کدام استانها امروز و فردا برف می بارد؟ + جزئیات

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران و برف در بیش از ۱۲ استان کشور طی امروز جمعه(دوم دی ماه) خبر داد و گفت: فردا نیز به جز استان سیستان و بلوچستان، در سایر مناطق کشور بارش رخ خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد صادق ضیائیان در گفت وگو با ایسنا، به پیش بینی کلی آب و هوای کشور طی چند روز آینده، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری پرداخت و اظهار کرد: امروز، جمعه (دوم دی‌ماه) در استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان، همدان، مرکزی، بوشهر، شمال فارس و شمال خلیج فارس بارش باران و برف، وزش باد شدید موقت و در استان‌های جنوبی رعد و برق رخ خواهد داد.

وی افزود: روز شنبه (سوم دی‌ماه) به جز استان سیستان و بلوچستان، در سایر مناطق کشور بارش رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه شدت بارش در این دو روز در استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی است، گفت: یکشنبه (چهارم دی‌ماه) در نوار شمالی و استان‌های غربی کشور و دوشنبه (پنجم دی‌ماه) در استان‌های ساحلی خزر و شمال شرق، بارش با شدت کمتر ادامه دارد.

ضیائیان ادامه داد: از بعدازظهر دوشنبه با ورود سامانه بارشی دیگر به کشور در شمال غرب و روز سه شنبه (ششم دی‌ماه) در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و دامنه‌های البرز مرکزی بارش پیش‌بینی می‌شود. خلیج فارس نیز در دو روز آینده مواج خواهد بود.

وی همچنین حداکثر و حداقل دمای تهران طی سه روز آینده را اعلام و عنوان کرد: دمای تهران در روز جمعه در بیشترین و کمترین حالت خود بین ۸ تا ۳ درجه سانتیگراد، فردا بین ۶ تا ۴ درجه سانتیگراد و پس‌فردا بین ۵ تا ۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی پایتخت نیز گفت: آسمان تهران، طی امروز، جمعه کمی ابری از بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد ملایم و در شب نیمه ابری تا ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان افزود: همچنین فردا، در طی روز ابری در بعضی ساعت ها بارش باران و گاهی بارش برف و وزش باد و مه رقیق و در شب ابری در بعضی ساعت ها بارش باران و گاهی بارش برف و وزش باد و مه رقیق را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: اما پس فردا هوای تهران ابری در بعضی ساعت ها بارش باران گاهی بارش پراکنده برف و به تدریج کاهش ابر و در بعدازظهر وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 37092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha