اینترنت کل کشور در زمان برگزاری کنکور قطع می‌شود! + فیلم

مروتی، معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش: در ۲۹ و ۳۰ دی ماه اینترنت در کل کشور در ساعات برگزاری مرحله اول کنکور، قطع خواهد شد.

پس از انتشار خبر فوق در رسانه‌ها، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم در حاشیه جلسه هیات دولت اعلام کرد اینترنت فقط در محله‌هایی که کنکور برگزار می‌شود، قطع خواهد شد و به شکل سراسری قطع نمی‌شود.

همچنین روابط عمومی وزارت ارتباطات با انتشار اطلاعیه‌ای، موضوع قطع اینترنت سراسر کشور در روز کنکور را تکذیب کرد:

پر واضح است که سرویس اینترنت از ضروریات زندگی روزمره مردم است و وزارت ارتباطات ماموریت برقراری ارتباط پایدار و باکیفیت را برعهده دارد و همواره می کوشد که از حقوق مردم در دسترسی به ارتباطات سریع، امن و ارزان حمایت و حفاظت کند. بنابراین جز در موارد خاصی که آن هم توسط مراجع قانونی، تصمیم گیری می شود، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به هیچ عنوان حفظ پایداری و کیفیت ارتباط مردم را قربانی خواسته‌های غیر منطقی نمی کند.

متاسفانه هر از چند گاهی برخی از مقامات غیرمسوول اظهاراتی را مطرح می کنند که خارج از چارچوب وظایف و اختیارات آنهاست. ضمن اینکه پیش تر نیز چنین شایعاتی مبنی بر قطع اینترنت در روز سوم دی مطرح شده بود که اکنون بر بی پایه و بی اساس بودن آن بر همگان مشخص شده است. ضمن اینکه نشر چنین اظهارات غیر مسوولانه و خارج از چارچوب اختیارات و ماموریتهای سازمانهای مختلف باعث ضربه به امنیت روحی و روانی مردم و کاربران محسوب می شود.

برقراری ارتباطات مردم از چنان اهمیتی برخوردار است که حتی در اغتشاشات چند ماه گذشته که شرایط کشور بسیار ملتهب بود نیز اینترنت به صورت سراسری قطع نشد!

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از اساس موضوع نشر خبر قطع اینترنت را به دلایلی چون برگزاری کنکور سراسری تکذیب می کند و تاکنون در این ارتباط نه چیزی تصویب شده و نه ابلاغ شده است.

۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
کد خبر: 37619
منبع: خبرآنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
      1 0
      مملکت یا یک چنین مدیران احمقی اداره شده که به این روز افتاده
    • مریم IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      0 0
      واقعاً خنده داره! اصلاً شما میدونید اکثر کارای اداری و بانکی با اینترنت انجام میشه؟ اگه کسی بخواد دقیقاً تو همون زمان تراکنش انجام بده یا به اینترنت نیاز داشته باشه باید چیکار کنه؟ همیشه همین بودید و هستید و خواهید بود.میاید ابرو رو درست کنید میزنید چشم رو هم کور میکنید.هیچکی هم نیس همچین مدیران احمق و بی سوادی رو اخراج کنه. اینستا و واتس اپ رو فیلتر کردید و سفره هارو خالی تر کردید بس نبود؟
    • IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
      0 0
      به به انقدر سرعت داره که قطع میکنین