قیمت آپارتمان در ۳ محله معروف در تهران + جدول

در این گزارش به بررسی فایل‌های مسکن ارائه شده در پلتفرم‌های آنلاین خرید و فروش خانه در سه محله تهران، بهجت آباد (منطقه ۶)، شهرک آپادانا (منطقه ۵) و ستارخان (منطقه ۲) پرداخته‌ شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، محله بهجت‌آباد به شکل یک سه‌گوش در میان خیابان ولی‌عصر و بلوار کریم‌خان زند و نقطه برخورد آن‌ها در میدان ولی‌عصر قرار گرفته‌ و اولین آپارتمان‌های پایتخت در این محله ساخته شده است و از محله‌های قدیمی تهران محسوب می‌شود.

یک مشاور املاک در منطقه ۶ تهران می‌گوید:«ساختمان‌هایی که در بهجت آباد ساخته می‌شود نسبت به منطقه، از متریال ضعیف‌تری استفاده می‌شود؛ اما همچنان قیمت‌ها رو به بالا و سرعت نقدشوندگی در این محله کند است.»

می‌توان گفت به طور نسبی هر ملک برای فروش، یک سال تا یک سال و نیم به زمان نیاز دارد و نهایتا با قیمتی پایین‌تر از قیمتی پیشنهادی مالک به فروش می‌رسد و این به علت تعداد بالای واحد در این محله، قیمت‌های بالا، متریال ضعیف و نقشه ملک است.ساختمان‌های قدیمی مشتریان خاص خودش را دارد، افراد به دلیل عدم توانایی خرید خانه مد نظر خود برای مثال با ۵ میلیارد تومان، به‌اجبار به خرید خانه‌هایی با قدمت بالا روی می‌آورند.

بر اساس گفته‌های این مشاور املاک خرید و فروش ساختمان‌های ۱۵ تا ۲۰ ساله سریع‌تر از خانه‌های نوساز است و این به دلیل کاهش توان خرید مردم و گرانت‌تر بودن خانه‌های نوساز است.

یک مشاور املاک در ستارخان می‌گوید: بازار خرید و فروش مسکن در این محله هم‌اکنون به دلیل دسترسی خوب منطقه، در وضعیت خوبی قرار دارد و خانه‌های قدیمی حتی در طبقات بالا و بدون امکانات، در مدت کمی به فروش می‌رسند.

به گفته مشاور املاک در منطقه ۵ تهران، بازار خرید و فروش در شهرک آپادانا هم‌اکنون هیجانی و تعداد معاملات رو به بالا است.

یک خانه نوساز در بهجت‌‎آباد با متراژ ۱۷۳ مترمربع، ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون قیمت‌گذاری شده است و در این محله یک خانه قدیمی با متراژ ۱۳۸ متر، ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون به فروش می‌رسد.

در شهرک آپادانا برای خرید یک خانه ۱۳۶ متری که پیش از سال ۱۳۷۰ ساخته شده است، باید بودجه‌ای ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی در نظر گرفت.

در محله ستارخان، یک خانه ۱۰۰ متری و ۲۶ سال ساخت، با قیمت ۴ میلیارد و ۳۵۰ میلیون به جهت فروش عرضه شده است.

photo_2022-12-29_15-19-07

۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱
کد خبر: 37370
منبع: اکو ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha