روایتی تازه از لغو مراسم رسول خادم در قزوین / انتقاد رسول خادم از دولت دلیل تصمیم فرمانداری بود!

رضا لایق را یار غار رسول خادم می نامند او سالها در کنار خادم کار کرده و در مراسم دو شب پیش در زورخانه شهدای قزوین هم ، هماهنگی های حضور رسول خادم با رضا لایق بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، رضا لایق مربی سابق تیم ملی در گفتگوی اختصاصی با گروه ورزش رادار اقتصاد، درباره اتفاقات پیش آمده برای رسول خادم و پرویز پرستوئی گفت «از حدود دو ماه پیش برادر شهید اسدی از شهدای مدافع حرم از رسول خادم دعوت کردند تا برای برگزاری یک جلسه ورزش باستانی گروهی به همراه باستانی کاران کهنه کار قزوین در زورخانه‌ شهدای قزوین حضور پیدا کنند. از آنجایی که رسم است در ورزش زورخانه ای به کهن کسوتان و باستانی کاران برای چنین مراسم هایی اطلاع رسانی می شود این کار را کردیم تا همزمان با حضور قهرمان محبوب المپیک در شهرمان ، دوست داران ورزش باستانی برای انجام ورزش به همراه ایشان، در زورخانه حضور پیدا کنند اما همان زمان هم متاسفانه یک‌سری جوسازی‌هایی صورت گرفت و با توجه به فضایی که در کشور وجود داشت توسط برخی از مسئولین استان از من خواسته شد که این برنامه را لغو کنیم و ما هم این کار را کردیم ولی من خودم شخصا رفتم و ورزش باستانی انجام دادیم.

رضا لایق که سابقه دبیری فدراسیون کشتی را هم در کارنامه دارد در ادامه گفت: « مجددا برادر شهید اسدی طی روزهای اخیر هماهنگی های لازم را ترتیب دادند و توافق کردیم تا به همراه رسول خادم و برخی از همراهان ایشان از جمله پرویز پرستویی برای روز دوشنبه ساعت ۹ شب یک تمرین باستانی و ورزش زورخانه ای را در همان زورخانه انجام دهیم. اینکه گفته می شود قرار بوده مراسمی برگزار شود یا سخنرانی اصلا اینطور نبود و صرفا یک ورزش زورخانه ای بود مثل تمام تمرینات باستانی که بصورت گروهی انجام می شود. این بار بر خلاف دفعه قبل موضوع را اطلاع رسانی نکردیم و صرفا در صبح همان روز به برخی از پیشکسوتان ورزش باستانی شهر قزوین تلفنی اطلاع دادیم تا حرمت پهلوانان شهر هم حفظ شود اما حوالی ظهر برادر شهید اسدی با من تماس گرفتند و گفتند جو قزوین یک مقدار متاثر از برنامه امشب خراب شده و مدام با ما تماس می‌گیرند و درباره دلایل حضور آقای خادم سوالاتی می پرسند. از طرفی هم مرشد زورخانه شهدای قزوین هم به ما اطلاع داد که با وی تماس گرفته شده و از وی خواسته شده که زورخانه را ببندم و چون این زورخانه دولتی است او هم باید تمکین کند.

لایق گفت: من با رییس هیات باستانی و ورزشهای زورخانه‌ای قزوین صحبت کردم و ایشان گفتند که به من از طرف فرماندار قزوین و استانداری و فرمانداری تماس گرفتند و ضمن تاکید بر عدم برگزاری این مراسم گفتند امشب باید زورخانه را ببندید" بعد از این خودم با دفتر فرماندار تماس گرفتم و تقاضا کردم که با ایشان صحبتی کنم اما این میسر نشد و نهایتا برادر شهید اسدی شخصا به صورت حضوری پیش فرماندار قزوین رفت و موضوع را مطرح کرده بود که فرماندار گفته بودند ایشان و آقای پرستویی به زورخانه نیایند و از ایشان خواسته بود برنامه ورزش را لغو کنند و دلیل آن هم انتقاداتی بوده که اخیرا رسول خادم به مجموعه دولت داشته است. لایق تاکید کرد که با برخی از دوستانش در اداره اطلاعات و همچنین اطلاعات سپاه استان تماس گرفته و متوجه شده که هیچ منعی از سوی این دو نهاد برای حضور خادم در زورخانه قزوین وجود ندارد و صرفا فرمانداری به عنوان بالاترین مرجع شورای تامین شهر این تصمیم را گرفته است.

معاون سابق مدیرکل ورزش و جوانان قزوین یادآور شد: با وجودیکه آقایان خادم و پرستویی در قزوین حضور داشتند اما به محض اطلاع از موضوع ، صلاح را بر آن دیدیم که خودمان برنامه را لغو کنیم و به زورخانه نرویم تا هم حضور مهمانان مختل نشود و هم بسته شدن زورخانه موجب این نشود که خدای نکرده اخلالی در زندگی دست اندرکاران زورخانه ایجاد شود.

رضا لایق در پایان مجددا تاکید کرد که مراسمی که لغو شد به هیچ عنوان برنامه خاصی نبود و فقط یک ورزش معمولی و با حضور رسول خادم بود تا با میانداری ایشان یک ورزش خوب و خاطره انگیز انجام دهیم.

۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۴
کد خبر: 37635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha