویت و پزشکی قانونی، اکیپ بررسی صحنه جرم و پلیس اگاهی برای بررسی حادثه حاضر شده و پرونده در حال رسیدگی است.

۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
کد خبر: 38569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
      0 0
      خدا نگذره کسانی رو که طرح کلاه پلیس رو دادند خیلی بی قواره است