حمله دوباره دبیر به رسول خادم/ آن‌هایی که جام جهانی را در اولویت قرار دادند، کشتی مملکت را نابود کردند

رئیس فدراسیون کشتی با بیان اینکه «کامران قاسم‌پور» در پیکارهای جهانی ۲۰۲۳ در وزن ۹۲ کیلوگرم کشتی خواهد گرفت، گفت: آن‌هایی که جام جهانی را در اولویت قرار دادند، کشتی مملکت را نابود کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی روز سه‌شنبه در گفت‌وگویی در خصوص اعزام تیم‌های منتخب کشتی آزاد و فرنگی به کرواسی اظهار داشت: تیم منتخب کشتی آزاد امشب راهی جام یاریگین روسیه خواهد شد و مضاف بر آن ما ۲ تیم منتخب کشتی آزاد و فرنگی نیز راهی تورنمنت رنکینگ‌دار کرواسی خواهیم کرد؛ تیم کشتی فرنگی با ۲۱ کشتی‌گیر و کشتی آزاد هم در ۶ الی ۷ وزن در مسابقات کرواسی شرکت خواهد کرد. اعزام کشتی‌گیران براساس افزایش رنکینگ خواهد بود، چرا که مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد که یکی از مراحل کسب سهمیه المپیک است در رنکینگ کشتی‌گیران و این که در کجای جدول قرار می‌گیرند، نقش بسیار مهم دارد.

وی ادامه داد: مربیان تیم ملی پس از بررسی اعلام کردند که مثلا چرا حسن یزدانی در فلان مسابقه باید حضور داشته باشد، قاسم‌پور و رحمان عموزاد نه. به هر حال چرخه انتخابی تیم ملی بحث‌های مربوط به خود را دارد و از طرفی امتیاز کسب شده کشتی‌گیران در رنکینگ عاملی است تا بتوانند جایگاه خوبی در جدول مسابقات جهانی ۲۰۲۳ داشته باشند.

دبیر در واکنش به تغییر وزن کامران قاسمپور در مسابقات جام جهانی و این‌که آیا او به وزن قبلی برخواهد گشت یا خیر، عنوان کرد: بسیاری از افرادی که من به عنوان کارشناس قبول‌شان ندارم به این مسئله ایراد گرفته بودند. ای کاش این افراد قبل از انتقاد، بیایند و بپرسند. چون فکر می‌کنم ۱۰ الی ۱۵ سالی از کشتی روز دنیا عقب مانده‌اند. چون کشتی‌گیر هر تصمیمی که می‌خواهد بگیرید، ابتدا باید به المپیک نگاه کند. از من توقع نداشته باشید چشم به آسیایی داشته باشم همه می‌خواهند نگاه من المپیکی باشد. کامران قاسم‌پور با توجه به وزنی که دارد و انتخابی که انجام داده، قطعا نمی‌تواند به وزن ۸۶ کیلوگرم بیاید. صلاح هم نیست. او در حال حاضر ۹۴ کیلوگرم است. آن کسی که اسم خودش را کارشناس گذاشته و اظهارنظر می‌کند، نمی‌داند تصمیمات ما چیست. خدا را شکر ما در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی را داریم که یکی از بهترین‌های دنیا است. ما نمی‌توانیم دو کشتی‌گیر را نابود کنیم. از طرفی قاسم‌پور هم باید در ۹۷ کیلوگرم انتخابی بدهد. ضمن این که در این وزن در حال ساختن چند کشتی‌گیر جوان خوب هستیم. کامران قاسم‌پور هم در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ در وزن ۹۲ کیلوگرم کشتی می‌گیرد.

وی افزود: در کشتی آزاد و فرنگی هرجا که از من بخواهند نظر مشورتی می‌دهم ولی دخالت نمی‌کنم. وقتی در خصوص کامران از من نظرخواهی کردند، از او پرسیدم به ۸۶ کیلوگرم می‌آیی؟ گفت قطعا نه. وزن ۹۲ کیلوگرم هم که المپیکی نیست و باید به وزن ۹۷ کیلوگرم برود. به او گفتم به جای سال بعد، همین حالا با رقیب آمریکایی‌ات خودت را محک بزن. اشکالی ندارد ما نایب قهرمان جام جهان شویم. آن‌هایی که جام جهانی را در اولویت قرار دادند، کشتی مملکت را نابود کردند ولی جام جهانی برای من مهم نیست. می‌توانستم حسن یزدانی را ببرم و او و خیلی‌های دیگر را داغان کنم که اول شویم، ولی برای قهرمانی جهان و المپیک یک فدراسیون ویران را به نفر بعدی تحویل دهم.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: آقایان برای من المپیک معیار و مهم است و بعد هم جهانی. آن‌هایی که مدام تیم‌ها را به جام جهانی و آسیایی بردند و یک پشتوانه به ما ندادند باید امروز جواب‌گو باشند.

۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷
کد خبر: 38463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
      3 0
      آقای علیرضا دبیر نگون‌بخت، عاقبت‌به‌شر و نامحبوب! هر چه یکطرفه به جهان‌پهلوان رسول خادم بی‌احترامی می‌کنند، خالی هم نمی‌شوند! امان از ابن حجم از کینه! شاید حق هم دارند. کامنت‌های زیر پیجشان در اینستاگرام را چک کنید. متوجه منشأ این عقده تمام‌نشدنی خواهید شد!
      • IR ۰۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
        0 0
        نگون بخت و عاقبت به شر امثال تو و نیز رسول خادمه . بدبخت الکی خوش. دبیر از محبوبترین کشتی گیران و ورزشکاران تمام تاریخ ایرانه.
      • علیرضا IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
        0 0
        معلومه خیلی تو وپهلوان پنبه ات سوختن....تو وپهلوان پنبه ات چیزی نمونده باید در برابر قانون حضر بشی ب خاطر خیانت
    • غریبه IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
      0 0
      چرا جام جهانی برات مهم نباشه؟مگه کشتی ورزش اول مملکت ما نیست؟مگه همه جای ایران کشتی گیر وجود نداره چرا باید جام جهانی مهم نباشه مگه توانش رو نداریم که با برنامه ریزی خوب توی تمام مسابقات چه آسیا چه جهان چه المپیک مدعی باشیم و مدال بیاریم، دبیر خودشو عقل کل میدونه و همه کاره کشتی هیشکی رو هم قبول نداره و کشتی رو نابود خواهد کرد