جزییات تصمیمات لایحه بودجه ۱۴۰۲ درباره بورس

دولت در لایحه بودجه سال آینده تصمیماتی درمورد وارز مبالغی به صندوق تثبیت، مالیات شرکت‌های بورسی و مالیات بر ارزش افزوده اخذ کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد دولت در لایحه بودجه سال آینده تصمیماتی درمورد وارز مبالغی به صندوق تثبیت، مالیات شرکت‌های بورسی و مالیات بر ارزش افزوده اخذ کرده است.

به گزارش ایسنا، در بند (د) تبصره ۲ شرکت‌های دولتی و واگذاری آن‌ها، به وزارت امور اقتصاد و دارایی اجازه داده شده است که به منظور حمایت از سهام‌داران خرد در برابر مخاطرات بازار سرمایه، تا ۱۵ هزار میلیارد تومان از سهام دولت در شرکت‌ها را در اختیار صندوق تثبیت بازار سرمایه قرار دهد.

همچنین بر اساس بند (ه) این تبصره آمده است که به منظور تشویق سرمایه‌گذاری در شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس و ترغیب آن‌ها به عدم تقسیم بخش بیشتری از سود اکتسابی و استفاده از منابع حاصل برای افزایش سرمایه و در نتیجه توسعه بخش‌های تولیدی و ایجاد فرصت‌های شغلی در سال ۱۴۰۲ مالیات آن بخش از سود تقسیم نشده شرکت‌های مذکور که به حساب سرمایه انتقال می یابد مشمول نرخ صفر مالیاتی است.

از طرف دیگر در بند (ح) این تبصره آمده است که به منظور حمایت از توسعه ابزارهای مالی و همچنین تسهیل معاملات ابزارهای مبتنی بر کالا، مالیات بر ارزش افزوده کلیه کالاهایی که در قالب گواهی سپرده کالایی در بورس‌های کالایی کشور پذیرش می‌شوند، مادامی که در هر یک از بورس‌های کالایی مورد مبادله قرار می‌گیرند مشمول نرخ صفر مالیاتی هستند. در صورتی که پشتوانه گواهی سپرده ماهیتا مشمول مالیات بر ارزش افزوده باشد مالیات مذکور، تنها یک مرتبه و در زمان تحویل فیزیکی کالا پس از کسر اعتبار مالیاتی وصول خواهد شد و وظیفه پرداخت مالیات مذکور بر عهده تحویل گیرنده نهایی کالای پشتوانه گواهی سپرده کالایی است.

۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۷
کد خبر: 37939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha