سقوط سنگین بورس/ فولاد،آتش سقوط شاخص را تندتر کرد +  نقشه بازار

بازار سرمایه درحالی نخستین روز معاملاتی هفته را به پایان برد که شاخص‌های این بازار قرمزپوش شدند؛ به طوریکه در بازار بورس ۷۳ درصد و در بازار فرابورس ۶۰ درصد نمادها منفی بودند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایسنا، شاخص کل بورس امروز با ۱.۸۷ درصد کاهش نسبت به آخرین روز معاملاتی در هفته گذشته، ۳۱ هزار و ۵۶۶ واحد نزول کرد و در رقم یک میلیون و ۶۵۷ هزار واحد ایستاد.

شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با حدود ۰.۷۸ درصد کاهش نسبت به چهارشنبه هفته قبل، ۴۲۴۵ واحد سقوط و رقم ۵۲۱ هزار و ۹۴۲ واحد را ثبت کرد.

در این بازار ۷۶۴هزار معامله انجام شد که ۸۴ هزار و ۷۵۵ میلیارد ریال ارزش داشت. ۷۳ درصد نمادهای این بازار منفی و تنها ۲۷درصد مثبت بودند.

بر این اساس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه و پتروشیمی نوری نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند. نماد فولاد امروز بیش از 3700 واحد افت کرد.

شاخص کل فرابورس هم با ۲۱۹ واحد کاهش نسبت به روز چهارشنبه در رقم ۲۱ هزار و ۲۸۸ واحد ایستاد.

معامله‌گران این بازار ۴۴۳ هزار معامله به ارزش ۶۷ هزار و ۷۱ میلیارد ریال انجام دادند. طی این معاملات ۶۰ درصد نمادها منفی و ۴۰ درصد مثبت بودند.

پلیمر آریاساسول، بیمه پاسارگاد و پتروشیمی تندگویان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

طی معاملات امروز بیشترین ارزش معاملات متعلق به صندوق سرمایه گذاری قابل معامله، خودرو و ساخت قطعات و محصولات شیمیایی بود.

این درحالی است که خودرو و ساخت قطعات، بانک‌ها و موسسات اعتباری و انبوه سازی، املاک و مستغلات بیشترین حجم معاملات را از آن خود کردند.

بیشترین ورود پول حقیقی به مواد و محصولات دارویی و بیشترین خروج پول از صندوق سرمایه گذاری قابل معامله بوده است.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۱ بهمن ۱۴۰۱

نقشه-بازار

شاخص-کل

نمادهای-بورسی

۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱
کد خبر: 38323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha