خودروهای وارداتی جدید چه قدر گرانتر فروخته می‌شود؟

سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صمت با اشاره به ثبت سفارش ۴۰ هزار خودرو خارجی گفت: تا پایان سال ۱۰۰ هزار خودرو خارجی عرضه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صمت با بیان اینکه تا پایان سال ۱۰۰ هزار خودرو خارجی عرضه خواهد شد، گفت: این عزم وجود داشت تا بتوانیم ساز و کار اجرایی را فراهم کنیم و به ثبت سفارش ۴۰ هزار خودرو برسیم. در حال‌ حاضر این عزم سبب شده تا واردکنندگان وارد شوند.

وی با اشاره به اینکه انتظار از انجمن واردکنندگان این است که نقش پیشران را بازی کند، گفت: امروز بسیاری از سوالاتی که مطرح است با یک جست و جوی کوچک می‌توانید به نتیجه برسید. براساس مصوبه‌ای که وجود دارد اختیار تعرفه را به کارگروهی متشکل از سه وزیر واگذار شده است.

عبدالله توکلی لاهیجانی تاکید کرد: برای خودروی ۸ هزار دلاری(خودروهای زیر ۱۰ هزار دلار) که موتور ۱۰۰۰ سی سی دارد مشمول تعرفه ۱۰ درصدی است. این مزیت در نظر گرفته شده است چرا که بازار خودرو به این مدل خودروها نیاز دارد. نکته این است که وقتی یک فرآیند ممنوع می‌شود و دوباره آغاز می‌شود رانت بسیار زیادی به وجود می‌آید.

سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صمت با بیان اینکه برای جلوگیری از سود بالای اولیه در مراحل اول بورس کالا با ۱۵ درصد سود منصفانه در نظر گرفته شده است، گفت: براین اساس مابه‌التفاوت قیمت پایه و عرضه در بورس کالا به خزانه دولت واریز خواهد شد. به این ترتیب انگیزه‌ای برای بازارسازی و افزایش قیمت‌ها برای واردکننده وجود نخواهد داشت. در حقیقت بالاترین تعرفه‌ها شامل ۷۵، ۸۵ و ۹۵ درصد است.

۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۵
کد خبر: 37827
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha