گول ظاهر این ۱۵ حیوان بامزه‌، اما کشنده را نخورید! + تصاویر

آن‌ها شیرین و بی گناه به نظر می‌رسند، اما برخی از زیباترین موجودات نیز کشنده هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در حیات وحش گونه‌های مختلف حیوانی در کنار هم و یا در مقابل هم دیده می‌شوند. برخی کوچک و برخی دیگر عظیم الجثه هستند. از نظر ظاهری گونه‌هایی ترسناک و هراس انگیزند، ولی بعضی دیگر بسیار بامزه و بانمک به نظر می‌رسند.

در این مطلب به شما خواهیم گفت که گول ظاهر حیوانات را نخورید. چرا که شاید یکی مثل کرکس ترسناک باشد، اما بی خطر و یکی هم مثل توله شیر زیبا و شیرین باشد، اما بتواند در چشم به هم زدنی شما را بکشد. تا پایان این گزارش جذاب با ما همراه باشید:

ماهی بادکنکی

ماهی

ماهی بادکنکی در ظاهر خیلی بامزه‌تر از ماهی‌های دیگر است، اما اجازه ندهید این موضوع شما را گول بزند. ماهی بادکنکی دومین مهره‌دار سمی روی این سیاره است. ماهیگیران با استفاده از دستکش‌های ضخیم و برای جلوگیری از مسمومیت و خطر گاز گرفتن این ماهی را صید می‌کنند. سم ماهی پف کرده که پادزهر ندارد و با فلج کردن دیافراگم باعث خفگی می‌شود.

تقریباً تمام ماهی‌های بادکنکی حاوی تترودوتوکسین هستند، ماده‌ای که طعم ناخوشایند دارد. تترودوتوکسین، تا ۱۲۰۰ برابر سمی‌تر از سیانور و کشنده است. یک ماهی بادکنکی سم کافی برای کشتن ۳۰ فرد بالغ دارد. با وجود این، در ژاپن این ماهی به عنوان یک غذای لذیذ سرو می‌شود و فقط سرآشپزهای آموزش دیده مجاز به تهیه آن هستند. با این حال، گزارش‌هایی از مرگ و میر ناشی از زهر این ماهی هر سال ثبت می‌شود.

چشم گرد تنبل

تنبل

این حیوان ممکن است بی خطر به نظر برسد، اما چشم گرد تنبل یکی از تنها پستانداران سمی در جهان است. این موجود پشمالو دارای سمی است که آن را از غده بازویی در کناره‌های آرنج خود آزاد می‌کند. در صورت تهدید، چم گرد تنبل می‌تواند زهر را وارد دهان خود کرده و آن را با بزاق مخلوط کند. این حیوان همچنین ممکن است موهای خود را به این مخلوط آغشته کند تا مانع از حمله شکارچیان شود.

این سم در برخی افراد با شوک آنافیلاکتیک باعث مرگ می‌شود. همه به این شکل واکنش نشان نمی‌دهند. برخی از افراد دچار خارش، قرمزی پوست، کاهش فشار خون، شوک و تشنج عضلانی می‌شوند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ نشان می‌دهد که چشم گرد تنبل زمانی که تهدید می‌شود با گاز گرفتن، صداهای خش خش مانند، حرکات سینوسی، و حتی روشی که به صورت دفاعی است بازوهای خود را بالای سر خود می‌برد و این حرکت نشان می‌دهد که ممکن است چشم گرد تنبل به تقلید ازمار کبرا تکامل یافته باشد.

گوزن شمالی

گوزن شمالی

گوزن‌ها از جمله خطرناک‌ترین حیواناتی هستند که مرتباً با آن‌ها مواجه می‌شوید. آن‌ها ترجیح می‌دهند انسان‌ها را تنها بگذارند، اما اگر مزاحمت ایجاد کنند یا اینکه تهدید شوند، با حمله به آن‌ها پاسخ می‌دهند. گوزن‌ها سالانه نسبت به خرس‌ها به افراد بیشتری حمله می‌کنند، به ویژه هنگام دفاع از گوساله یا در فصل تولید مثل، از اواخر تابستان تا اوایل پاییز. تعداد افرادی که در اثر حملات گوزن‌ها کشته می‌شوند، به طور کلی تنها یک یا دو نفر در سال است. با این حال، برخورد وسیله نقلیه با گوزن بیشتر از زمانی که با گوزن برخورد کنید، باعث مرگ شما می‌شود.

گربه‌های بزرگ

توله شیر

آن‌ها ممکن است شبیه یک نسخه از حیوان خانگی شما به نظر برسند، اما فراموش نکنید که شما در منوی تقریباً همه گربه‌های بزرگ غیر اهلی هستید. در آمریکای شمالی، پوماها تهدیدی گاه به گاه برای کوهنوردان تنها و کودکان کوچک هستند. اما همه گربه‌های بزرگ جهان - از جمله ببرها، شیرها، جگوارها، پلنگ‌ها و یوزپلنگ‌ها - در صورت سوء استفاده یا تحریک می‌توانند زندگی انسان را تهدید کنند.

تخمین زده می‌شود که ۱۵۰۰۰ گربه بزرگ در ایالات متحده وجود دارد که تنها درصد کمی از آن‌ها در باغ وحش‌های معتبر هستند.

شترمرغ شاخدار

شترمرغ

ترجیح می‌دهد به کسی کاری نداشته باشد و به قول معروف سرش توی لاک خودش باشد، اما زمانی که آرامشش به هم بریزد و زندگیش تهدید شود، این شترمرغ می‌تواند به شدت تهاجمی و ترسناک شود. این پرنده شبیه یک شترمرغ پر زرق و برق است که در جنگل‌های بارانی استرالیا و نیوزیلند زندگی می‌کند. شترمرغ شاخدار که قادر به دویدن و جهش با سرعت زیاد است، با فشار دادن پنجه‌های بزرگ خود به جلو حمله می‌کند. آن‌ها می‌توانند در هر دو جهت از جلو و عقب لگد بزنند، و ممکن است نوک و یا با سر ضربه بزنند.

شترمرغ شاخدار می‌تواند تا ۳۰ مایل در ساعت بدود و بیش از ۵ فوت در هوا بپرد. پنجه‌های این پرندگان پرندگان - یکی خمیده و دوتا هم مستقیم مثل خنجر - به قدری تیز هستند که افراد قبیله گینه نو آن‌ها را روی نوک نیزه‌های خود قرار می‌دهند.

اختاپوس حلقه آبی

اختاپوس

اختاپوس حلقه آبی، یکی از سمی‌ترین حیوانات جهان، می‌تواند یک انسان بالغ را در عرض چند دقیقه بکشد. این هشت پا در مناطق جزر و مدی از استرالیا گرفته تا ژاپن زندگی می‌کند. اگر شناگران پا بر روی آن بگذارند یا تحریکشان کنند اختاپوس برای دفاع از خودش گاز می‌گیرد. سم اختاپوس حلقه آبی هیچ پادزهری ندارد.

این نام از حلقه‌های آبی رنگین کمانی روشن گرفته شده است که وقتی اختاپوس احساس ترس و تهدید می‌کند ظاهر می‌شوند. این حلقه‌ها زمانی که حیوان در معرض تهدید قرار می‌گیرد نشان دهنده نوعی هشدار است. اگر شکارچی آنجا را ترک نکند، اختاپوس با بیرون ریختن سم حمله می‌کند که باعث فلج و بعداً مرگ می‌شود. شایع‌ترین اختاپوس حلقه‌ای آبی، Hapalochlaena maculosa، سم کافی برای کشتن ۲۶ بزرگسال را در عرض چند دقیقه با خود حمل می‌کند.

خرس‌ها

خرس

خرس‌ها یکی از دوست داشتنی‌ترین گوشتخواران بزرگ در جهان هستند که اغلب موضوع داستان‌های دوران کودکی هستند و به عنوان خرس‌های عروسکی مورد توجه قرار می‌گیرند. اما آن‌ها در لیست حیواناتی قراردارند که به شکار و کشتن انسان معروف هستند. گریزلی‌ها و خرس‌های قطبی ترسناک‌ترین هستند، اما همه گونه‌های بزرگ خرس به طور بالقوه می‌توانند خطرناک باشند - حتی پانداهای غول پیکر گیاهخوار.

مطالعه‌ای در مجله مدیریت حیات وحش، ۵۹ حمله مرگبار خرس سیاه را بین سال‌های ۱۹۰۰ و ۲۰۰۹ در ایالات متحده و کانادا به طور مستند نشان داد. محققان دریافتند که نرهای گرسنه، با نام مستعار خرس‌های درنده - نه مادرانی که بچه دارند - اغلب خرس‌هایی هستند که انسان‌ها را می‌کشند.. آن‌ها در سکوت از پشت شکار خود را تعقیب می‌کنند و اگر طعمه شما باشید باید تا جایی که می‌توانید با آن‌ها مبارزه کنید.

قورباغه دارت سمی

قورباغه

رنگ‌های کاریزماتیک این قورباغه ممکن است توجه شما را جلب کند، اما چنین رنگ‌هایی در طبیعت به شما هشدار می‌دهد که ازاین موجود دوری کنید. قورباغه دارت سمی یکی از سمی‌ترین موجودات روی زمین است. به عنوان مثال، قورباغه دارت سمی طلایی به طول دو اینچ، سم کافی برای کشتن ده انسان بالغ دارد. وقتی توسط یک شکارچی خورده می‌شود، سم موجود در قورباغه به سیستم عصبی حمله می‌کند و می‌تواند باعث تشنج عضلانی و مرگ شود.

دانشمندان از منشأ سمیت قورباغه‌ها مطمئن نیستند، اما ممکن است سموم گیاهی حمل شده توسط مورچه ها، موریانه ها، سوسک‌ها و سایر طعمه‌هایی که می‌خورند را جمع آوری کنند. قورباغه‌های دارت سمی که در اسارت پرورش می‌یابند و از حشرات بومی جدا شده اند، سم تولید نمی‌کنند.

مورچه خوار غول پیکر

مورچه خوار

با نگاه کردن به آن متوجه نمی‌شوید که شاید این حیوان برای شما خطرناک باشد. این موجود بزرگ فقط از مورچه‌ها و موریانه‌ها تغذیه می‌کند. اندازه آن بخشی از چیزی است که آن را به یک حیوان خطرناک تبدیل می‌کند، اما سلاح‌های واقعی آن پنجه‌های قوی و تیز هستند. در صورت تهدید، یک مورچه خوار می‌تواند انسان را له کند و تنها با یک ضربه تند وشدید به میزان باورنکردنی به فرد آسیب برساند.

مورچه خواران تهاجمی نیستند و به طور اتفاقی بینایی و شنوایی ضعیفی دارند، اما در صورت قرار گرفتن در شرایط تهدید به شدت حمله می‌کنند. مورچه خوار تهدید شده در حالی که از دم بزرگ خود برای حفظ تعادل استفاده می‌کند، روی پاهای عقب خود بلند می‌شود. با چنگال هایش که می‌تواند چهار اینچ طول داشته باشد به بیرون ضربه می‌زند. مورچه خوار غول پیکر به اندازه‌ای وحشی است که می‌تواند با حیوانات خطرناکی مانند جگوار و پوما مبارزه کند.

ولورین (از گونه سمورها)

ولورین

از ولورین بالقوه کشنده دوری کنید. فیلم‌های X-Men به ماهیت تهاجمی این راسوی ۲۵ تا ۵۵ پوندی اشاره کرد ه است. این ولوورین با آرواره‌های قدرتمند، پنجه‌های تیز و پوست ضخیم می‌تواند طعمه‌هایی به بزرگی گوسفند یا گوزن را از بین ببرد و غذای خرس‌ها و گرگ‌ها را بدزدد ولورین‌ها شاید بیشتر به خاطر رفتارتهاجمی شان شناخته می‌شوند. آن‌ها از شکارچیان بزرگ‌تر مانند گرگ‌ها یا بابکت‌ها نمی‌ترسند و وقتی تهدید می‌شوند، ایستادگی می‌کنند. با این حال، آن‌ها برای حمله به انسان چندان معروف نیستند.

سپیداج نگارین

سپیداج

سعی نکنید با این ماهی دست بزنید. اگرچه این ماهی جذاب و رنگارنگ است، اما مانند اختاپوس و برخی ماهی مرکب، این ماهی سمی و ماهیچه‌های آن حاوی ترکیبی بسیار کشنده است. به گزارش MarineBio.۱۱، سم این گونه به ندرت برای انسان استفاده می‌شود، ولی زهرشان بسیار خطرناک و می‌تواند به اندازه سم اختاپوس حلقه آبی کشنده باشد.

فوک پلنگی

فوک پلنگی

فوک پلنگ در بالای زنجیره غذایی خانه خود در قطب جنوب قرار دارد و این یکی از شکارچیانی است که اگر دموردشن بیشتر بدانید دلتان نمی‌خواهد هنگام شنا با آن‌ها برخورد کنید. فک پلنگی جسور، قدرتمند و کنجکاو است و معمولا پنگوئن‌ها را شکار می‌کند. در سال ۱۹۸۵، گرت وود، کاشف اسکاتلندی، دو بار از ناحیه پا آسیب دید به این صورت که که یک فوک پلنگی سعی کرد او را از روی یخ و به داخل دریا بکشد، و در سال ۲۰۰۳، یک فوک پلنگی، زیست شناس غواصی کریستی براون را به زیر آب کشاند تا در قطب جنوب بمیرد.

هیولای هیلا

مارمولک

این مارمولک عظیم الجثه با لکه‌های صورتی یا نارنجی یکی از معدود مارمولک‌های سمی در جهان و بزرگترین مارمولک بومی ایالات متحده است. اگرچه هیولای هیلا تنبل است، اما می‌تواند در هنگام تهدید یا تحریک دوز دردناکی از زهر را وارد بدن کند. این سم از غدد فک پایین مارمولک می‌آید. هیولای هیلا یک نیش به ندرت کشنده، اما قدرتمند دارد و اغلب برای چند ثانیه نیش خود را شل نمی‌کند تا سم در تمام بدن قربانی پخش شود.

اگربه یک هیولای هیلا برخورد کردید، گروه منابع سم شناسی بالینی دانشگاه آدلاید به شما پیشنهاد می‌کند مارمولک را در آب فرو کنید تا از آرواره‌های قوی آن در امان بمانید.

فیل

فیل

فیل اغلب به عنوان یک غول دوست داشتنی به تصویر کشیده می‌شود و این حیوانات اهلی شده به دست مربیان و نگهبانان باغ وحش می‌توانند کاملا صلح جو باشند. اما اگر یک فیل تحریک شود یا مورد سوء استفاده قرار بگیرد می‌تواند یکی از خطرناک‌ترین موجودات جهان باشد. حمله فیل‌ها غیرمنتظره و ازروی خشم و عصبانیت استو گفته می‌شود فیل‌ها بسیارکینه توز هستند.

آن‌ها با ضربه زدن، پا گذاشتن، یا با استفاده از تنه خود برای وارد آوردن ضربه‌ای قوی قربانی را می‌کشند. در هند سالانه صدها نفر توسط فیل‌هایی که با آن‌ها بدرفتاری می‌کنند کشته می‌شوند. طبق مستند کانال نشنال جئوگرافیک با عنوان «خشم فیل»، سالانه حدود ۵۰۰ نفر در سراسر جهان توسط فیل‌ها کشته می‌شوند.

میمون

میمون

این حیوانات بیشترین شباهت را به انسان دارند. برخی از بیماری‌هایی که توسط میمون‌ها ایجاد می‌شوند به راحتی به انسان منتقل می‌شوند. حتی یک میمون کوچک نیز می‌تواند گاز بگیرد و به طور بالقوه ویروسی مانند هپاتیت C را منتشر کند. میمون‌های بزرگتر مانند شامپانزه ها، اورانگوتان‌ها و گوریل‌ها حیوانات قدرتمندی هستند که در صورت احساس خطر می‌توانند انسان را له کنند.

گاهی حتی شامپانزه‌هایی که به عنوان حیوان خانگی نگهداری می‌شوند به صاحبان خود آسیب رسانده اند. کارشناسان می‌گویند که این می‌تواند به دلیل تمایلات تهاجمی، بیماری یا حتی ناامیدی باشد. در هر صورت، قدرت وحشیانه آن‌ها را دست کم نگیرید.

۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۰
کد خبر: 37747
منبع: فرارو

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha