بیت کوین‌ها را بسوزانید

به گفته اقتصاددان، کریپتو مانند اقتصاد «دنیای جنگ» است و مشروعیت بخشیدن به آن با مقررات، به سیستم مالی آسیب می‌رساند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در پی سقوط FTX، درخواست‌ها برای تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال در میان قانونگذاران ایالات متحده افزایش یافته است. اما یک اقتصاددان برجسته در این هفته استدلال کرد که انجام این کار به صنعت کریپتو مشروعیت می‌بخشد و این به نوبه خود می‌تواند منجر به آسیب اقتصادی گسترده تر شود. استفان سیچتی، اقتصاددان و استاد دانشکده بازرگانی بین‌المللی برندیس، به اقتصاد در World of Warcraft، یک بازی ویدیویی آنلاین با میلیون‌ها بازیکن اشاره کرد. او در یک مناظره در مورد رمزارزها که توسط موسسه بروکینگز برگزار شد، گفت: «به نظر من قوی‌ترین استدلال علیه مقررات، اعطای مشروعیت است. او ادامه داد: "من بسیاری از این موارد را مانند یک بازی ویدیویی تصور می‌کنم، و بنابراین اگر به یک آنالوگ نگاه کنم، بازی World of Warcraft، ۱۲۰ میلیون بازیکن دارد و یک سیستم اقتصادی درون آن شکل گرفته است. هیچ تنظیم‌کننده مالی فدرال مسئولیت نظارت بر World of Warcraft را ندارد در حالی کهجریان مالی و پولی در این میان وجود دارد. فکر نمی‌کنم هیچ یک از ما از دولت‌ها بخواهیم که بر بازی‌های چندنفره آنلاین عظیم نظارت کنند. از نظر من کریپتوکارنسی مانند World of Warcraft است و هیچ کاری برای حمایت از اقتصاد واقعی انجام نمی‌دهد، بنابراین مشروعیت بخشیدن به آن صرفاً منابع خلاق را از فعالیت‌های تولیدی تخلیه می‌کند.

مقررات رمزارزها

او استدلال کرد که ایجاد مقررات به طور خاص برای رمزارزها بر نحوه برخورد بانک‌ها با این بخش تأثیر می‌گذارد. وی گفت: «مشروعیت بخشیدن به کریپتو بانک‌ها را تشویق می‌کند تا مستقیماً دارایی‌های رمزارزی را خریداری کنند و در برابر آنها به عنوان وثیقه وام دهند. تصور کنید اگر واسطه‌های مالی دارای اهرم در نوامبر سال ،۲۰۲۱ قبل از سقوط رمزارزها، این دارایی‌ها را نگهداری می‌کردند الان در چه شرایطی قرار داشتند. ارزش ارزهای دیجیتال از اواخر سال گذشته به شدت کاهش یافته است. بیت کوین، بزرگترین ارز دیجیتال، امسال بیش از ۶۰ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

چکتی گفت: اگر تقریباً تمام تراکنش‌های دنیای کریپتو در داخل دنیای کریپتو بدون پیوند با اقتصاد واقعی باقی بمانند، به نظر می‌رسد که این چیزها در مریخ در حال انجام است و از وضعیت مالی سنتی خارج می‌شود. این باید هدف ما باشد.

سام بنکمن-فرید، بنیانگذار FTX، به هشت اتهام جنایی، از جمله دو فقره کلاهبرداری و شش فقره توطئه مرتبط با کلاهبرداری از اوراق بهادار و کالا، پولشویی، و نقض قوانین مالی کمپین متهم شده است.

اجازه دهید کریپتو بسوزد

در هفته‌های اخیر پس از فروپاشی حماسی FTX، درخواست‌ها برای مقررات بیشتر افزایش یافته است. آخر هفته گذشته، سناتور شرود براون، رئیس کمیته بانکی سنا، خواستار مقررات بیشتر شد و امکان ممنوعیت رمزارزها را باز گذاشت، اگرچه اذعان کرد که این امر بسیار دشوار خواهد بود زیرا فراتر از مرزها خواهد رفت و کسی نمیداند که چگونه کار خواهد کرد.

در بیانیه‌ای پس از دستگیری بانکمنفرید در باهاما، براون گفت: چیزهایی که شبیه اوراق بهادار، کالاها یا محصولات بانکی به نظر می‌رسند و رفتار می‌کنند باید توسط سازمان‌های مسئولی که به مصرف‌کنندگان خدمات ارائه می‌دهند، تنظیم و نظارت شوند. کریپتو از این مرحله عبور نخواهد کرد چرا که شفافیت مورد نظر را ندارد.

همانطور که او و کیم شوئنهولتز، استاد دانشکده بازرگانی استرن نیویورک، در ستون اخیر فایننشال تایمز نوشتند، Cecchetti معتقد است که یک رویکرد خوب این است که «اجازه دهید کریپتو بسوزد». آنها نوشتند: «در عواقب فروپاشی FTX، مقامات باید در برابر اصرار برای ایجاد یک چارچوب قانونی و نظارتی موازی برای صنعت کریپتو مقاومت کنند. به مراتب بهتر است هیچ کاری انجام ندهید و فقط اجازه دهید کریپتو بسوزد. آنها افزودند که مداخله فعال، مهر تایید رسمی را برای سیستمی فراهم می‌کند که درحال‌حاضر هیچ تهدیدی برای ثبات مالی ندارد و زمانی که کریپتو ناگزیر دوباره فوران می‌کند، منجر به درخواست کمک‌های عمومی می‌شود

۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
کد خبر: 37017
منبع: فردای اقتصاد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha