این شهر رکورد کاهش دما را شکست

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: شهر مشهد دیشب با ثبت دمای ۲۰ درجه زیر صفر، سردترین شب را در بین مراکز استانی کشور سپری کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی روز جمعه افزود: این در حالی است که بیشینه دمای دیروز مشهد( پنجشنبه) نیز در گرمترین ساعات ۱۰ درجه زیر صفر گزارش شده است.

وی بیان کرد: شهرستانهای باخرز و فریمان خراسان رضوی نیز روز پنجشنبه با ۲۵ درجه زیر صفر در زمره پنج شهر سرد کشور قرار گرفتند و گرمترین شهر استان نیز به داورزن با سه درجه بالای صفر تعلق گرفت.

اثمری با اشاره به اینکه سرمای امسال در طول ۲۵ سال گذشته بی سابقه بوده است، افزود: استان خراسان رضوی پس از سال ۱۳۷۶ چنین سرمایی را تجربه نکرده است و فعالیت سامانه سرد در این منطقه کمرنگ شده بود.

به گفته وی، طبق پیش بینی ها ممکن است تا چند سال آینده، شاهد چنین سرمایی در استان خراسان رضوی نباشیم.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: از امروز شاهد جو پایدار هوا در سطح استان خواهیم بود و آسمان برای بیشتر نقاط خراسان رضوی صاف پیش بینی شده است اما آلاینده های جوی در کلانشهر مشهد در حال افزایش است.

او افزود: بر همین اساس روند افزایش دما از امروز ، جمعه در خراسان رضوی آغاز می شود که تا اواسط هفته آینده ادامه دارد.

اثمری بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود دمای هوا امروز مشهد نسبت به روز گذشته با چهار درجه افزایش در گرمترین ساعات به ۶ درجه زیر صفر و در سردترین ساعات با پنج درجه افزایش نسبت به روز گذشته به ۱۵ درجه زیر صفر برسد.

وی اظهار کرد: بیشترین سرعت وزش باد در خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته در سبزوار با سرعت ۴۳ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
کد خبر: 37973
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ملیکا IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      4 0
      لطفا خاهشا هر کس هر کاری میتونه انجام بده من درروستاهای اطراف سرخس زندگی میکنم گاز خانگیران از جلو چشممان به همه جا توزیع میشه جز خودمان توی این سرما ها ما احتیاج به گاز داریم این حق ماست