موبایل‌های ارزان در بازار تهران تمام شد + قیمت جدید گوشی‌ها

بررسی نوسانات قیمتی در بازار تلفن‌همراه از شتاب افزایش قیمت‌ها در این بازار در هفته‌های اخیر همسو با جهش نرخ ارز حکایت دارد به طوری که در بین تلفن‌های همراه برند اپل، آیفون ۱۳ با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت در بازه قیمتی ۳۵ تا ۳۹ میلیون تومان معامله می‌شود و آیفون ۱۱ با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت نیز در بازه قیمتی ۲۵ تا ۲۹ میلیون تومان قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، خرید گوشی گلکسی A۱۳ به‌عنوان یکی از ارزان‌قیمت‌ترین‌ها که دقیقا به همین خاطر مریدانی را گرد خود جمع کرده، درحال‌حاضر تقریبا ۵ میلیون تومان خرج برمی‌دارد.

تلفن‌های همراه سایر برندها نیز همسو با اپل در حال گران شدن هستند؛ سامسونگ گلکسی اس ۲۲ با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت به ۳۷ میلیون تومان رسیده‌است.

گفتنی است که در روزهای اخیر خبر آیفون ۱۳ صد میلیون تومانی بسیار خبر ساز شد؛ این مدل تلفن‌همراه در کشور با وجود عرضه آیفون ۱۴ کماکان پرتقاضا است که دلیل آن را می‌توان عدم اطمینان متقاضیان نسبت به زمان رجیستری آیفون ۱۴ اعلام کرد و همین عامل منجر شده‌است که قیمت آیفون ۱۳ در بازار تهران از آیفون ۱۴ پشی بگیرد!

قیمت جدید گوشی‌های سامسونگ

گلکسی A۳۲ درکمال تعجب کماکان جزو پرفروش‌ترین گوشی‌های سامسونگ است. چون تقریبا دو سال از زمان رونمایی آن می‌گذرد، اما شایستگی‌های آن باعث شده خیلی از طرفداران سامسونگ گلکسی A۳۲ را درکنار ارزان‌تر بودن، به A۳۳ ترجیح بدهند. الان فروشنده‌های موبایل نسخه‌های ۱۲۸ گیگابایت گلکسی A۳۲ را کمی بیش از ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌فروشند درحالی که سه ماه قبل آن را می‌شد یک میلیون ارزان‌تر خرید.
رتبه دوم بین پرفروش‌ترین گوشی‌های سامسونگ به گلکسی A۱۳ تعلق می‌گیرد. این یکی که کف قیمتش درحال‌حاضر با فضای ذخیره‌سازی ۶۴ گیگبایت حدود چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است، جزو مدل‌های اقتصادی سامسونگ و بازار موبایل به‌حساب می‌آید و از حیث عملکرد فنی نسبت به سایر رقبای خانوادگی خودش مثل گلکسی A۱۲ Nacho انتخاب بهتری به‌حساب می‌آید.
بین سایر مدل‌های پرفروش سامسونگ می‌توانیم به گلکسی A۷۳ اشاره کنیم که قیمت نسخه‌های ۲۵۶ گیگابایت آن به ۱۵ میلیون تومان رسیده و آن را باید گران‌ترین میان‌رده فعلی سامسونگ هم حساب کنیم. البته لقب گران‌ترین گوشی سامسونگ فعلا در اختیار گلکسی Z Fold۴ است که با فضای ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایت توسط برخی فروشنده‌ها نزدیک ۷۰ میلیون فروخته می‌شود.
در طرف مقابل ارزان‌ترین گوشی سامسونگ، گلکسی A۰۳ Core به‌شمار می‌رود که اگر قصد دست گذاشتن روی نسخه‌های ۳۲ گیگابایت آن را داشته باشیم، باید چیزی نزدیک سه میلیون تومان کنار بگذاریم.

قیمت جدید گوشی‌های شیائومی در بازار

ردمی نوت ۱۱ توانسته در ماه‌های اخیر لقب پرفروش‌ترین گوشی شیائومی را مال خود کند. مدلی که فروشنده‌های موبایل نسخه‌های ۱۲۸ گیگابایت آن را که به حافظه‌موقت چهار گیگابایت مجهز شده، حدود پنج میلیون می‌فروشند. همین رقمی باعث می‌شود فعالان بازار ردمی نوت ۱۱ را به‌خاطر برتری در بخش پردازنده، انتخاب شایسته‌تری نسبت به گلکسی A۱۳ سامسونگ بدانند.
در فهرست پرفروش‌ترین گوشی‌های شیائومی اسم دوتا مدل تقریبا هم‌رده دیگر به‌چشم می‌خورد. ردمی نوت ۱۱ پرو نسخه ۵G و پوکو X۴ پرو ۵G. اگر بگوییم این دوتا مدل از نظر مشخصات فنی با هم مو نمی‌زنند، اشتباه نکردیم، چون در تمام آیتم‌ها عملکرد کاملا یکسانی از خود نشان می‌دهند. بد نیست بدانید در بازار و فروشگاه‌های اینترنتی ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G و پوکو X۴ پرو تقریبا در یک بازه قیمت فروخته می‌شوند و خرید نسخه‌های ۱۲۸ گیگابایت آنها درحال‌حاضر حدود ۸.۵ تا ۹ میلیون تومان بودجه لازم دارد. بررسی جدیدترین صف‌آرایی گوشی‌های شیائومی نشان می‌دهد گران‌ترین محصول آنها در بازار موبایل ایران، الان me11 اولترا است.
me11 اولترا پرچمدار کنونی شیائومی است و نسخه‌های ۲۵۶ گیگابایت و ۵۱۲ گیابایت آن به‌ترتیب ۲۷ و ۳۳ میلیون تومان فروخته می‌شوند. این وسط یک گوشی تقریبا ۳۰ میلیونی دیگر از شیائومی در بازار حضور دارد که Black Shark ۵ پرو است و ذاتا یک گوشی گیمینگ به‌شمار می‌رود. تا داستان گوشی‌های شیائومی به پایان نرسیده این را هم باید اضافه کنیم که ارزان‌ترین گوشی شیائومی همچنان ردمی ۹A است و خیلی از طرفداران شیائومی آن را به مدل جدیدتر خودش یعنی ردمی ۱۰A ترجیح می‌دهند. چون از یک طرف ارزان‌تر است و از یک طرف دیگر بینشان تفاوت زیادی وجود ندارد.

قیمت جدید گوشی‌های آیفون در بازار

آیفون ۱۳ پرو مکس محبوب‌ترین گوشی فعلی اپل در ایران به‌حساب می‌آید. فروشنده‌های موبایل اعتقاد دارند، نسخه‌های ۲۵۶ گیگابایت آیفون ۱۳ پرو مکس فروش بیشتری دارند و این مدل را الان تقریبا ۷۰ میلیون تومان می‌فروشند.

نسخه ارزان‌تر آیفون ۱۳ پرو مکس هم نزدیک ۶۰ میلیون فروخته می‌شود و برخی از فروشنده‌های موبایل بابت آیفون ۱۳ پرو مکس نسخه یک ترابایت ارقام بالای ۹۰ میلیون را به خریداران پیشنهاد می‌دهند. در روزهایی که موجودی گوشی‌های اپل در اغلب فروشگاه‌های اینترنتی به صفر رسیده، همان معدود فروشنده‌ها کف قیمت آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ معمولی را به ترتیب ۶۰ و ۳۵ میلیون تومان اعلام می‌کنند.

با اینکه تقریبا سه سال از عرضه آیفون ۱۱ می‌گذرد، اما هنوز ردپای آن را بین مدل‌های پرفروش فعلی اپل در ایران می‌بینیم که برای خرید نسخه ۱۲۸ گیگابایت آن باید با حداقل ۲۵ میلیون تومان پا به بازار گذاشت. ناگفته نماند که بین ارزان‌ترین گوشی‌های فعلی اپل می‌توانیم به آیفون SE اشاره کنیم. قیمت آیفون SE نسخه ۲۰۲۰ الان حدود ۱۷ میلیون تومان است و اگر بخواهیم نیم‌نگاهی به آیفون SE نسخه ۲۰۲۲ داشته باشیم باید حداقل بین ۱۸ تا ۲۰ میلیون برای نسخه‌های ۶۴ گیگابایت و نزدیک ۲۳ میلیون تومان برای نسخه‌های ۱۲۸ گیگابایت بپردازیم.

۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
کد خبر: 37577
منبع: خبرآنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha