سازمان خصوصی‌سازی:بزودی اعضای هیات مدیره استقلال و پرسپولیس را برکنار می کنیم!

با توجه به عملکرد ضعیف هیات مدیره دو باشگاه در سالیان گذشته و عدم اشراف مالی و اقتصادی مدیران منتخب، سازمان خصوصی سازی به نیابت از وزارت امور اقتصادی و دارایی، در اسرع وقت نسبت به تغییر اکثریت اعضای هیات مدیره این دو باشگاه با برگزاری مجمع عمومی دو شرکت، اقدام خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد اطلاعیه سازمان خصوصی‌سازی پیرامون اظهارات اخیر مدیران عامل سابق و فعلی باشگاه استقلال دارای نکات مهمی است که می بینید:

نکته اول - فارغ از صحت و سقم ادعاهای مطرح شده، باتوجه به بورسی شدن این دو باشگاه، علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت کدال آخرین وضعیت رویدادهای مالی یکسال اخیر دو باشگاه را مشاهده کنند.
نکته دوم – پس از واگذاری ۱۰ درصد سهام باشگاه‌ها در بورس، منابع آن در اختیار دو باشگاه قرار گرفت و پس از مشخص شدن چارچوب هزینه کرد این منابع، متاسفانه باشگاه استقلال بدلیل عدم تامین منابع کافی از فعالیت‌های عملیاتی شرکت، این چارچوب را برخلاف باشگاه پرسپولیس، رعایت نکرد و بخشی از این منابع را صرف بازپرداخت بدهی‌ها و هزینه جاری نمود.
نکته سوم - وزارت امور اقتصاد و دارایی درخصوص شرکت های در لیست واگذاری، می‌تواند راسا اعضای هیات مدیره را انتخاب کند و یا به وزارتخانه های ذیربط این اختیار را تفویض کند که درباره این دو باشگاه ها این تفویض به وزارت ورزش صورت گرفته و بنابراین، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره باشگاه های استقلال و پرسپولیس را این وزارتخانه انتخاب می کند.
نکته چهارم - با توجه به عملکرد ضعیف هیات مدیره دو باشگاه در سالیان گذشته و عدم اشراف مالی و اقتصادی مدیران منتخب، سازمان خصوصی سازی به نیابت از وزارت امور اقتصادی و دارایی، در اسرع وقت نسبت به تغییر اکثریت اعضای هیات مدیره این دو باشگاه با برگزاری مجمع عمومی دو شرکت، اقدام خواهد کرد.
نکته پنجم - در گام بعدی، پیگیری تحقق درآمد پایدار این دو باشگاه از محل پخش تلویزیونی با همکاری نمایندگان محترم مجلس، سازمان صداوسیما، وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و نمایندگان باشگاه ها اقدام خواهد کرد و ضمنا با مصوبه اخیر هیات واگذاری، عرضه بلوک کنترلی این دو باشگاه ( ۵۱ درصد) در بهمن ماه انجام خواهد شد.

۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶
کد خبر: 37885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha