سویه‌های خطرناک کرونا به ایران رسید + جزئیات

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌گوید نخستین موارد ابتلا به زیرسویه‌های جدید اُمیکرون با نام‌های«۱ BQ» و« XBB » در کشور مشاهده شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، به گفته پدرام پاک‌آیین سخنگوی وزارت بهداشت، روز گذشته (چهارشنبه، ۷ دی) تست ابتلای سه فرد به زیرسویه‌های جدید اُمیکرون در کشور مثبت اعلام شده و از این سه مورد، دو نمونه مربوط به زیرسویه «BQ۱» و یک مورد مربوط به زیرسویه «XBB» است.

بنا بر گزارش وبدا، تشخیص این نمونه‌ها در آزمایشگاه مرجع دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده و طبق گفته سخنگوی وزارت بهداشت «با توجه به سرعت انتقال بالای این زیر سویه‌ها در روزهای آینده شاهد افزایش آمار ابتلا به این زیر سویه‌های جدید خواهیم بود.»

پیش از این، از سوی وزارت بهداشت اعلام شده بود که «با توجه به روند افزایش مبتلایان به کرونا در جهان»، احتمال ورود موج جدیدی از کرونا با «زیرسویه‌های جدید امیکرون» به کشور در «زمستان» امسال وجود دارد.

ایرنا در این باره می‌نویسد «با وجود تزریق ۱۵۶ میلیون دز واکسن در کشور، کرونا همچنان تمام نشده است؛ نه تنها در ایران، بلکه در سراسر جهان.»

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفته این وزارتخانه از مردم تقاضا دارد سالانه «یک بار» واکسن کرونا را تزریق کنند و اگر فردی امسال، واکسن کرونا را تزریق نکرده حتما این کار را انجام دهد. همچنین مطابق آخرین مصوبه کمیته ملی واکسیناسیون کرونا، به همه افراد بالای ۱۸ سال که دارای بیماری زمینه‌ای هستند و شش ماه از آخرین واکسن آنها گذشته، توصیه اکید می‌شود هرچه سریعتر نسبت به تزریق دز یادآور اقدام کنند.

پاک‌آیین با اشاره به اینکه میزان مراجعه روزانه برای واکسیناسیون کمتر از پنج هزار نفر شده و این رقم ناکافی است، از رسانه‌ها و مردم درخواست کرد موضوع واکسیناسیون را جدی بگیرند.

به گفته وی، متخصصان توصیه می‌کنند افرادی که علائم سرماخوردگی یا بیماری‌های تنفسی دارند، حتما از ماسک استفاده کنند و به سایر افراد نیز توصیه می‌شود دست‌کم در فضاهای بسته و متراکم استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
کد خبر: 37353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha