تهاتر، روشی کارا برای تأمین کالاهای اساسی

رئیس کل بانک مرکزی گفت: طبق تجربیات ما تهاتر به عنوان یکی از بهترین روش‌ها می‌تواند برای تأمین ارز کالاهای وارداتی در این شرایط به ما کمک کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از صدا و سیما، عبدالناصر همتی در نشست مشترک با وزرای صمت، نفت و جهاد کشاورزی که در محل وزارت صمت برگزار شد افزود: یکی از بهترین و مهمترین روش‌های تأمین ارز کالاهای وارداتی در شرایط ناجوانمردانه تحریم‌های یکسویه آمریکا، روش تهاتر است که به دلیل ویژگی‌های بسیاری که دارد، می‌تواند نیاز کشور را به مبادله کلاسیک ارز که در حال حاضر از طرف امریکا شدیداً مورد تحریم قرار گرفته، کم کند.

وی گفت: ما یک سال و نیم پیش با بخش‌هایی از وزارت صمت، تهاتر را از طریق صادرات کالاهایی از قبیل مواد معدنی آغاز کردیم و به نتایج بسیار خوبی هم دست یافتیم. رئیس کل بانک مرکزی افزود: این روشی است که می‌تواند، کمک بسیار مهمی به تأمین کالاهای مورد نیاز کشور از جمله کالاهای اساسی، ضروری و قطعات تولیدی کند. آقای همتی گفت: ما امیدواریم با دقت نظر آقای زنگنه در این مورد، این کار هم در حوزه نفت انجام شود و حتماً تحول مهمی در این زمینه ایجاد خواهد شد.

۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۳
کد خبر: 3701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha