درخواست شورای امنیت برای لغو تحریم‌های ایران

شورای امنیت سازمان ملل جلسه‌ای را درباره قطعنامه ۲۲۳۱ برگزار کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، اعضای شورای امنیت سازمان ملل اقدام به برگزاری جلسه درباره قطعنامه ۲۲۳۱ مربوط به توافق هسته‌ای ایران و غرب کردند.

بر این اساس، در این نشست اعضا خواهان لغو تحریم‌های واشنگتن علیه تهران و نیز پایبندی ایران به توافق هسته‌ای موسوم به برجام شدند.

رزماری دی کارلو، معاون دبیر کل سازمان ملل در این نشست با ارائه گزارشی از برنامه هسته‌ای ایران اعلام کرد: تهران هم اینک ۱۸ برابر بیشتر از آنچه در برجام تعهد داده بود اقدام به ذخیره‌سازی اورانیوم کرده است.

وی با درخواست از مقامات تهران برای پایبندی به برجام، از واشنگتن خواست تحریم‌های یک جانبه خود علیه ایران را لغو کند.

سیلویو گونزالتو، معاون نماینده اروپا در سازمان ملل نیز با اشاره به پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران، اعلام کرد ما هم اینک شاهد بروز موانع و مشکلاتی در روند احیای مذاکرات هسته‌ای هستیم. با این حال، حقیقت این است که هیچ راهکار دیگری برای جایگزینی گزینه دیپلماسی وجود ندارد.

نماینده اروپا در ادامه از آنچه حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین و ارسال پهپاد به این کشور خواند، ابراز نگرانی کرده و خواهان مقابله با آن شد.

نماینده ایرلند نیز در این نشست اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک را ضامن صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران خواند.

گنگ شوانگ، نماینده چین هم در ادامه برجام را یک دستاورد مهم دیپلماسی چندجانبه توصیف کرده و اعلام نمود خروج یک جانبه دولت پیشین آمریکا از این توافق و اعمال تحریم های سنگین علیه تهران عامل بحران هسته ای فعلی است. پکن از همه طرف ها می خواهد هرچه سریع تر گام های لازم برای احیای مذاکرات برجام و رسیدن به توافق را بردارند.

در پایان کشورهای عضو شورای امنیت از ایران خواستند با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری کند.

۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
کد خبر: 36956
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha