صادرات در نیمه دوم سال جاری افزایش می یابد

در جلسه مشترک وزرای صمت، نفت و جهاد کشاورزی با رئیس کل بانک مرکزی، وزیر صمت از مهیا بودن شرایط برای افزایش صادرات در نیمه دوم سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه صنعت پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در جلسه مشترک وزرای صمت، نفت و جهاد کشاورزی با رئیس کل بانک مرکزی، وزیر صمت از مهیا بودن شرایط برای افزایش صادرات در نیمه دوم سال جاری خبر داد؛ وزیر نفت هم برای تهاتر نفت با کالاهای مورد نیاز کشور اعلام آمادگی کرد و رئیس کل بانک مرکزی هم بر در اولیت قرار داشتن این مهم تاکید کرد.
شرایط برای افزایش صادرات کشور در نیمه دوم سال ۹۹ فراهم است
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شرایط برای افزایش صادرات کشور در 6 ماهه دوم سال جاری فرآهم است و با تدبیر می توانیم در خصوص تامین کالاهای اساسی، مایحتاج ضروری مردم و همچنین مواد اولیه مورد نیاز بخش تولید گام های خوبی برداریم.
 علیرضا رزم‌حسینی در جلسه مشترک با وزرای نفت، جهاد کشاورزی، رییس بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و گمرک گفت: با توجه به دستور رئیس محترم جمهور در خصوص هماهنگی دستگاه ها برای افزایش صادرات و همچنین تامین کالاهای مورد نیاز کشور، این جلسه تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: پیام ویژه این جلسه هماهنگی کامل تیم اقتصادی دولت و وزرای اقتصادی برای مواجهه با اقدامات دشمن در جنگ اقتصادی تحمیلی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: شرایط برای افزایش صادرات کشور در 6 ماهه دوم سال فرآهم است و در سایه همدلی و با تدبیر، می توانیم در خصوص تامین کالاهای اساسی، مایحتاج ضروری مردم و همچنین مواد اولیه مورد نیاز بخش تولید گام های خوبی برداریم.

رزم حسینی گفت: سابقه درخشان مردم عزیز کشورمان در مقاطع حساس پس از انقلاب اسلامی، موید این امر است که با هماهنگی و همراهی همه بخش ها از شرایط سخت موجود نیز به خوبی عبور خواهیم کرد.
راه‌اندازی پنجره واحد برای تسریع در انجام عملیات تهاتر کالاهای مورد نیاز کشور با نفت

همچنین وزیر نفت در این نشست گفت: به دنبال راه اندازی پنجره واحد، شاهد تسریع در روند انجام عملیات تهاتر کالاهای مورد نیاز کشور با نفت خواهیم بود.

بیژن زنگنه افزود: این جلسه برای بررسی شرایط ایجاد پنجره واحد تشکیل شده و هدف آن کاهش بروکراسی و تسریع در روند اقدامات لازم در راستای تامین کالاهای مورد نیاز و مواد اولیه بخش تولید است.

وی تصریح کرد: در جلسه امشب، درباره کلیات برنامه و نحوه تهاتر کالاهای مورد نیاز با نفت مورد تصمیم‌گیری می‌شود که می تواند به نتیجه لازم کمک کند.

از سوی دیگر عبد الناصر همتی، رئیس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در بخشی از این جلسه گفت: تامین کالاهای مورد نیاز کشور اعم از کالاهای اساسی و ضروری و همچنین مواد اولیه مورد نیاز بخش تولید، اولویت نخست تهاتر کالا با نفت است.

وی افزود: روش تهاتر یکی از شیوه‌های کلاسیک مقابله با تحریم ها و توسعه تجارت خارجی کشور هاست.

وی تصریح کرد: در شرایط حاضر که آمریکا برای جلوگیری از مبادلات پولی و بانکی ایران انواع تصمیمات را مد نظر قرار داده، تهاتر کالا با نفت می تواند گره‌گشا باشد.

همتی گفت: با توجه به پیشینه انجام برنامه تهاتر کالا در کشورمان، برنامه موجود در ابعادی بزرگ تر و در دو مرحله اجرا می‌شود که مرحله نخست آن شامل تامین کالاهای اساسی و مرحله دوم آن شامل کالاهای ضروری و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی خواهد بود.

رئیس بانک مرکزی تاکید کرد: با اجرای این برنامه شاهد تحول بزرگی در حوزه تجارت خارجی کشور خواهیم بود و حتماً تجارت خارجی در نیمه دوم سال افزایش می یابد.

انتهای پیام/

۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
کد خبر: 3723

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha