جایزه یک میلیارد تومانی برای دختر نماینده سابق مجلس

فاطمه حقیرالسادات دبیر علمی کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار گفته است: مبلغ ۲۰ هزار یورو (حدود یک میلیارد تومان) به همراه یک گواهی از طرف کمیسیون ملی یونسکو به هر یک از برندگان این کنگره اعطا شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از رویداد۲۴، در این کنگره جوایزی به هفت نفر تحت عنوان زنان تاثیرگذار داده شد. یکی از این افراد «واناجان سانگیران لی» استادیار شیمی دانشگاه مالایا است. جالب اینجاست که برگزارکنندگان کنگره از سِمت گیرنده جایزه خود خبر ندارند و چه در اعلام اسامی برندگان و چه در پوشش خبری گنگره در ارگان رسمی اطلاع‌رسانی دولت ایرنا، به اشتباه او را استاد یک دانشگاه تایلندی معرفی کرده‌اند.

دختر نماینده سابق مجلس نفر دوم شد

جایزه دوم به «سوده غفوری‌فرد» دختر حسن غفوری‌فرد نماینده پیشین مجلس، عضو سابق شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و رئیس هیات بازرسی و نظارت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی رسید. سوده غفوری‌فرد استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مدیر دفتر استعدادهای درخشان و نخبگان دانشگاه شهید بهشتی است. وی حائز موارد زیر است:

– دکترای ژنتیک پزشکی و مدیر گروه ژنتیک دانشگاه شهید بهشتی

– جزو پنج پرکارترین محققان ایرانی در تعداد مقاله و مستند در ۲۰۲۲

– حافظ کل قرآن کریم و رتبه ششم کنکور سال ۱۳۷۵

– جزو یک درصد دانشمندان پراستنادترین در دنیا

بیوگرافی سوده غفوری فرد و همسرش اخوان بهابادی مدیر عامل همراه اول +سوابق

در همین بخش به فردی به نام «کازان سوا النا» از کشور روسیه هم جایزه داده شد. نه در پوشش خبری و نه در اعلام اسامی برندگان هیچ اشاره‌ای به چرایی تاثیرگذار بودن این فرد نشده، اما به گفته فاطمه حقیرالسادات دبیر علمی کنگره بین‌المللی بانوان تأثیرگذار در گفت‌وگو با رویداد۲۴، «النا» موزیسین، فعال اجتماعی، مجسمه ساز و دارای دکترای بیولوژی است.

در رزومه‌ای که از خانم النا به‌دست رویداد۲۴ رسیده به همکاری‌های او با دانشگاه مشهد اشاره شده است. ظاهرا این موزیسین روس دوستانی در مشهد دارد. او در صفحه اینستاگرامش اکانت «جایزه جهانی گوهرشاد» را دنبال می‌کند. الناکازان سوا النا در رزومه‌اش بخشی را به نحوه گذران اوقات فراغتش اختصاص داده و در آن به مواردی همچون «رقصیدن بوگی، ووگی، سالسا و لزگی» اشاره کرده است.

جالب اینجاست که النا خود را خبرنگار و عکاس معرفی کرده است.

کازان سوا النا چهره تاثیرگذار روسیه

از «ماریا بئاتریس یونس» که به عنوان «بانوی تاثیرگذار آرژانتین» معرفی شده و دریافت‌کننده جایزه بانوان تاثیرگذار جهان در کنگره زنان بود هم هیچ اطلاعاتی در اینترنت پیدا نشده است. نه در متن سخنرانی و نه در متن خبرهای مرتبط با این کنگره هم اشاره‌ای به نحوه تاثیرگذاری این بانوی آرژانیتی نشده، اما ظاهرا ارتباط خانم یونس با ایران مسبوق به سابقه است. او سخنرانی کوتاهی را به زبان فارسی ایراد کرده و در آن اشاره می‌کند که این دومین جایزه‌ای است که به آرژانتین می‌برد. او در سخنرانی خود جای «خواهران مسلمان شبکه زنان آمریکای لاتین» را که «ایران را خانه دوم خود می‌دانند» خالی کرده است.

فاطمه حقیرالسادات درباره ماریا از آرژانتین هم به راه‌اندازی «دو-سه پروژه بزرگ» و یک مرکز تحقیقاتی توسط او اشاره کرده و گفته «ماریا بئاتریس یونس از دانش‌آموختگان جامعه المصطفی است.»

«جامعه‌المصطفی العالمیه» یک نهاد دینی است که با هدف گسترش علوم اسلامی، انسانی و اجتماعی شیعه انبوهی از طلاب را از سراسر جهان تحت پوشش قرار داده است.

پن آبه شیامی از چین

پن آبه شیامی هم یکی از افرادی بود که جایزه کنگره را به عنوان زن تاثیرگذار از کشور چین دریافت کرد. در مورد او هم هیچ توضیحی درباره نحوه تاثیرگذاری‌اش داده نشده، اما از خلال سخنرانی او بعد از دریافت جایزه می‌شد فهمید که او یک «تاجر چینی» است که به گفته خودش از دریافت جایزه بسیار تعجب کرده است.

جایزه برندگان چقدر بود؟

به گفته فاطمه حقیرالسادات، مبلغ ۲۰ هزار یورو (معادل یک میلیارد تومان) به همراه یک گواهی از طرف کمیسیون ملی یونسکو به هر یک از برندگان این کنگره اعطا شده است.

دبیر علمی کنگره در پاسخ به سوال درباره اسامی داوران این مسابقه از اعلام اسامی داوران سرباز زد و آن را دست کم برای دو سال محرمانه خواند. هزینه جوایز به انضمام هزینه برگزاری نشستی با این ابعاد بسیار هنگفت است.

در صورتی که ادعای برگزارکنندگان کنگره در مورد حضور ۳۰۰ مهمان خارجی در این نشست صحت داشته باشد، هزینه بلیط هواپیما، اسکان ۵ روزه آنها در هتل پارسیان اوین و گردش‌های آنها در ایران سرسام‌آور خواهد بود.

۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
کد خبر: 38395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
      4 0
      نفری 1 میلیارد تومان از پول مردم؟!!!!!
    • بی نام IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
      3 1
      زنان ایرانی که اصلا تاثیر گذار نیستند برن ار خارجی ها یاد بگیرند
    • عباس ابراهیمی IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
      3 0
      پول که به زنان تاثیر گذار پاده میشود منابع ان از کجا تامین میشه
    • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
      0 0
      آورین آورین