شرایط جدید خرید پژو ۲۰۷ و هایما S ۸ از بورس کالا /هایما ۸S را با چه قیمتی در بورس کالا ثبت بدهیم؟

بورس کالا در نامه‌ای شرایط خرید خودرو پژو ۲۰۷ و هایما S ۸ را که قرار است یکشنبه هفته آینده عرضه شود ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد در اطلاعیه مدیر بازرسی و امور اعضای بورس کالای ایران درباره شرایط خرید پژو ۲۰۷ و هایما S ۸ آمده است: مهلت ثبت سفارش ساعت ۱۷ روز شنبه ۱۰ دی است و میزان پیش دریافت خرید پژو ۲۰۷ صددرصد و هایما S ۸ پنجاه درصد در نظر گرفته شده است.

همچنین هر کد بورسی صرفا امکان ثبت سفارش روی یک کد عرضه از مجموع عرضه‌های روز انجام معامله را دارد.

در این دستورالعمل یک شرط جدید اعمال شده مبنی بر اینکه افرادی که از ابتدای سال ۱۳۹۸ از شرکت‌های خودروسازی موفق به خرید خودروی سواری شده اند امکان ثبت سفارش ندارند.

هایما ۸S را با چه قیمتی در بورس کالا ثبت بدهیم؟

هایما 8S را با چه قیمتی در بورس کالا ثبت بدهیم؟

هفته آینده خودرو جدید هایما S۸ مهمان بورس کالا می‌شود. قیمت پایه این خودرو ۹۳۵ میلیون تومان تعیین شده است اما براساس قیمت‌ خودروهای رقیب احتمالا در بازار حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان قیمت داشته باشد.

هایما S۸ مهمان جدید بورسی از راه رسیده است و قرار است در روز ۱۱ آبان کشف قیمت شود.

ایران‌ خودرو قرار است یکشنبه هفته آینده ۱۱ دی ‌ماه در مجموع ۴۵۰۰ دستگاه خودرو را در بورس کالا عرضه کند. در این طرح فروش، تعداد ۴۰۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ دستی و ۵۰۰ دستگاه هایما S۸ حضور دارند. این محصول برای نخستین بار روی تابلوی معاملات می‌روند.

قیمت پایه پژو ۲۰۷ از سوی این خودروساز ۱۸۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و قیمت پایه هایما S۸ معادل ۹۳۵ میلیون تومان اعلام شده است. این خودروها ۲۵ فروردین سال آینده تحویل خریداران خواهند شد. درصد پیش ‌پرداخت سفارش خرید پژو ۲۰۷ صد در صد و هایما S۸ پنجاه‌ درصد اعلام شده است.

قیمت پایه هایما S۸ نشان می‌دهد که پیش بینی‌ها درباره نرخ گذاری این خودرو درست از آب درآمده است. قیمت دلاری این خودرو ۹۳۵ میلیون تومان برآورد می‌شود. حالا باید دید این خودرو بین متقاضیان و معامله گران بازار خودرو تا چه قیمتی ارزش دارد.

قیمت احتمالی هایما در بازار

از آنجایی که گروه محصولات هایما در بازار با اقبال قابل قبولی مواجه است، احتمالا این خودرو با قیمت خیلی بالاتری معامله شود. خریداران باید یک روز قبل از عرضه درخواست خود را همراه با قیمت پیشنهادی خرید این خودرو ثبت کنند.

برای کشف قیمت معامله این خودرو در بورس کالا، باید قیمت خودروهای هم رده آن را در نظر گرفت. بررسی‌ها نشان می‌دهد که یکی از رقبای هایما S۸، دیگنیتی پرایم است.

براساس آگهی‌های فروش خودرو در پلتفرم‌های آنلاین، قیمت دیگنیتی حدود یک میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان است. چند روز قبل دیگنیتی پرستیژ در بورس کالا عرضه شد که با قیمت حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

فیدلیتی پرایم ۵ نفره نیز به عنوان دیگر خودرو هم رده، با قیمت یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. اگر قرار باشد بازار هایما S۸ هم همانند بازار فیدلیتی و دیگنیتی باشد، می‌توان قیمت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی را برای این خودرو در نظر گرفت.

با فرض قیمت ۱.۷ میلیارد تومانی این خودرو در بازار، قیمت پایه ۷۶۵ میلیون تومان ارزان‌تر است. با قیمت گذاری رقابتی این خودرو در بورس کالا، این فاصله کاهش می‌یابد.

این خودروها ۲۵ فروردین سال آینده تحویل خریداران خواهد شد. یعنی پول خریداران این خودرو ۳ ماه نزد شرکت می‌ماند. در واقع خریداران باید خواب ۳ ماهه پول را در نظر بگیرند.

البته بازار خودرو نیز مانند دیگر بازارها ریسک دارد، بنابراین خریداران با توجه به افت احتمالی بازار اقدام به خرید کنند.

هایما را با چه قیمتی بخریم؟

خریداران خرید هایما باید ریسک سرمایه‌ گذاری ۳ ماهه دارایی خود را در نظر بگیرند. بنابراین متقاضیان خرید هایما S۸ باید ریسک افت بازار و خواب پول ۳ ماهه را حساب کنند و از این خرید حداقل ۱۵ درصد سود کنند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که اگر متقاضیان خرید خودرو قیمت پیشنهادی خود را یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان ثبت کنند، دریافت چنین سودی تضمین می‌شود.

متقاضیان این خودرو با خرید هایما S۸ روی نرخ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، باید ۱۷۰ میلیون تومان مالیات (معادل ۱۳ درصد) و ۴ میلیون تومان هزینه جانبی پرداخت کنند. قیمت نهایی برای خریدار یک میلیارد و ۴۷۴ میلیون تومان تمام می‌شود.

اگر پیش بینی قیمت بازار این خودرو یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان باشد، خریدار حدود ۲۲۶ میلیون تومان سود می‌کند که معادل ۱۵ درصد است.

خریدار باید تا روز ۱۰ دی ماه معادل ۵۰ درصد قیمت پایه را در حساب وکالتی خود واریز کنند. یعنی متقاضیان باید ۴۶۸ میلیون تومان در حساب داشته باشند.

۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰
کد خبر: 37367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha