بدهی سنگین دولت به این سازمان بزرگ + جزئیات

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه صندوق‌های ما از طلب‌کارهای عمده دولت هستند گفت: دولت‌ها در سنوات گذشته تعهدات گسترده‌ای برای صندوق‌ها از جمله تامین اجتماعی ایجاد کرده‌اند، اما منابع آن تامین نشده است. چیزی حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان مطالبات انباشته گذشته مجموعه صندوق‌های ما از دولت بوده که همه بارش روی دوش این دولت افتاده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در یک بازه زمانی دولت سیزدهم ۸۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های گذشته تامین اجتماعی را پرداخته کرده و در همین ۷۰ روز اخیر هم ۹۰ هزار میلیارد تومان سهام شرکت نفت شازند اراک را بابت مطالبات معوقه‌مان دریافت کردیم که با دستور آیت‌الله رئیسی انجام شد و گام بلند و اثرگذاری بوده است.

مرتضوی با اشاره به اینکه خوشبختانه در لایحه تقدیمی بودجه ۱۴۰۲ نیز پیش‌بینی‌های لازم هم از محل تهاتر نفت و هم از محل واگذاری سهام شرکت‌ها صورت گرفته است گفت: امیدواریم در سال آینده بخش دیگری از مطالبات به جامانده از سال‌های گذشته را از دولت دریافت کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه یکی دیگر از مشکلات، کسورات بازنشستگی بازنشستگان بود که به لحاظ نبود منابع اتفاق می‌افتاد گفت: خوشبختانه کسورات بازنشستگان را پرداخت کردیم. کار خوب دیگر توسعه بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی بود. بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی با ۸۰ درصد افزایش تعهدات نسبت به سال قبل منعقد شد. اکنون بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی می‌توانند با آسایش خاطر از مراکز درمانی مورد نظر خدمات دریافت کنند.

۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
کد خبر: 37505
منبع: فردای اقتصاد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha