لاوروف: آمریکا آماده جنگ هیبریدی علیه روسیه می‌شود

در شرایطی که وزیر دفاع روسیه از افزایش نیروهای نظامی تا ۱/۵ میلیون نفر خبر داده، وزیر خارجه این کشور اوکراین را طعمه‌ای برای «جنگ هیبریدی» واشنگتن علیه مسکو توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، وزیر امور خارجه روسیه، درگیری در اوکراین را عامل «جنگ هیبریدی» آمریکا علیه مسکو می‌داند.

به نوشته الجزیره، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، ایالات متحده را متهم کرد که زمینه را برای درگیری در اوکراین به عنوان بخشی از آنچه او «جنگ ترکیبی» علیه مسکو خواند، آماده می‌کند. لاوروف در یک کنفرانس مطبوعاتی در پایتخت روسیه گفت که بحران اوکراین مدت‌ها قبل از اعزام ده‌ها هزار نیروی نظامی مسکو به این کشور در فوریه گذشته آغاز شد که کرملین آن را «عملیات نظامی ویژه» خواند.

واشنگتن و غرب مسکو را متهم می‌کنند که یک توسعه‌طلبی بی‌دلیل به سبک استعماری در اوکراین را دنبال می‌کند، در حالی که روسیه این درگیری را یک درگیری تاریخی بین خود و غرب می‌داند.

2

در همین شرایط، با بالا گرفتن درگیری‌ها و افزایش تنش‌ها با ایالات متحده و متحدانش بر سر حمله کرملین به اوکراین، علی‌رغم فصل سرما، روسیه نیروهای خود را در غرب افزایش می دهد و فرماندهی‌های جدیدی را در نزدیکی اروپا ایجاد خواهد کرد.

به نوشته بلومبرگ، وزیر دفاع روسیه، سرگئی شویگو، روز سه شنبه خطاب به فرماندهان نظامی کشورش گفت ساختارهای جدیدی در مناطق اطراف مسکو، سن پترزبورگ و کارلیا در مرز با فنلاند در چارچوب این برنامه ایجاد خواهد شد و گفت که تغییرات عمده از امسال آغاز خواهد شد و تا سال ۲۰۲۶ ادامه خواهد داشت. او گفت: واحدهای «خودکفا» در سرزمین‌های اوکراین که روسیه به طور غیرقانونی ضمیمه کرده است، ایجاد خواهد شد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ماه گذشته طرح شویگو را برای افزایش حجم ارتش خود از سطح فعلی ۱.۱۵ میلیون نفر تأیید کرد، اما کرملین نگفته است که این امر با چه سرعتی انجام خواهد شد. اکنون، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این افزایش در تمام شاخه‌های ارتش روسیه گسترش خواهد یافت و با تحویل سلاح های جدید برای تجهیز آن‌ها هماهنگ خواهد شد.

شویگو در اظهاراتی که در کانال تلگرامی این وزارتخانه منتشر شد، گفت: «روسیه سه لشکر موتوری-پیاده جدید و دو لشکر هوابرد ایجاد خواهد کرد که تعدادی از تیپ‌ها را ترکیب می کند. وی همچنین خواستار توجه ویژه به جذب سربازان قراردادی برای تکمیل رده های نظامی گسترده شد».

1

از زمانی که تقریبا یک سال پیش دستور حمله به روسیه را صادر کرد، پوتین برنامه‌هایی برای معکوس کردن روند کاهش در رده‌های ارتش روسیه در نظر گرفته است. کرملین اعلام نکرده که چگونه همه نیروهای جدید را جذب خواهد کرد، اما پیشنهاد کرده که سن سربازی را افزایش دهد، که ممکن است تعداد مردان واجد شرایط را افزایش دهد.

روسیه بارها گفته که قصد دارد استقرار نیروها در شمال غرب را در پاسخ به گسترش ناتو، جایی که فنلاند و سوئد در حال پیوستن به آن هستند، افزایش دهد و درخواست‌های آنها توسط ۲۸ عضو از ۳۰ عضو اتحاد تأیید شده است. ورود کشورهای شمال اروپا به بلوک نظامی مرز زمینی آنها با روسیه را دو برابر خواهد کرد.

۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
کد خبر: 38200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha