تخت گاز قیمتها در بازار خودرو + جدول

شب گذشته خودروهای وارداتی بالاخره به کشور رسیدند، اما ورود آنها هم نتوانست بازار خودروهای داخلی را آرام کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اقتصادنیوز؛ رصد بازار خودروهای داخلی نشان دهنده آن است که ورود خودروهای وارداتی به کشور هم نتوانست ترمز افزایش قیمت داخلی‌ها را بکشد و این روزها شاهد کورس قیمتی خودروهای داخلی با وارداتی‌ها هستیم.

شب گذشته نخستین محموله خودروهای وارداتی شامل ۲۲ دستگاه از محصولات کیا به بندر لنگه رسید و هرچند وزارت صمت امیدوار بود با ورود خودروهای وارداتی، قیمت داخلی‌ها در بازار عقب‌نشینی کند، اما رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که خبر ورود خودروهای وارداتی هم نتوانست بر افزایش قیمت خودرو اثرگذار باشد؛ به گفته فعالان اقتصادی برای نمایان شدن اثر وارداتی در بازار باید صبر کرد.

از سوی دیگر ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که این روزها و با بریدن ترمز نرخ دلار و تداوم شکل افزایشی آن، خودروهای داخلی هم از این عامل اثرگذار تبعیت کرده و به روند افزایش خود ادامه می دهند. وزارت صمت هم در میان عوامل اثرگذار در بازار خودرو مقصر اصلی را نرخ ارز در بازار اعلام کرده و بر این نکته تاکید می کنند، قیمت‌ها در بازار خودرو تحت تاثیر نرخ ارز افزایشی شده و قیمت‌سازان (دلالان) با معاملات صوری اقدام به قیمت‌سازی در بازار می‌کنند. با توجه به اظهارات مطرح شده از سوی وزارت صمت این سوال مطرح می شود که قیمت‌سازی بدون وجود خریدار آیا امکانپذیر است.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو ۲۰۷ دنده ای»، «هایما S۷ پلاس»، «سمند LX با موتورEF۷»، «تارا دنده ای»، «دنا معمولی» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند LX با موتورEF۷» امروز با رشد ۶ میلیون تومانی در بازار ۴۴۵ میلیونی شد. اما ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که امروز شاهد رکوردشکنی جدید «هایما S۷پلاس» در بازار بودیم و این خودرو در بازار امروز با افزایش ۵۰ میلیونی یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون قیمت گذاری شد؛ طی هفته‌های اخیر به دفعات شاهد رشد قیمت این خودرو در بازار بودیم، بطوریکه این خودرو به دفعات رکورد افزایش قیمت از خود بجا گذاشت.

از سوی دیگر در بازار امروز «تارا دنده ای» هم امروز با رشد ۵ میلیونی در بازار ۶۱۰ میلیون تومان قیمت گذاری شد. رصد بازار همچنین نشان دهنده آن است که خانواده دنا امروز با رشد ۱۵ میلیونی در بازار داشتند. با این شرایط «دنامعمولی» در بازار امروز ۵۸۵ میلیون تومان قیمت گذاری شد و «دنا پلاس توربو اتومات» در بازار ۷۲۵ میلیون قیمت خورد.

اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «پژو ۲۰۷ دنده‌ای» افزایش ۲۱ میلیونی داشت و ۵۷۳ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

ایران خودرو 4 دی

۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۲
کد خبر: 37228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha