سریع‌ترین شارژر موبایل جهان معرفی شد؛ شارژ کامل فقط در ۹ دقیقه!

رییل‌می با رونمایی از سیستم شارژ ۲۴۰ واتی خود سریع‌ترین شارژر موبایل جهان را معرفی کرد. گوشی Realme GT Neo ۵ – رییل‌می جی‌تی‌نئو ۵ نخستین محصولی خواهد بود که به این سیستم شارژ مجهز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تنها سه روز پس از انتشار تصاویر مربوط به آداپتور شارژ ۲۴۰ واتی کمپانی رییل‌می، این برند چینی به‌طور رسمی از سیستم شارژ سریع فوق‌العاده خود رونمایی کرد. این رقم بالاترین سرعت شارژ در میان تمامی گوشی‌های عرضه شده به بازار تا به امروز است. علاوه بر این، توان ۲۴۰ وات، حداکثر توانی است که درگاه USB-C قادر به پشتیبانی از آن خواهد بود.

قوی‌ ترین شارژر موبایل جهان

تا پیش از رونمایی از این سیستم فوق‌العاده شارژ، گوشی ردمی نوت ۱۲ با شارژ ۲۱۰ واتی خود رکورددار سریع‌ترین سرعت شارژ در دنیا بود.

سریع ترین شارژر موبایل جهان؛ رییل‌می با شارژر ۲۴۰ واتی اینجاست!

سیستم شارژ جدید رییل‌می از یک شبکه موازی تشکیل‌شده از پمپ‌های ۱۰۰ واتی استفاده می‌کند که ورودی ۱۰ ولت/۲۴ آمپری داشته و خروجی ۲۰ ولت و ۱۲ آمپری را ارائه می‌دهند. رییل‌می همچنین نرخ تبدیل این شارژر را برابر با ۹۸.۵ درصد توصیف کرد.

سریع‌ترین شارژر موبایل جهان از یک آداپتور ۲۴۰ واتی دوگانه گالیم نیترید استفاده می‌کند که با حداکثر چگالی توان ۲.۳۴ وات بر سی سی، بیشترین چگالی را در محصولات صنعتی دارد. این آداپتور علیرغم چگالی و توان بالاتر تنها پنج درصد بزرگ‌تر از نمونه‌های ۱۵۰ واتی قبلی است.‌

قوی‌ ترین شارژر موبایل جهان

آداپتورهای ۲۴۰ واتی ریی‌لمی همچنین از خروجی USB-C بهره می‌برند.

این آداپتور به همراه کابل شارژ ۱۲ آمپری تولید شده از رشته‌های مسی تقویت شده روانه بازار خواهد شد. رشته‌های مسی به کار رفته در این گوشی قادر به انتقال جریان بیست درصد بیشتر از قبل هستند.

شارژر جدید ۲۴۰ واتی SuperVOOC رییل‌می همچنین با پروتکل‌های ۶۵ واتی PD و QC و VOOC نیز سازگار خواهد بود.

بر اساس اطلاعات موجود، گوشی Realme GT Neo ۵ نخستین دستگاهی خواهد بود که از این سیستم شارژ بهره می‌برد و شارژ باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی آن از صفر تا پنجاه درصد، تنها نه دقیقه زمان خواهد برد.

شارژر ریلمی

این گوشی که در ماه فوریه روانه بازار می‌شود، به ۱۳ حسگر مجزای دما مجهز است و از طراحی ضد آتش‌سوزی PS۳ و سیستم پایش ایمنی رییل‌تایم بهره می‌برد. این دستگاه همچنین به یک سیستم انتقال حرارت گرافنی با مساحت ۶۵۸۰ میلیمتر مربع هم مجهز است.

همچنین عمر مفید باتری گوشی رییل‌می جی تی نئو ۵ به ازای ۱۶۰۰ حلقه شارژ صفر تا صد درصد توسط شارژر ۲۴۰ واتی برابر با ۸۰ درصد اعلام شده است. رییل‌می همچنین گزارش داده که در بازه ۲۱ روزه آزمایش این سیستم شارژ، باتری‌ها پس از پر و خالی شدن‌های متوالی در دمای ۸۵ درجه سانتیگراد و رطوبت ۸۵ درصد هیچ‌گونه آسیبی ندیده‌اند.

قوی‌ ترین شارژر موبایل جهان

سایر مشخصات گوشی Realme GT Neo ۵

بر اساس گزارشات موجود، رییل‌می جی تی نئو ۵ به جز تجهیز به سریع ترین شارژر موبایل جهان، از مشخصات پرچمدار دیگری هم بهره می‌برد. این گوشی از تراشه اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ بهره برده و تا سقف ۱۶ گیگ رم و ۵۱۲ گیگ حافظه داخلی ارائه خواهد داد.

گوشی Realme GT Neo 5

Realme GT Neo ۵ همچنین یک صفحه نمایش ۶.۷ اینچی اولد با رزولوشن ۱.۵K و نرخ رفرش ۱۴۴ هرتزی در اختیار خواهد داشت.‌

گوشی Realme GT Neo ۵ همچنین همانند وان پلاس ۱۱ و اوپو فایند X۶ از یک حسگر اصلی ۵۰ مگاپیکسلی IMX۸۹۰ بهره برده و از یک دوربین ثانویه دو مگاپیکسلی و یک ماژول هشت مگاپیکسلی فوق عریض هم استفاده خواهد کرد.

۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
کد خبر: 37713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha