ربات ها ۸۵ میلیون شغل را نابود می کنند

طبق تحقیقی جدید تا ۵ سال آینده ربات ها ۸۵ میلیون شغل را در جهان نابود می کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از رویترز، طبق گزارش مجمع جهانی اقتصاد(WEF) ، همزمان با تغییراتی که در نتیجه شیوع کووید ۱۹ در جهان ایجاد شده، طی ۵ سال آینده ربات ها انبوهی از مشاغل در کسب وکارهای متوسط و بزرگ را نابود می کنند.

تحقیقی میان ۳۰۰ شرکت جهانی نشان داد از هر ۵ مدیر ارشد اجرایی، ۴ نفر برنامه های خود برای دیجیتالیزه کرده و فعالیت ها و استفاده از فناوری های نوین را سرعت بخشیده اند.

مدیرعامل این بنیاد اقتصادی می گوید: کووید ۱۹ سبب شده عصر جدید مربوط به اشتغال زودتر از موعد آغاز شود.

این تحقیق نشان داد طی ۵ سال آینده ربات ها ۸۵ میلیون شغل را از بین می برند. همچنین حدود نیمی از کارگرانی که تا ۵ سال آینده مشاغل خود را حفظ می کنند باید مهارت های جدید بیاموزند. همچنین تا ۲۰۲۵ میلادی کارفرمایان کار را به طور مساوی میان انسان و ماشین تقسیم می کنند.

در کل ایجاد شغل در حال کاهش است و از سوی دیگر نابودی مشاغل سرعت گرفته زیرا شرکت های سراسر دنیا به جای نیروی انسانی از فناوری برای بررسی اطلاعات ورودی، حسابداری و وظایف اداری استفاده می کنند.

خبر خوب آنکه بیش از ۹۷ میلیون شغل در بخش های مختلف اقتصادی مانند هوش مصنوعی و تولید محتوا به وجود می آیند.

همچنین تقاضا برای کارگران در مشاغل اقتصادی حافظ محیط زیست و پست های شغلی نوین در مهندسی، ابر رایانشی و توسعه محصول رشد می کنند.

حدود ۴۳ درصد کسب و کارهایی که در این تحقیق شرکت کردند به دلیل یکپارچگی فناوری نیروی کار خود را کاهش می دهند، ۴۱ درصد تصمیم دارند پیمانکاران خود را گسترش دهند و ۳۴ درصد مشغول برنامه ریزی برای گسترش نیروی کار به دلیل یکپارچگی با فناوری هستند.

۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
کد خبر: 3771
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha