صفر تا ۱۰۰ ثبت‌نام در طرح جدید پیش‌فروش ایرانخودرو

​​​​​​​آمارهای ارائه شده از سوی ایرانخودرو نشان می‌دهد حداقل در پاییز امسال پژو پارس سفارشی نسبت به سایر محصولات متقاضی بیشتری داشته است. بخش بزرگی از محبوب بودن این خودرو بین مردم به صرفه اقتصادی خرید آن از کارخانه برمی‌گردد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از فرارو- فروش اینترنتی محصولات ایرانخودرو با عرضه رانا پلاس، سورن پلاس و پژو پارس سفارشی ELX از ساعات ابتدایی صبح یکشنبه ۱۸ دی آغاز شد. مدل‌هایی که حداقل در پاییز امسال بیشتر از هر محصول دیگری از ایرانخودرو به‌شکل قرعه‌کشی پیش‌فروش شدند و بررسی آمار و ارقامی که خود ایرانخودرو از میزان عرضه و تقاضای آن‌ها ارائه کرده، نشان می‌دهد معمولا پژو پارس سفارشی ELX مشتری بیشتری دارد. طوری که فقط با درنظر گرفتن مرحله اخیر که آبان امسال برگزار شد، از کل پنج میلیون و ۶۰۰ هزار نفری که اسم نوشتند، نزدیک ۸۰ درصد سراغ پژو پارس سفارشی رفتند و سهم متقاضیان سورن پلاس کمتر از ۲۰ درصد تخمین زده شد. البته بخش بزرگی از این اتفاق را می‌توانیم به صرفه اقتصادی خرید این دو مدل از کارخانه ارتباط بدهیم. الان خرید پژو پارس سفارشی در طرح فروش اینترنتی محصولات ایرانخودرو تقریبا ۵۶ درصد کمتر از بازار تمام می‌شود و این تفاوت برای متقاضیان سورن پلاس به ۴۰ درصد نمی‌رسد. از طرفی وضعیت رانا پلاس بیشتر به پژو پارس شباهت دارد و درحال حاضر خرید آن از کارخانه حدود ۵۰ درصد زیر نرخ‌های بازار تمام می‌شود.

آمار عرضه و تقاضا در مراحل قبلی پیش‌فروش سورن، رانا و پارس

فروش اینترنتی محصولات ایرانخودرو بعد از توقف ۴۵ روزه، از روز ۱۸ دی با عرضه سورن پلاس دوگانه‌سوز، رانا پلاس و پژو پارس سفارشی ELX دوباره کلید خورده است. آخرین باری که شاهد پیش‌فروش سواری‌های ایرانخودرو بودیم به روز سوم آذر امسال برمی‌گردد که اتفاقا همین سورن پلاس دوگانه‌سوز و پژو پارس سفارشی کنار وانت آریسان جدید پیش‌فروش شدند. بعد از مهلت سه روزه متقاضیان برای ثبت‌نام، ایرانخودرو اعلام کرد بابت عرضه ۶۰۰ دستگاه پژو پارس سفارشی در طرح فروش فوق‌العاده با موعد تحویل ۳۰ روزه، نزدیک دو میلیون نفر یا به‌طور دقیق‌تر یک میلیون و ۹۱۶ هزار و ۶۶۹ نفر ثبت‌نام کردند و برای هزار و ۲۰۰ دستگاه سورن پلاس دوگانه‌سوز، فقط ۱۶ هزار و ۵۲۷ نفر اسم نوشتند. به‌این ترتیب با اینکه حجم عرضه سورن پلاس دو برابر پژو پارس سفارشی بود، اما شانس برنده شدن پژو پارس در قرعه‌کشی یک به سه هزار و ۱۹۴ نفر محاسبه شد و این عدد برای سورن پلاس یک به ۳۱۳ نفر تخمین زده شد. طبق آمار و ارقام ارائه شده از سوی ایرانخودرو و با مقایسه میزان عرضه و تقاضای طرح پیش‌فروش سه‌ماهه، تقریبا همین صف‌آرایی را می‌توانیم برای طرح پیش‌فروش سه‌ماهه ایرانخودرو در آذر امسال متصور باشیم.

فروش اینترنتی ایرانخودرو روز ۱۸ آبان امسال یکبار دیگر با عرضه سورن پلاس و پژو پارس سال سفارشی ELX انجام شد که البته در آن مرحله علاوه بر این دو مدل شاهد پیش‌فروش ۲۰۷ دستی هم بودیم. بعد از اتمام مرحله ثبت‌نام، ایرانخودرو اعلام کرد در این مرحله از کل پنج میلیون و ۶۱۷ هزار و ۵۹۹ نفری که برای این سه مدل اقدام کردند، نزدیک ۴.۵ میلیون نفر سراغ پژو پارس رفتند و سهم سورن پلاس نزدیک ۱.۱ میلیون نفر بوده است.

پیش‌فروش رانا پلاس به‌شکل قرعه‌کشی آخرین بار نیمه مهرماه امسال انجام شد. آن روز راناپلاس کنار مدل‌هایی مثل دنا و تارا عرضه شد و به‌خاطر اینکه حداقل در ماه‌های گذشته عرضه آن با پژو پارس و سورن پلاس همزمان نبوده، نمی‌توانیم راناپلاس را به این شکل با پارس و سورن پلاس مقایسه کنیم. اما در وصف وضعیت رانا پلاس برای اینکه میزان محبوبیت آن بین مردم دستتان باشد همین کافی است که بدانید همزمان با عرضه آن در روز ۱۸ دی حداقل نسبت به دنا و تارا متقاضی بیشتری داشت و آن روز حدود ۴۰ درصد از متقاضیان روی رانا پلاس دست گذاشتند.

صرفه اقتصادی خرید پژو پارس، سورن و رانا از کارخانه

قیمت پژو پارس سفارشی ELX و رانا پلاس در کارخانه و بازار بیش از ۱۰۰ درصد تفاوت دارد و این گپ برای سورن پلاس حدود ۶۰ درصد برآورد می‌شود. در طرح پیش‌فروش جدید ایرانخودرو قرار است از متقاضیان پژو پارس سفارشی ELX تقریبا ۲۰۹ میلیون تومان دریافت شود درحالی که در بازار آزاد خودرو همین مدل را الان نزدیک ۴۸۰ میلیون دست به دست می‌کنند. قیمت سورن پلاس در کارخانه بیشتر از پژو پارس سفارشی است و ایرانخودرو بابت این یکی از مردم ۲۸۱ میلیون تومان دریافت می‌کند، اما در بازار سورن پلاس را درحال حاضر حدود ۴۶۰ میلیون (یعنی کمتر از پژو پارس سفارشی) خرید و فروش می‌کنند. رقم ۲۱۵ میلیونی قیمت رانا پلاس هم در کارخانه، به ۴۴۵ میلیون تومان در بازار آزاد رسیده و بین این دو عدد فاصله ۲۳۰ میلیونی یعنی ۱۰۶ درصدی وجود دارد.

فروش فوری ۴ محصول ایران‌خودرو ویژه دی ۱۴۰۱ از امروز + لینک و نحوه ثبت نام

۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۱
کد خبر: 37811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مردم IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      6 0
      این پیش فروش خودتان را خر کردید یا مردم ....یک مشت دلال و واسطه تو نمایندگی درست کردید و خودرو احتکار می کنید ...بعد می گویید پیش فروش ...نه خدمات دارید و نه رضایتمندی فقط دلال بازی چرا ؟...این کشتی که سوراخ می کنی خودتان اول می میرید
    • حاج علی محمد آیین..کارشناس مالی IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      3 0
      شما بااین کار سود ملی را در جیب دلال و محتکر می ریزید ...و خرید و فروش منطقی و عادی را..... تبدیل به معضل اجتماعی می کنید ..و به جای صادرات و افزایش ذخایر ارزی اثرات اقتصادی بدی در کشور ایجاد می کنید و مردمی بار می آورید غیر قابل کنترل و بی رحم ..چرا خدمات خوب ندارید ...چرا نمایندگی مرجع توزیع شده محتکر و دلال چرا؟..اگر ایرانی هستید و وطن پرست این اعمال را تمام کنید .روزی بود که مردم ما گرفتن سود از حساب را هم گناه بزرگ می دانستند ..ای داد
    • حاج علی محمد آیین..کارشناس مالی IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      2 3
      به نظر من ایران خودرو و سایپا باید نسبت به تعدیل نیرو و پاک سازی نیروهای مفسد سریعا اقدام نماید ...و تولیدات را ابتدا.... صرفا.... به مزدوجین فاقد خودرو و زوج های فرزند آور اختصاص دهد......و پیش فروش اشخاص نداشته باشد . تا سود حاصل افراد سوداگر و دلال به جیب اقشار کم در آمد برود .
    • خدا کنه خیر نبینید من ده بار نوشتم کدام ماشین IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
      0 0
      من ده بار نوشتم کدام ماشین خودتان خر ید