بیت‌کوین ۱۴ ساله شد؛ سالگرد شروع فعالیت شبکه بیت‌کوین

۱۴ سال پیش در چنین روزی شبکه بیت کوین فعالیت خود را آغاز کرد. اولین بلاک از شبکه بیت کوین را ساتوشی ناکاموتو، خالق ناشناس این ارز دیجیتال، استخراج و اولین تراکنش تاریخ این بلاک چین را هال فینی، یکی از چهره‌های تأثیرگذار در روند توسعه بیت کوین دریافت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، امروز، ۳ ژانویه ۲۰۲۳ (۱۳ دی ۱۴۰۱)، چهاردهمین سالگرد استخراج جنسیس بلاک یا بلاک شماره صفر شبکه بیت کوین است. ساتوشی ناکاموتو، خالق افسانه‌ای بیت کوین، در چنین روزی در سال ۲۰۰۹ میلادی، اولین بلاک شبکه بیت کوین را با پاداشی ۵۰ واحدی استخراج کرد.

چند هفته بعد، ناکاموتو ۱۰ بیت کوین برای هال فینی، دانشمند علوم کامپیوتر و یکی از اولین پذیرندگان بیت کوین فرستاد که اولین تراکنش مبتنی بر این ارز دیجیتال بین دو نفر محسوب می‌شود.

ناکاموتو آخرین بار ۱۲ سال پیش در انجمن قدیمی و محبوب بیت کوین تاک (Bitcointalk) فعال بود و پس از آن جامعه این ارز دیجیتال را برای همیشه ترک کرد و هویت او تا به امروز یک معمای حل‌نشده باقی مانده است.

با اینکه ناکاموتو سال‌هاست هیچ نقشی در روند توسعه بیت کوین ندارد، این شبکه در این مدت به‌روزرسانی‌های موفقی را با حمایت دیگر توسعه‌دهندگان فعال خود پشت سر گذاشته است و با وجود فرازونشیب‌های قیمت، روند رشد فناوری آن همچنان ادامه دارد.

۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 37597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha