فضولات حیوانی در زابل طلا شد

سرمای منفی ۲۰ درجه، طوفان با سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت، کاهش دید به کمتر از ۵ متر، کمبود شدید نفت سفید و سیلندر گاز باعث شد تا مردم برای گرم کردن خود فضولات حیوانی بسوزانند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، سرمای منفی ۲۰ درجه، طوفان با سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت، کاهش شعاع دید به کمتر از ۵ متر، کمبود شدید نفت سفید و سیلندرگاز باعث شد تا مردم برای گرم کردن خود فضولات حیوانی را بسوزانند.

محمد سرگزی نماینده زابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود نفت سفید و سیلندرگاز در این منطقه به ایسنا گفته است که مردم مجبورهستند برای گرم کردن خود از هیزم و فضولات حیوانی استفاده کنند و متاسفانه مسئولان توجهی به مردم منطقه در این شرایط سخت ندارند.

او سرمای کنونی زابل را از۶۰ سال گذشته دراستان سیستان و بلوچستان بی سابقه دانسته و عنوان کرده است که همزمان با این سرما، طوفان ۱۰۰ کیلومتری نیز در زابل اتفاق افتاد به نحوی که شعاع دید به کمتر از ۵ متر رسید و متاسفانه هیچ گونه حمایتی از سوی دستگاه های اجرایی برای مردم سیستان و بلوچستان نداشتیم.

به گفته سرگزی در حالی که استان سیستان و بلوچستان از گاز طبیعی که مردم بتوانند خودشان را با آن گرم کنند بی بهره است، با کمبود شدید نفت سفید و سیلندر گاز مواجه هستیم به نحوی که مردم برای گرم کردن خود در روستاها از هیزم و فضولات حیوانی استفاده می کنند.

او با انتقاد از تفاوت رفتار دولت در تامین گاز مردم تربت جام با مردم زابل گفته است: تمام دولت برای حمایت از مردم تربت جام بسیج شدند و این اتفاق خوبی بود که اجاق نفتی رایگان و نفت سفید در اختیار مردم قرارداد و گاز را رایگان کرد. مردم سیستان و بلوچستان خوشحال هستند که در تربت جام این اتفاق افتاده اما این سوال را دارند که چرا با وجود اینکه شرایط مردم سیستان و بلوچستان بسیار سخت تر از آن منطقه بود توجهی به منطقه ما نشد؟ مردم در سخت ترین شرایط زندگی کرده و از مرزها محافظت می کنند.

به گفته سرگزی مردم در شرایط خیلی سختی به سر می برند.هرچند در این چند روز محموله هایی از نفت سفید و سیلندرگاز فرستاده شد اما چون شبکه حمل و نقل نیست به دست مردم نرسیده است. شرایط در منطقه خیلی سخت است. بچه های کوچک در این سرما باید برای گرم کردن خود از سه پتو استفاده کنند، این بچه ها چه گناهی کردند که هیچ توجهی از ناحیه دولت به آنها نمی شود.

بنا به اطلاعات موجود زابل در فاصله ۲۰۵ کیلومتری شمال شرقی زاهدان و درارتفاع ۴۸۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است مرکز آمار در سال ۹۵ جمعیت این شهر را ۱۳۴ هزار و ۹۵۰ نفر اعلام کرد.

۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۵
کد خبر: 38216
منبع: فردای اقتصاد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha