پخش زنده هندبال ایران و شیلی در قهرمانی جهان؛ امروز پنج شنبه ساعت ۲۰:۳۰ + لینک پخش

تیم ملی هندبال مردان ایران در اولین دیدار خود از رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۳ به مصاف تیم شیلی خواهد رفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تیم ملی مردان ایران در اولین دیدار خود از رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۳ لهستان روز پنجشنبه ۲۲ دی ماه ساعت ۲۰:۳۰ (به وقت تهران) به مصاف تیم شیلی خواهد رفت.

لینک پخش زنده بازی تیم های ملی هندبال ایران و شیلی

محمد سیاوشی، علی رحیمی کازرونی، امیدرضا سرپوشی، مجتبی حیدرپور، محمدرضا اورعی، سلامان بربط، افشین صادقی، شهاب صادق‌زاده، وحید مسعودی، محمدمهدی بهنام‌نیا، میلاد قلندری، پویا نوروزی‌نژاد، محمد کیانی، مهرداد صمصامی، یاسین کبیریان‌جو، رضا یادگاری دهکردی، سید مهدی موسوی، صابر حیدری، محمدرضا کاظمی، علی کوهزاد ۲۰ ملی‌پوش حاضر در این مسابقات هستند.

روح‌الله اکرمی‌نیا (سرپرست)، وسلین وویوویچ (سرمربی)، حمید صادق شاه‌نشین (مربی)، شهداد مرتجی (مربی) و دانیال مصلح پور(پزشکیار) کادر تیم ملی هندبال ایران را در رقابت‌های قهرمانی جهان تشکیل می‌دهند.

پخش زنده هندبال ایران و شیلی در قهرمانی جهان؛ امروز پنج شنبه ساعت ۲۰:۳۰ + لینک پخش

تیم ملی هندبال ایران که در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۴ که به منزله انتخابی مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۵ قطر بود در دیدار رده بندی تیم امارات را شکست داد و با کسب عنوان سوم آسیا به مسابقات قهرمانی جهان راه پیدا کرد و بدین تریتیب نخستین تجربه جهانی هندبال ایران در این مقطع سنی رقم خورد.

تیم ایران در گروه B رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۵ با تیم‌های کرواسی، مقدونیه، اتریش،تونس و بوسنی و هرزگوین همگروه بود و در پایان از ۲۴ تیم حاضر در آن رقابت‌ها، در جایگاه ۲۱ قرار گرفت.

دومین حضور تیم ملی هندبال در مسابقات قهرمانی جهان در حالی رقم می‌خورد که دو ملی‌پوش کلیدی و تاثیرگذار ایران به دلیل مصدومیت این رویداد ورزشی را از دست دادند. یونس آثاری گوش راست و سید علیرضا موسوی خط زن و مدافع تیم ملی امکان همراهی تیم ملی را به دلیل مصدومیت پیدا نکردند.

تیم ملی هندبال ایران که از چند ماه پیش تحت هدایت وسیلین وویوویچ در آمده، در گروه A رقابت‌های قهرمانی جهان در کنار اسپانیا، مونته‌نگرو و شیلی قرار گرفته است و نخستین دیدار ملی پوشان در روز پنجشنبه ۲۲دی ماه ساعت ۲۰:۳۰ به وقت تهران در شهر کراکوف به مصاف شیلی خواهد رفت.

شیلی از اولین حضور خود در مسابقات جهانی مردان IHF در سال ۲۰۱۱، به یکی از پایه‌های اصلی حضور در این رقابت‌ها تبدیل شده و در هفت تورنمنت متوالی گذشته جواز حضور در مسابقات هندبال قهرمانی جهان را کسب کرده است.

پس از کسب مقام چهارم در مسابقات قهرمانی هندبال مردان آمریکای جنوبی و مرکزی در سال ۲۰۲۰، در قابت‌های قهرمانی آمریکای جنوبی با قبول شکست مقابل برزیل و آرژانتین در دوره‌های ماقبل نیمه نهایی، در دیدار رده بندی با پیروزی ۲۹ بر ۲۱ بر مقابل اروگوئه به مدال برنز دست یافت.

پخش زنده هندبال ایران و شیلی در قهرمانی جهان؛ امروز پنج شنبه ساعت ۲۰:۳۰ + لینک پخش

از ژوئیه ۲۰۲۲، زمانی که متئو گارالدا، مغز متفکر توسعه تیم شیلی به باشگاه مصری الزمالک منتقل شد، مربی اسپانیایی دیگری به نام ایتور اتزابورو جایگزین شد. عده زیادی از بازیکنان تیم ملی شیلی در باشگاه‌های معتبر فرانسه ،اسپانیا و پرتغال بازی می‌کنند. از بازیکنان کلیدی شیلی می توان به اروین فوشتمن (بغل چپ)، رودریگو سالیناس (بغل راست)، امیل فوشتمان (پست پخش) اشاره کرد که محوریت حملات و همچنین دیواره دفاعی تیم شیلی را درست می‌کنند.

برنامه مصاف‌های ملی‌پوشان ایران در مرحله گروهی رقابت‌های قهرمانی جهان به شرح زیر است:

ایران – شیلی / پنجشنبه ۲۲ دی ماه ساعت ۲۰:۳۰

ایران – مونته‌نگرو / شنبه ۲۴ دی ماه ساعت ۲۰:۳۰

ایران – اسپانیا / دوشنبه ۲۶ دی ماه ساعت ۲۳:۰۰

۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱
کد خبر: 37954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha