فوت ١١ هزار و ٧٣٤ نفر در تصادفات در ٧ ماه اول امسال

رییس پلیس راهور فراجا گفت: ۴۳ درصد از فوتی‌های تصادفات در بیمارستان‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، سردار سیدکمال هادیانفر رییس پلیس راهور فراجا صبح امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار کرد: ٤٣ درصد افرادی که تصادف می‌کنند در بیمارستان فوت می کنند و این عدد اصلا عدد خوبی نیست.

وی ادامه داد: در تمام دنیا اینگونه است که باید چنین افرادی در بیمارستان نجات پیدا کنند و تشخیص و رسیدگی درست انجام شود.

سردار هادیانفر گفت: در ٧ ماه اول سال ١٤٠٠ در حوزه درون و برون شهری، ١٠ هزار و ٢٥٦ نفر جان خود را از دست دادند اما امسال این عدد به ١١ هزار و ٧٣٤ نفر رسیده یعنی یعنی ١٤٧٨ نفر افزایش فوت داشتیم.

وی گفت: نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش تردد در راه‌ها را داشته‌ایم، ۳۲ درصد از این ترددها مربوط به خودروهای سواری است.

هادیانفر تصریح کرد: بر اساس قانون ما مسئول رسیدگی به تصادفات هستیم. امروزه ۵۱ درصد از تصادفات در دم فوتی دارند و باید نقش سازمان‌های دخیل در این امر بررسی شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: ۶ درصد از فوتی‌های تصادفات در حین انتقال، جان خود را از دست می‌دهند. این موضوع امکان دارد به دلیل نبود بالگرد و آمبولانس و یا دور بودن مراکز درمانی باشد.

هادیانفر بیان کرد: دولت توجه‌ای که باید در حوزه تصادفات داشته باشد را ندارد و این افزایش ۱۴ درصدی فوتی‌ها در ۱۲ سال گذشته بی‌سابقه بوده است!

رئیس پلیس راهور خاطرنشان کرد: ما درخواست داریم دولت سیزدهم به مقوله تصادفات رانندگی توجه کند و پشتوانه مالی برای مواردی مانند رفع نقاط حادثه خیز و سایر موارد در نظر بگیرد.

وی تاکید کرد: پلیس هیچ درآمدی برای کارکنان از جرایم رانندگی ندارد و این پول یه صورت کامل به خزانه واریز می‌شود.

‎سردار هادیانفر گفت: کسانی که در سیستم نمره منفی دارند و به حد نصاب می‌رسد، به عنوان فاقد گواهینامه معرفی می‌شوند و قانون با آن‌ها برخورد می‌کند.

‎وی ادامه داد: کسانی که جدید گواهینامه دریافت می‌کنند، نباید در جاده رانندگی کنند. بیمه به آن‌ها هیچ خسارتی پرداخت نمی‌کند. ۱۳۴ هزار نفر مشمول جرایم بالای ۱ میلیون تومان هستند و به همکاران ابلاغ کرده ایم کسانی که بیش از ۳ میلیون تومان جریمه دارند و با خانواده نیستند را توقیف کنند.

رئیس پلیس راهور فراجا تاکید کرد: دارندگان موتورسیکلت درخواستشان فراهم کردن شرایط راحت تر جهت دریافت گواهینامه است و این شرایط به زودی اطلاع رسانی می شود. این خبر خوشی برای موتورسواران است و انشالله در کشور عملیاتی شود و با کاهش فرایند و اصلاح قیمت این افراد بتوانند گواهینامه دریافت کنند.

هادیانفر با بیان اینکه ۱۸ درصد خدمات پلیس راهور نسبت به سال قبل افزایش داشته است، بیان کرد: چیپ و یا قطعه الکترونیکی را از پشت گواهینامه‌ها حذف کردیم تا وابستگی ارزی را کم کنیم.

رئیس پلیس راهور خاطرنشان کرد: اگر واردات آزاد شود یک رقابتی بین خودروی داخلی با خارجی ایجاد می‌شود و خودروسازان داخلی به دنبال ارتقا کیفیت خودروها می‌روند.

وی ادامه داد: افرادی که خودروهای چینی میخرند و آنهایی که خودروی چینی وارد می‌کنند در آینده دچار مشکل می‌شوند چراکه این شرکت‌ها نمی‌توانند قطعات این خودرو تولید کنند و افرادی که این خودروها را می خرند ماه‌ها دنبال یک چراغ جلو هستند!

هادیانفر تصریح کرد: اگر آموزشگاه رانندگی شهریه‌های خود را کاهش دهد ما هم ۳۰ درصد ظرفیت پذیرش آنها را افزایش می‌دهیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: اگر به موضوع اسقاط خودرو و ساخت پارکینگ‌ها توجه نکنیم تهران هم مثل موسکو می‌شود که فاصله مرکز شهر تا فرودگاه ۱۲ ساعت طول بکشد

هادیانفر تصریح کرد: باید مطالبه‌گری شود چرا ساختمان‌های شهری تبدیل به مراکز تجاری شده‌اند و یک ساختمان مسکونی در پشت بامش فود کورت و دیگر موارد تجاری راه اندازی شده است، این برهم زدن مبلمان شهری باعث ترافیک می‌شود.

۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
کد خبر: 36961
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha