محو شدن ۸۰ درصد از ثروتمندان بیت‌کوین

در حال حاضر با ۲۴,۵۳۳ کیف پول میلیونر، بیش از ۷۷ درصد از سرمایه‌گذاران میلیونر بیتکوین در مدت کمی بیش از یک سال از بین رفته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، قیمت بیت کوین از زمانی که در سال ۲۰۲۱ به بالاترین حد خود رسید، به شدت کاهش پیدا کرده و در نتیجه، از آن زمان تعداد میلیونرهای بیت‌کوین به طور چشمگیری کاهش یافته است.

آدرس‌هایی که بیش از ۱ میلیون دلار بیت‌کوین دارند در نوامبر ۲۰۲۱ به اوج خود رسیدند و از آن زمان به بعد در حال کاهش بوده‌اند.

میلیونرهای بیت‌کوین در ضرر هستند

در نوامبر ۲۰۲۱، زمانی که بازار گاوی بیت‌کوین در اوج خود بود، تعداد میلیونرهای بیت‌کوین از ۱۰۰,۰۰۰ کیف پول عبور کرده بود. در بالاترین حد خود، ۱۰۸,۸۸۶ کیف پول با بیش از ۱ میلیون دلار بیت‌کوین در موجودی آن‌ها وجود داشت، اما طبق داده‌های BitInfoCharts، این تعداد به زیر ۲۵,۰۰۰ کاهش یافته است.

در حال حاضر با ۲۴,۵۳۳ کیف پول میلیونر، بیش از ۷۷ درصد از سرمایه‌گذاران میلیونر بیت‌کوین در مدت کمی بیش از یک سال از بین رفته‌اند. اکثر ضررها در نیمه اول سال ۲۰۲۲ اتفاق افتاد و تا ژوئن ۲۰۲۲، تنها کمی بیش از ۲۶,۰۰۰ کیف پول بیت‌کوین با بیش از ۱ میلیون دلار موجودی وجود داشت.

کیف پول‌هایی که حداقل ۱۰ میلیون دلار بیت‌کوین را در خود جای داده بودند نیز در این مدت ضربه خوردند. در زمان نگارش این مقاله تنها ۳۸۵۲ عدد بود.

با این حال، سرمایه‌گذاران کوچکتر در حال افزایش بوده‌اند. بر اساس گزارشی از گلسنود، تعداد آدرس‌های بیت‌کوین که بالاتر از ۰.۱ و ۱ بیت‌کوین دارند، در روز سه‌شنبه ۱۰ ژانویه به بالاترین حد خود رسیده است.

این انباشت توسط آدرس‌های کوچکتر نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران با کاهش قیمت‌ها عقب نکشیده‌اند. اما در عوض از قیمت‌های پایین برای افزایش میزان دارایی خود استفاده می‌کنند.

سودآوری بیت‌کوین نیز کاهش یافته است

کاهش تعداد میلیونرهای بیت‌کوین نیز در راستای کاهش سودآوری این دارایی دیجیتال است. بیتکوین سال ۲۰۲۲ را با تنها حدود یک چهارم سرمایه‌گذاران خود شروع کرد که زیان دیده بودند و ۷۵ درصد در سود بودند، اما تا ژانویه ۲۰۲۳، این میزان به شدت کاهش یافت و اکنون تنها ۵۱ درصد از سرمایه‌گذاران بیت‌کوین در سود هستند.

چگالی هولدرهای بزرگ بیت‌کوین نیز در این مدت کاهش یافته است. اکنون تنها ۱۰ درصد از کیف پول‌ها به عنوان هولدرهای بزرگ طبقه بندی می‌شوند که نشان دهنده توزیع مجدد بیت‌کوین از نهنگ‌ها به هولدرهای کوچکتر است. همچنین به تمرکززدایی بیشتر با توزیع مناسب‌تر عرضه برای فعالان بازار اشاره می‌کند.

قیمت بیت‌کوین، علیرغم بهبود اخیر آن به بالای ۱۷۰۰۰ دلار، همچنان بسیار پایین‌تر از سقف تاریخی خود معامله می‌شود. داده‌های مساری نشان می‌دهد که قیمت دارایی دیجیتال در حال حاضر بیش از ۷۴ درصد از بالاترین قیمت خود در نوامبر ۲۰۲۱ کاهش یافته است.

منبع: Bitcoinist

۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
کد خبر: 38018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha