این ۸ خودروی جذاب، مجوز واردات گرفتند + قیمت، تصاویر و مشخصات فنی

خودروهای هیوندا اکسنت و i۱۰، میتسوبیشی میراژ، چانگان CS۳۵، ام جی ۳ و ام جی ۶، سیتروئن C۳ و سئات ایبیزا چه ویژگی‌هایی دارند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از فردای اقتصاد، با اعلام سخنگوی وزارت صمت خودروهایی مانند هیوندا اکسنت، هیوندا آی۱۰، میتسوبیشی میراژ، چانگان سی اس ۳۵، ام جی ۳ و ام جی ۶، سیتروئن C۳ و محصولی از شرکت فولکس واگن (سئات) در زمره خودروهایی هستند که قرار است به کشور وارد شوند.

از سوی دیگر ایران خودرو و گروه بهمن هم که غیبت آن‌ها در لیست واردکنندگان مجاز خودرو ابهاماتی ایجاد کرده بود، به این لیست اضافه شدند. معین خودرو، ایرتویا و دیار خودرو نیز سه شرکت دیگری هستند که به فهرست مذکور اضافه شدند. معین خودرو در گذشته نمایندگی رسمی پورشه در ایران و ایرتویا نیز نمایندگی رسمی تویوتا در کشور بود. به این ترتیب، مجموع واردکنندگان مجاز خودرو در سال ۱۴۰۱ تا این لحظه به ۱۲ شرکت رسیده است. پیش از این اسامی ۷ شرکت سایپا، پارس خودرو، سایپا – سیتروئن، کرمان خودرو، خودروسازی فردا، مکث موتور، آرین موتور پویا به عنوان واردکنندگان خودرو اعلام شده بود. البته سخنگوی وزارت صمت افزوده است: این فهرست، همچنان باز است و به محض اینکه هر شرکت متقاضی واردات خودرو شرایط لازم در آئین‌نامه واردات خودرو را احراز کند به فهرست واردکنندگان اضافه می‌شود.

در تصاویر زیر به بررسی اجمالی مشخصات ۸ خودرویی که وزارت صمت واردات آن‌ها را تایید کرده است پرداخته‌ایم.

ذکر این نکته ضروری است که سخنگوی صمت مشخص نکرده است که کدام مدل از محصولات سئات (زیرمجموعه برند فولکس واگن) قرار است وارد شود. با این حال، بررسی‌ها نشان می‌دهد خوش‌قیمت‌ترین محصول این خودروساز اسپانیایی «سئات ایبیزا» است.

سخنگوی وزارت صمت در خصوص قیمت خودروهای وارداتی و سود و تعرفه واردات نیز گفته است: مسلماً خودرو بیش از قیمت پایه در بورس کالا فروخته می‌شود که بخشی از سود به خزانه دولت واریز و بخشی دیگر در اختیار واردکننده قرار می‌گیرد.

مشخصات بیشتر هر یک از این خودروها بخوانید:

هیوندا اکسنت

هیوندا اکسنت

هیوندای آی ۱۰ ۲۰۲۲

هیوندای آی ۱۰ ۲۰۲۲

میتسوبیشی میراژ ۲۰۲۲

میتسوبیشی میراژ ۲۰۲۲

ام جی ۶

ام جی ۶

ام جی ۳

ام جی ۳

چانگان C35‌ پلاس ۲۰۲۲

چانگان C35‌ پلاس ۲۰۲۲

سیتروئن C3

سیتروئن C3

سئات ایبیزا ۲۰۲۲

سئات ایبیزا ۲۰۲۲

۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
کد خبر: 38396

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha