از نگاه نشریه فوربس | چگونه در ۲۰۲۳ کسب‌وکار خود را راه بیاندازیم؟

اگر می‌خواهید کسب‌وکار خود را در سال ۲۰۲۳ راه‌اندازی کنید، مطمئن شوید آن چیزی است که به آن اعتقاد دارید و مشتاق دنبال کردن آن هستید. گام به گام پیش رفتن با آن، نشان می‌دهد که درک درستی از دلیل انجام آن دارید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، هنگامی که ایده راه‌اندازی یک کسب‌وکار را دارید،این پرسش‌ها را در نظر بگیرید: چگونه می‌خواهید متفاوت باشید؟ خدمات یا محصول شما قرار است چه چیزی را به روشی بهتر، کم هزینه یا کارآمدتر به مشتری ارائه کند؟ اگر ارزان‌تر نیست - یا بهتر از چیزی نیست که در حال حاضر برای خرید در بازار موجود است - آن را انجام ندهید.

بستنی با مغز گردو برای بسیاری از مردم جذاب است، درست است؟ اما اگر فیله مینیون را روی یک بستنی قرار دهید، هیچ کس واقعاً آن را دوست ندارد. این اهمیت درک اینکه راه حل شما به چه کسی پاسخ می‌دهد و سپس تمرکز لیزری بر آن جایگاه خاص را نشان می‌دهد. این یکی از مهمترین کلیدهای راه‌اندازی موفقیت‌آمیز یک کسب‌وکار در سال ۲۰۲۳ خواهد بود. نشریه فوربس در مقاله جدید خود به پنج مورد دیگر اشاره کرده است:

۱. باید یک طرح تجاری قوی داشته باشید.

شما باید استعدادها را جذب کنید—افرادی که می‌توانند به چیزی که می‌خواهید برسید، ارزش بیافزایند. راه انجام این کار اینست که مطمئن شوید طرح کسب‌وکار شما محکم است. تعیین کنید که چگونه می‌خواهید بازاریابی کنید و چگونه نوآوری خواهید داشت. در مورد ایجاد تیم خود هوشمند باشید و بدانید چه چیزی بهترین استعدادها را جذب می‌کند. شما می‌خواهید تیمی ایجاد کنید که از کارهایی که شما در آن مهارت دارید، تعریف و تمجید کند - و خودشان در انجام کارهایی که نمی‌خواهید انجام دهید، عالی هستند. داشتن درک کامل از نقش‌ها و جایگاهی که به عنوان رهبر کسب‌وکار در آن جا می‌گیرید، کسب‌وکار شما را برای کارمندان، وام‌دهندگان یا سرمایه‌گذاران بالقوه که برای تحقق رویای خود باید به آنها تکیه کنید، جذاب‌تر می‌کند.

۲. منتظر مسائل زنجیره تامین در سال ۲۰۲۳ باشید.

تامین‌کنندگان و فروشندگان خود را متنوع کنید. انجام این کار می‌تواند تضمین کند که اگر یکی از تامین‌کنندگان تاخیر داشته باشد یا نتواند آنچه را که نیاز دارید به شما برساند، کسب‌وکار شما متوقف نمی‌شود. همه چیز با فرآیند صلاحیت تامین‌کنندگان شما شروع می‌شود. تجربه آنها چیست، چه نوع ظرفیتی دارند و در چه وضعیت مالی هستند؟

پرسیدن این پرسش‌ها برای فرآیند بررسی صلاحیت فروشنده حیاتی است و به شما کمک می‌کند زنجیره تامین خود را تقویت کنید.

۳. برای قیمت بالای سوخت و هزینه‌های انرژی برنامه‌ریزی کنید.

اگر در موقعیت قوی هستید، می‌توانید انعطاف‌پذیری مالی برای غیرقابل‌پیش‌بینی بودن تجارت داشته باشید. اما مهم است که تشخیص دهید چه چیزی ممکن است در مناطقی که خارج از کنترل شما هستند، اشتباه شود. به همان اندازه که ما سعی می‌کنیم هزینه‌ها و تجارت خود را کنترل کنیم، در بعضی موارد هم هیچ کاری نمی‌توانیم در مورد آن انجام دهیم. دنیا در حال حاضر ۷ دلار به ازای هر گالن گازوئیل می‌پردازد در حالی که شش ماه پیش ۴ دلار در هر گالن بود،. اما داشتن ذخایر و برنامه‌های پشتیبان می‌تواند کمک زیادی به شما کند.

۴. برای جذب و حفظ کارکنان، در مورد محل کار فکری باز داشته باشید.

در مورد مکان‌های کارکنان و این که از نظر فیزیکی کجا مستقر شوند، ذهن باز داشته باشید - در حالی که یک همکار انبار باید در محل کار کند، یک طراح گرافیک ممکن است بتواند بیشتر، اگر نه همه روزها، از راه دور کار کند.

همه‌گیری به مردم آموخته است که چیزها را متفاوت اولویت‌بندی کنند. اهمیت تعادل بین کار و زندگی در خط مقدم قرار گرفت زیرا مشاغل مجبور بودند کار از راه دور را بپذیرند. با این حال، هنوز کار باید انجام می‌شد. کارفرمایان باید اعتماد داشته باشند که می‌توانند افراد را به خانه بفرستند اما همچنان روی آنها برای بهره‌وری حساب می‌کنند. در کسب‌وکار ، شاهد بودیم که چندین نفر که از خانه شروع به کار کردند، بهره‌ورتر شدند. پس از همه‌گیری، متوجه شده‌ایم که می‌توانیم به افراد این امکان را بدهیم که ساعت ۲:۰۰ روز جمعه از محل کار خارج شوند، زیرا آنها تمام کارهای خود را انجام داده‌اند. یا اگر کسی صبح چهارشنبه قرار ملاقات داشته باشد، اگر بتواند بعد از آن از خانه کار کند، زندگی او را آسان‌تر می‌کند.

کسب‌وکارهای جدید باید اهمیت تعادل بین کار و زندگی را درک کنند و سعی کنند تا جایی که ممکن است از آن حمایت کنند.

۵. نگاهی دیگر به نحوه سنجش بهره‌وری یا موفقیت بیندازید.

آیا موفقیت تیم خود را با تماشای کار آنها پشت میز و سر ساعت حاضر شدن یا با کیفیت و به موقع بودن پروژه‌ها و وظایف انجام شده ارزیابی می‌کنید؟ اگر در حال راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید هستید، می‌خواهید در مورد استعداد و ساختار نیاز خود به وضوح بدانید و سپس بیرون بروید و افرادی را پیدا کنید که با آنچه شما به دنبال آن هستید، مطابقت داشته باشند. بخشی از آن به طرح کسب‌وکار برمی‌گردد. این همان چیزی است که تضمین می‌کند، حتی اگر در جایی در یک جزیره بیابانی سرگردان باشید، می‌دانید فهرست ۱۰ تا ۱۵ موردی را که نیاز دارید تا اطمینان حاصل کنید که کسب‌وکار به روشی که شما می‌خواهید کار می‌کند، کدام است. به علاوه، شما باید انتظارات روشنی را تعیین کنید. شما باید آهنگی را مشخص کنید که چه زمانی تحویل قابل انجام است و چه زمانی گفتگوها در مورد پیشرفت و چالش‌ها رخ خواهد داد. فقط به خاطر داشته باشید که دوران مدیریت میکرو به پایان رسیده است. کارمندان آینده‌نگر به دنبال رهبری هستند تا راهنمایی کند و پس از آن دست از کار بکشد و مسئولیت را واگذار کند. هیچ وقت برای شروع برنامه‌ریزی زود نیست. وقتی تیم شما به طور کامل پر است، به شما توصیه می‌کنم که آنها را در جریان بگذارید و آنها را در تصمیم‌گیری مشارکت دهید. اگر افراد شما در مورد کسب‌وکار و اینکه چرا کاری که انجام می‌دهند مهم است بیشتر بدانند، متوجه خواهید شد که مشارکت بیشتری خواهند داشت.

بنابراین، اگر در نظر دارید یک کسب‌وکار را در سال ۲۰۲۳ راه‌اندازی کنید، توصیه می‌کنیم پنج نکته مورد بحث در این مقاله را دنبال کنید. از آن به عنوان راهنمای خود برای ایجاد یک تیم متعهد، همسو و سازنده استفاده کنید که به دنبال ارائه بهترین محصول یا خدمات است.

منبع: فوربس

مترجم: شادی آذری حمیدیان

۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۳:۵۸
کد خبر: 37261
منبع: فردای اقتصاد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha