آخرین پیش‌بینی هوای این هفته: برف تا بوشهر می‌رسد!

سازمان هواشناسی اعلام کرد که با ورود دو سامانه بارشی جدید به کشور در روزهای شنبه و سه‌شنبه، بیشتر مناطق ایران در چند روز آینده شاهد بارش برف و باران خواهند بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، براساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، سازمان هواشناسی اعلام کرد که از امروز (شنبه ۲۴ دی‌ماه) با نفوذ سامانه بارشی به کشور از سمت غرب و جنوب غرب در استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب، استان بوشهر و به تدریج دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس بارش باران و برف رخ خواهد داد.

همچنین روز یکشنبه (۲۵ دی‌ماه) علاوه بر مناطق ذکر شده در استان‌های زنجان، قم، اصفهان و دامنه و ارتفاعات البرز واقع در استان‌های مازندران، البرز، تهران و سمنان و به تدریج در خراسان رضوی و خراسان شمالی بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود که این بارش در مناطق جنوبی کشور همراه با رعد و برق و وزش باد خواهد بود.

شدت بارش طی روزهای شنبه و یکشنه در استان‌های ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان، غرب اصفهان، شمال و غرب فارس و بوشهر بیشتر خواهد بود.

براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، در روز دوشنبه (۲۶ دی‌ماه) در اکثر مناطق کشور جو پایدار و آسمان صاف خواهد بود و تنها در ارتفاعات زاگرس مرکزی در مناطق غرب و جنوب غرب کشور در بعضی ساعات افزایش ابر و بارش پراکنده رخ می‌دهد.

سازمان هواشناسی همچنین پیش‌بینی کرد که در روز سه‌شنبه (۲۷ دی‌ماه) با ورود سامانه بارشی دیگری از سمت جنوب کشور در برخی نقاط استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، جنوب اصفهان، یزد، کرمان، هرمزگان و در اواخر وقت سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی بارش باران و برف و وزش باد رخ خواهد داد.

همچنین مطابق اعلام سازمان هواشناسی، طی سه روز آینده تنگه هرمز و دریای عمان و از شنبه تا ظهر یکشنبه و نیز روز سه‌شنبه خلیج فارس مواج است.

آسمان تهران امروز (شنبه ۲۴ دی‌ماه) کمی ابری و غبار محلی به تدریج افزایش ابر با حداقل دمای منفی چهار و حداکثر دمای چهار درجه سانتی‌گراد و برای روز یکشنبه (۲۵ دی‌ماه) نیمه‌ابری تا ابری در بعضی ساعت‌ها بارش پراکنده برف به تدریج کاهش ابر و غبار محلی با حداقل دمای منفی سه و حداکثر دمای یک درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 38015
منبع: ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha