اروپا چهارمین بسته تحریمی علیه تهران را آماده می‌کند

وزیر خارجه ایتالیا اعلام کرده است که اتحادیه اروپا چهارمین بسته تحریمی علیه تهران را آماده می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اردوپوینت، «آنتونیو تاجانی»، وزیر امور خارجه ایتالیا در نشست مشترک کمیسیون‌های امور بین الملل پارلمان ایتالیا مدعی گام اروپا برای اعمال دور جدیدی از تحریم‌ها علیه ایران خبر داد و گفت: «اتحادیه اروپا در حال آماده سازی بسته چهارم تحریم‌ها علیه تهران در پی اعتراضات اخیر در این کشور است.»

آنتونیو تاجانی همچنین در ادعایی مداخله جویانه از ایران خواست تا فوراً اعدام‌ها را متوقف کند.

پیش از این نیز، «سرجیو ماتارلا»، رئیس‌جمهور ایتالیا اعتراض خود را به «محمدرضا صبوری» سفیر جدید ایران در رم نسبت به اجرای مجازات اعدام در ایران اعلام کرده بود.

از سوی دیگر «اورسولا فون در لاین»، رئیس کمیسیون اروپا نیز به تازگی اعلام کرده است که اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال خواهد کرد.

کمتر از یک ماه پیش نیز، وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا پس از برگزاری نشست خود در بروکسل، تعدادی از افراد و نهادهای ایران را به بهانه‌های واهی نقض حقوق بشر و مشارکت در درگیری‌های اوکراین تحریم کرده بودند. بر اساس بیانیه صادره از سوی اتحادیه اروپا، وزرای امور خارجه ۲۷ کشور عضو با نقض قوانین بین المللی در لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل، ۲۰ فرد و یک نهاد ایرانی را به بهانه نقض حقوق بشر (در ارتباط با اغتشاشات پراکنده اخیر) هدف تحریم‌های خود قرار دادند.

در بخش دیگری از تحریم‌های قبلی اتحادیه اروپا علیه ایران، بر اساس ادعای واهی مشارکت ایران در جنگ اوکراین ۴ شخص و ۴ نهاد ایرانی مورد تحریم قرار گرفته بودند. بر اساس وبگاه اتحادیه اروپا، دارایی‌های افراد و نهادهای تحریم شده در این اتحادیه مسدود و شرکت‌ها و شهروندان اتحادیه اروپا از مراوده مالی با آنان منع شدند. همچنین؛ اشخاص حقیقی تحریم شده حق سفر به کشورهای عضو را نداشته و ورود یا عبور آنها به این کشورها ممنوع است.

۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵
کد خبر: 37995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha