کنایه‌های صریح یک نماینده به رئیس بانک مرکزی: صغری کبری می‌چینید

عزت الله اکبری تالارپشتی گفت: تیمی که در دولت برای اقتصاد، ارز و آینده کشور تصمیم می گیرد، بسیار مبهم بوده و گزارشات هم غلط است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، عزت الله اکبری تالارپشتی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی درباره ارزیابی سیاست ها و اقدامات ارزی دولت، ضمن اشاره به گزارش رئیس کل بانک مرکزی در جلسه غیرعلنی گفت: تمام این گزارش فرافکنی بود. اینکه رییس جمهور چین از جایی به جای دیگه رفته و یکی در چین احساس نا امنی کرده، چه ربطی به سیاست شما دارد، برنامه شما چیست؟

وی افزود: متأسفانه شاهد این هستیم که دو سه وزیر و مقامات گزارشات غلط به دولت می‌دهند که از جمله آنها رئیس کل بانک مرکزی است؛ ما در قضیه واردات خودرو به آقای صالح آبادی گفتیم که ثبت سفارش خودرو در سقف یک میلیارد دلار را اعلام نکند، شاید کسی برای واردات امکان خاصی و ذخیره داشته باشد اما ایشان خیلی راحت در نامه ای به رییس مجلس اعلام کرد ما نمی‌توانیم تشخیص ارز با منشأ خارجی داشته باشیم. پس مسئولیت این کار با کیست؟ بعد هم مجلس و رییس‌ مجلس سکوت می‌کند؛ نتیجه این می شود که امروز رییس بانک مرکزی در مجلس صغری کبری می چیند که همه مقصرند جز ایشان و تیم تصمیم‌گیر؛ ما متأسفیم و رییس مجلس هم تدبیر فوری کند.

اکبری تالارپشتی با بیان اینکه هشدارهای خوب و درستی در گزارش کمیسیون اقتصادی بود، افزود: تیمی که در دولت برای اقتصاد، ارز و آینده کشور تصمیم می گیرد، بسیار مبهم بوده و گزارشات هم غلط است.

وی با ارائه مثالی گفت: در شرایطی که صنعت با مشکلات عدیده‌ای مواجه است، بانک مرکزی می گوید صنعت رشد ۸/۶ داشته است؛ این گزارشات غلط را از کجا می آورید؟ در میدان و میان صنعتگران و مردم و معدنکاران رفته ‌و با آن ها صحبت کنید.

۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
کد خبر: 37192
منبع: فردای اقتصاد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha