آلمان : تانک‌های پیشرفته لئوپارد ۲ را  به اوکراین می‌دهیم

اولاف شولتس،صدراعظم آلمان، تأیید کرده است که دولت او تانک‌های جنگی لئوپارد ۲ را در اختیار اوکراین قرار می‌دهد و به سایر کشورها نیز اجازه می‌دهد همین کار را انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، آقای شولتس در بیانیه‌ای گفت آلمان چهارده تانک را در اولین گام به اوکراین تحویل خواهد داد، اما هدف این است که دو گردان از این تانک‌ها در اختیار ارتش اوکراین قرار داده شود.

صدراعظم آلمان گفت برلین به سرعت آموزش نیروهای اوکراینی را آغاز خواهد کرد. او افزوداین اقدام آلمان با متحدان این کشور هماهنگ شده بود.

مقامات ایالات متحده هم خاطرنشان کرده‌اند که این کشور آماده است تا ارسال تانک‌های آمریکایی به اوکراین را تایید کنند.

تاکنون، استدلال شده بود که تانک‌های ام۱ آبرامز برای درگیری در اوکراین مناسب نیستند.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت تانک‌های غربی در میدان جنگ خواهند سوخت.

انتظار می‌رود دولت جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا، برنامه‌های خود را برای ارسال حداقل ۳۰ تانک ام۱ آبرامز به اوکراین اعلام کند.

سفیر روسیه در آمریکا گفته است چنین اقدامی «یک تحریک آشکار» است.

جاناتان بیل، خبرنگار دفاعی بی‌بی‌سی می‌گوید بعید به نظر می‌رسد اوکراین ۳۰۰ تانک جنگی پیشرفته را که می‌گوید برای پیروزی در جنگ نیاز دارد، به دست آورد. اما اگر کشورهای غربی هر کدام ۱۴ تانک در اختیار اوکراین قرار دهند، تعداد تانک‌های پیشرفته اوکراین نزدیک به ۱۰۰ تانک می‌شود که می تواند در جنگ تفاوتی ایجاد کند.

به گفته وی تانک‌های غربی - از جمله چلنجر ۲ بریتانیا، لئوپارد ۲ آلمان وام۱ آبرامز ساخت ایالات متحده - همگی برتر از تانک تی ۷۲ هستند که در زمان شوروی سابق ساخته شده است.

تصمیم آلمان برای ارسال تانک های لئوپارد ۲ پس از فشار شدید تعدادی از متحدان بین المللی و همچنین خود اوکراین گرفته شد.برخی از مقامات غربی بر این باورند که نیروهای روسیه در حال حاضر در موقعیت ضعیفی قرار دارند و در اختیار دادن تانک‌های پیشرفته به اوکراین ممکن است به اوکراین در جنگ کمک کنند.

۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۰
کد خبر: 38508
منبع: بی بی سی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha