کیا سول؛ جدیدترین هاچ‌بک اتومات وارداتی + جدول مشخصات و تصاویر

قیمت کیا سول مدل ۲۰۲۳ در بازار جهانی حدود ۲۰ هزار دلار یعنی تقریبا ۸۰۰ میلیون است. سانگ‌یانگ تیوولی و رنو کپچر که از نظر فنی و اقتصادی رقبای سول به‌حساب می‌آیند، در ایران نزدیک یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون معامله می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، کیا سول ۲۰۲۳ ذاتا یک هاچ‌بک است اما خیلی‌ها آن را به‌خاطر ابعادش با کراس‌اورها مقایسه می‌کنند. اگر داشتن ابعاد بزرگ برای کیا سول یک مزیت باشد، مصرف سوخت بالا را باید یکی از نقاط ضعف جدیدترین هاچ‌بک وارداتی به بازار بدانیم. قیمت کیا سول مدل ۲۰۲۳ در بازار جهانی حدود ۲۰ هزار دلار است و با احتساب دلار ۴۰ هزار تومانی باید حدود ۸۰۰ میلیون فروخته شود. با این وجود سانگ‌یانگ‌تیوولی و رنو کپچر مدل‌ ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ را که رقبای فنی و اقتصادی کیا سول محسوب می‌شوند، تقریبا دو برابر این رقم یعنی نزدیک یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون معامله می‌کنند.

مشخصات کیا سول؛ جدیدترین هاچ‌بک اتومات وارداتی

کیا سول با جعبه دنده اتوماتیک وارد بازار شده است. شاید این را بتوانیم یکی از مهمترین مشخصات فنی کیا سول بدانیم و کنار آن باید به پیشرانه چهار سیلندر با حجم موتور ۱.۶ سی‌سی اشاره کنیم. این موتور می‌تواند نیرویی معادل ۱۶۶ نیوتن‌متر و قدرتی به‌اندازه ۱۲۲ اسب‌بخار تولید کند. سرعت کیا سول در بهترین حالت ظرف ۱۱ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و راننده کیا سول می‌تواند نهایتا با سرعتی معادل ۱۷۷ کیلومتر بر ساعت رانندگی کند.

مشخصات کیا سول؛ جدیدترین هاچ‌بک اتومات وارداتی

مصرف سوخت کیا سول در شهر و بیرون شهر به‌ترتیب ۹.۶ و ۵.۹ لیتر به ازای ۱۰۰ کیلومتر تخمین زده می‌شود و به‌همین خاطر مصرف سوخت ترکیبی آن حدود ۷.۲ لیتر خواهد بود که خیلی از فعالان بازار این موضوع را یکی از نقاط ضعف کیا سول نسبت به رقبای آن می‌دانند. از طرفی ظرفیت باک بنزین کیا سول کمتر از ۵۰ لیتر است.

کیا سول از نظر ابعاد و اندازه جزو خودروهای هاچ‌بک قرار می‌گیرد. برای اینکه ابعاد کیا سول دستتان باشد کافی است بدانید از لحاظ طول تقریبا ۲۰ سانتی‌متر و از نظر عرض حدود ۱۵ سانتی‌متر بزرگتر از تیبا ۲ خودمان است. همانطور که از عکس‌های رسمی کیا سول مشخص است، کیا سول در صندوق عقب و داخل اتاق، فضای بیشتری نسبت به اغلب خودروهای هاچ‌بک فعلی در بازار دارد و به همین خاطر خیلی‌ها کیا سول را یک مینی‌کراس‌اور می‌دانند. چهار متر و ۱۰۰ سامتی‌متر اندازه طول کیا سول است و عرض آن به یک متر و ۷۵ سانتیمتر می‌رسد.

آپشن‌های کیا سول شامل نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی لمسی با مسیریاب و اضافه شدن تجهیزات ایمنی جدید به تمام تریم‌های آن می‌شود. هشدار برخورد با عابر پیاده، دستیار تعویض خط، هشدار عدم توجه راننده، هشدار خروج از خط، دستیار نوربالا و هشدار عبور پیاده از پشت خودرو بخشی از تجهیزات ایمنی است که شرکت کیا برای مدل‌های سول درنظر گرفته است. چراغ‌های LED جلو و عقب، هشدار برخورد از جلو به همراه راهنمای خودکار، تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو، گرمکن صندلی‌های جلو، ترمز پارک برقی و محفظه اضافه در کف صندوق عقب را هم به‌عنوان دیگر آپشن‌های کیا سول معرفی می‌کنند.

قیمت کیا سول تقریبا بین ۱۷ تا ۲۰ هزار دلار است و در این بازه مدل‌هایی مثل سانگ‌یانگ تیوولی، رنو کپچر و نیسان جوک را رقبای فنی آن معرفی می‌کنند. سانگ‌یانگ تیوولی از یک طرف مثل خود کیا سول یک‌جور مینی کراس‌اوور به‌حساب می‌آید و از یک طرف دیگر به‌خاطر پیشرانه چهار سیلندر با حجم موتور ۱.۶ سی‌سی، از حیث فنی با کیا سول مقایسه می‌شود. الان سانگ‌یانگ تیوولی صفر کیلومتر مدل ۲۰۱۸ را یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون معامله می‌کنند و بابت سانگ‌یانگ تیوولی مونتاژ با موتور توربو حدود دو میلیارد رد و بد می‌شود. رنو کپچر به‌عنوان یک شاسی‌بلند فرانسوی یا به‌زعم برخی از فعالان بازار یکی از کراس‌اورهای جمع‌وجور بازار است و آن را هم می‌توانیم یکی دیگر از رقبای فنی کیا سول بدانیم که البته مصرف سوخت کمتری دارد. این یکی را هم الان نزدیک یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌کنند که این رقم بابت مدل‌های ۲۰۱۷ رنو کپچر دست به دست می‌شود.

مشخصات کیا سول ۲۰۲۳ در یک نگاه

پیشرانه

چهار سیلندر

حجم موتور

۱.۶ سی‌سی

حداکثر گشتاور خروجی

۱۶۶ نیوتن‌متر

حداکثر توان خروجی

۱۲۲ اسب‌ بخار

حداکثر سرعت

۱۷۷ کیلومتربرساعت

شتاب صفر تا ۱۰۰

۱۱ ثانیه

مصرف سوخت ترکیبی

۷.۲ لیتر به ازای ۱۰۰ کیلومتر

حجم باک

۴۸ لیتر

۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 38066
منبع: فرارو

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha